روش های انتقال وجه از ایران به ترکیه و بالعکس

انتقال وجه از ایران به ترکیه

انتقال وجه از ایران به ترکیه

امروزه عده زیادی از ایرانیان طرفدار سرمایه گذاری در کشوری مانند ترکیه هستند. چون از این طریق می‌توانند اقامت این کشور را به دست آورند. اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از روش های انتقال وجه از ایران به ترکیه و بالعکس مطلع شوید. البته آنچه منجر به انتقال پول از ایران به ترکیه می‌شود تنها مساله سرمایه‌گذاری نیست. موارد دیگری نیز هستند که شما را مجبور به انتقال وجه می‌کنند. مثلا ممکن است یکی از اعضای خانواده شما در خارج از ایران زندگی کند. در این صورت احتمالا هر چند وقت یکبار باید مبلغی را برای او ارسال کنید. البته برعکس این مورد نیز می‌تواند اتفاق بی‌افتد. یعنی فردی بخواهد در خارج از کشور برای فرد دیگری در ایران پول بفرستد.

انتقال وجه از ایران به ترکیه

انتقال وجه از ایران به ترکیه و مشکلات آن

امروزه برخی از کشورها مانند ترکیه در قبال خرید ملک، به افراد خارجی حق شهروندی اهدا می‌کنند. در این صورت افراد باید ابتدا مبلغی را از ایران به ترکیه انتقال دهند تا بتوانند ملک مورد نظر خود را خریداری کنند. از طرفی فردی ممکن است بخواهد در کشوری که امکان انتقال پول به صورت مستقیم به آن وجود ندارد سرمایه گذاری نماید. 

در اینصورت می‌تواند وجه را ابتدا به ترکیه و از آنجا به کشور مورد نظر ارسال کند. در واقع فرد ابتدا پول را از یک حساب بانکی در ایران به یک حساب بانکی در ترکیه انتقال می‌دهد. سپس آن را از ترکیه به هر نقطه از دنیا که بخواهد می‌فرستد. عکس این مورد نیز صادق است. یعنی فرد می‌تواند از هر نقطه از دنیا، ابتدا پول را به ترکیه و از آنجا به ایران انتقال دهد.

البته انتقال وجه از ایران به ترکیه آنقدرها هم آسان نیست. مهم‌ترین مساله برای انتقال پول از ایران به خارج از کشور و بالعکس، تحریم‌هایی است که از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا برای ایران وضع شده است. به دلیل وجود این تحریم‌ها، برخی از روش های انتقال پول از ایران به ترکیه و بالعکس قابل انجام نیست. البته این مورد بیشتر زمانی رخ می‌دهد که فرد بخواهد وجهی را از ایران به ترکیه و سپس از ترکیه به یک کشور دیگر انتقال دهد. مخصوصا اگر کشور مقصد آمریکا یا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد.

از آنجا که هر مشکلی راه‌حلی دارد این مشکل نیز بدون راه‌حل باقی نمی‌ماند. در واقع شما می‌توانید به کمک یک وکیل مجرب و قابل اعتماد ترکیه ای نسبت به انجام این کار اقدام کنید. هر چند حتی در این صورت نیز تنها در صورتی می‌توانید انتقال وجه را انجام دهید که دلیل موجهی برای این کار داشته باشید. مثلا یکی از اعضای خانواده شما در کشور مقصد دانشجو باشد و به پول نیاز داشته باشد. هر چند در این صورت نیز محدودیت مبلغ وجود دارد و اجازه سرپرست را می‌خواهد.

انتقال پول از ایران به ترکیه و بالعکس از طریق صرافی

یکی از بهترین روش های انتقال وجه از ایران به ترکیه و بالعکس، انتقال از طریق صرافی است. البته به شرطی که صرافی معتبر و شناخته‌شده ‌باشد. اگر بخواهید مبلغی را برای شخصی ارسال کنید یا نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمایید از طریق یک صرافی به راحتی می‌توانید انتقال وجه خود را انجام دهید. 

انتقال وجه از ترکیه به ایران

صرافی‌ها در حقیقت یکی از مطمئن ترین روش‌های انتقال وجه هستند. یک صرافی از قوانین و مقررات موجود در کشور مقصد مطلع است. در نتیجه به خوبی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. در این روش شما ابتدا به یک صرافی در ایران می‌روید و از طریق این صرافی، وجه مورد نظر خود را به یک صرافی در ترکیه انتقال می‌دهید. سپس شخص مورد نظر شما در ترکیه به صرافی مورد نظر مراجعه می‌کند و بعد از اینکه مشخصات وی مورد تایید صرافی قرار گرفت می‌تواند وجه ارسالی را دریافت نماید.

دقت کنید همان طور که استفاده از هر صرافی به هر منظوری دارای کارمزد است در ازای انتقال وجه نیز کارمزدی از فرد دریافت می‌شود. هر چند این مبلغ زیاد نیست و ارزش استفاده از این روش مطمئن را دارد. از جمله مزایای انتقال وجه از طریق صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فرد انتقال دهنده می‌تواند برای وجه انتقالی خود احساس امنیت کند. البته به شرطی که صرافی معتبر باشد.
  2. عمل انتقال وجه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود و به موقع به دست شخص دوم می‌رسد.
  3. در این روش امکان پرداخت نقدی یا پرداخت از طریق بانک وجود دارد.
  4. نرخ تبدیل وجه مثلا از ریال به لیر در این روش تقریبا به صرفه تر از سایر روش هاست.
  5. از طریق صرافی می‌توان به صورت مستقیم ریال را به لیر یا دلار تبدیل کرد.

انتقال وجه از ایران به ترکیه از طریق سوئیفت

روش دوم برای انتقال وجه از ایران به ترکیه، انتقال از طریق سوئیفت است. منظور از انتقال وجه از طریق سوئیفت، انتقال از طریق بانک است. در این روش، وجه مورد نظر باید به یک حساب بانکی در ایران منتقل شود و از طریق سوئیفت، به یک حساب بانکی در ترکیه انتقال یابد. پس برای انجام این روش نیاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه وجود دارد. 

کارمزد این روش بسیار کم است چون هیچ واسطه ای در این میان وجود ندارد و وجه به صورت مستقیم از یک حساب بانکی در ایران به یک حساب بانکی در ترکیه منتقل می‌شود. البته این روش یک مشکل کوچک دارد و آن این است که انتقال پول ممکن است بین ۳ تا ۴ روز طول بکشد. اما روش مناسبی است و اگر زمان چندان برایتان مهم نیست می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

انتقال وجه از ایران به ترکیه از طریق سیستم الکترونیکی پی پال

پی‌پال یک روش مطمئن و جدید است که می‌تواند برای انتقال وجه، مورد استفاده قرار ‌بگیرد. البته برای انجام این روش باید دارای پاسپورت ترکیه باشید تا بتوانید در هر بانکی در ترکیه حساب باز کنید. اگر این شرایط را دارید ابتدا باید یک حساب کاربری در وب‌سایت پی پال ایجاد کنید. سپس باید به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری نقدی (ویزاکارت یا مسترکارت) وصل شوید. در ادامه می‌توانید موجودی کارت اعتباری خود را از طریق سیستم پی پال انتقال دهید.

مزیت مهمی که سیستم پی‌بال دارد کارمز کم در زمان انتقال وجه از ترکیه به ایران و بالعکس است. لازم به ذکر است سقف انتقال پول از ترکیه به ایران تنها 10 هزار دلار است. علاوه بر این لازم است بدانید اکنون به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد امکان استفاده از این روش برای اتباع ایرانی و حتی ترکیه ای فراهم نیست. چون شرکت پی پال هیچ شعبه ای در هیچ یک از این دو کشور ندارد.

انتقال وجه از ترکیه به ایران

انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق مانی گرام

روش بعدی برای انتقال وجه از ایران به ترکیه، مانی‌گرام است. مانی‌گرام سیستمی مشابه پی پال است اما تفاوت هایی با آن دارد. تفاوت اصلی این دو سیستم در مجازی بودن و فیزیکی بودن است. پی‌پال معمولا به صورت مجازی فعالیت می‌کند و مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال شرکت مانی گرام در نقاط مختلف دنیا شعبه دارد و افراد برای استفاده از آن باید به صورت حضوری اقدام کنند. پس مانی‌گرام را می‌توان شبیه یک بانک تصور کرد که برای انتقال وجه از طریق آن باید مراحل زیر طی شود:

  1. مراجعه به یکی از شعبه های مانی گرام و پر کردن فرم درخواست انتقال وجه
  2. تحویل فرم درخواست انتقال وجه و مبلغ وجه مورد نظر به کارگزار 
  3. دریافت یک کد 8 رقمی مربوط به انتقال از طریق مانی‌گرام

بعد از انجام این مراحل و اقدامات، فرد مورد نظر باید به یکی از شعبه های مانی گرام در محل زندگی خود مراجعه کند و با ارائه آن کد 8 رقمی که از طرف شخص انتقال دهنده پول دریافت کرده، وجه را دریافت نماید.

کارمزد این روش بسیار اندک است. چون در اینجا از هیچ واسطه ای برای  انتقال وجه استفاده نمی‌شود. مزیت دیگری که انتقال وجه به خارج از کشور از طریق مانی‌گرام دارد مدت زمان ارسال وجه است که تنها حدود ده دقیقه طول می‌کشد. با این حال متاسفانه امکان استفاده از این سرویس در ایران وجود ندارد. چون به دلیل تحریم ها شرکت مانی گرام هیچ شعبه ای در ایران ندارد.

وب سایت رسمی مانی گرام www.moneygram.com

انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از روش‌ های انتقال وجه از ایران به ترکیه استفاده از پول مجازی است. جالب است بدانید اقدام مهمی مانند خرید خانه در ترکیه با استفاده از پول مجازی امکان پذیر است. حتما می‌دانید که منظور از پول مجازی همان ارزهای دیجیتال است که در راس آنها بیت کوین قرار دارد. پرداخت به کمک ارزهای دیجیتال در کشور ترکیه یک عمل قانونی است. به طوریکه شما می‌توانید حتی مبلغ مورد مهمی مانند ملک را از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کنید. 

در این میان باید از طریق یک صرافی وارد عمل شوید و مبلغ را به حساب فروشنده واریز کنید. در صورت تمایل به استفاده از این روش، بعد از انتخاب ملک مورد نظر باید در مورد قیمت ملک به رمز ارز با فروشنده توافق کنید. در ادامه باید مبلغ رمز ارز مورد نظر را به حساب شخص فروشنده واریز نمایید. واریز را نیز باید از طریق یک صرافی معتبر انجام دهید.

البته دقت داشته باشید که این روش چندان امن نیست. چون هیچ قانون و نظارت خاصی بر رمز ارزها وجود ندارد و ممکن است سو‌ءاستفاده‌هایی در این زمینه انجام شود. پس تنها در صورتیکه به فروشنده و صرافی اطمینان کامل دارید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

انتقال وجه از ایران به ترکیه

انتقال پول به ترکیه از طریق مسافرت

روش دیگری که برای انتقال وجه از ایران به ترکیه و بالعکس وجود دارد از طریق مسافرت است. در این روش فرد به جای استفاده از هر روش در دسترس دیگری، شخصا به کشور مقصد مسافرت می‌کند و پول را به صورت فیزیکی انتقال می‌دهد. مخصوصا زمانی که قصد خرید خانه در استانبول را دارد و هیچ روش دیگری را نمی‌پسندد. 

چون مایل است بعد از انجام اقدامات مربوط به خرید ملک و اطمینان از اینکه فروشنده ملک را به نام او می‌زند پول را به وی پرداخت کند. اما این روش نیز در کنار مزایا، مشکلاتی دارد. از جمله اینکه شما می‌توانید تنها حدود 5000 یورو را با خود از ایران به ترکیه انتقال دهید. از طرفی امکان سرقت یا گم شدن وجه نیز وجود دارد. پس با وجود دیگر روش‌های ممکن، انتقال از طریق مسافرت اصلا توصیه نمی‌شود.

 

سوالات متداول

بهترین و امن ترین روش برای انتقال وجه از ایران به ترکیه کدام است؟

بهترین و ایمن ترین روش برای انتقال پول از ایران به ترکیه روش سوئیفت می باشد.

سقف انتقال پول از ایران به ترکیه چه مقدار می باشد؟

شما قادر به انتقال وجه تا سقف 5 هزار یورو خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ