سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه

اخذ اقامت با سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه یکی از کشور‌های رو به رشد و دارای اقتصاد پررونق در آسیا است. این کشور روز به روز از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیشرفت می‌کند و بیشتر شبیه به اروپا می‌‌شود. علاوه بر این، ترکیه موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و به همین سبب یک مکان پرطرفدار برای تجارت و جذب توریست است. همه این فاکتورها یعنی اقتصاد پیشرفته، داشتن موقعیت تجاری خوب، جذب توریست و پیشرفت روز افرون سبب شده ایرانیان به سرمایه گذاری در ترکیه علاقه‌مند شوند. سرمایه گذاری در یک کشور خارجي، نیاز به دانستن نکاتی مانند مشکلات سرمایه گذاری در ترکیه دارد که در این مقاله به آن‌ها می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سود سرمایه گذاری در ترکیه و سایر نکات مهم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در ترکیه

 

مزایای سرمایه گذاری کردن در ترکیه چیست؟

سرمایه گذاری کردن در یک کشور خارجی، مزایای زیادی برای سرمایه گذار دارد. هر چه کشوری که در آن سرمایه گذاری می‌کنید پیشرفته تر باشد و ارتباطات گسترده‌تری داشته باشد، موفقیت‌های بیشتری در کوتاه مدت و طولانی مدت کسب خواهید کرد. در ادامه به مزایای سرمایه گذاری در شهرهای مختلف ترکیه از جمله سرمایه گذاری در استانبول (invest in turkey) می‌پردازیم:

  • می‌توانید به بازار فروش اروپا و کشور‌های آسیایی دسترسی داشته باشید. کشور ترکیه دارای ارتباطات گسترده‌ای با سراسر آسیا و اروپا است.
  • می‌توان تابعیت ترکیه را از طریق سرمایه گذاری کردن در این کشور به دست آورد. با به دست آوردن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری کردن در سال 2022، همان حقوقی را خواهید داشت که یک فرد متولد شده در ترکیه دارد‌.
  • می‌توانید از مزایای تابعیت دوگانه در ترکیه بهرمند شوید.
  • یکی از مزایایی که می‌توان از آن بهرمند شد، بیمه بهداشتی در کشور ترکیه است.
  • امکان تحصیل کردن و بهرمند شدن از آموزش در ترکیه وجود دارد‌‌.
  • نیازی نیست برای سرمایه گذاری در ترکیه حتما زبان ترکی بلد باشید.
  • با سرمایه گذاری شما در ترکیه، خانواده و فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز تابعیت ترکیه را دریافت می‌کنند.
  • با سرمایه گذاری دلاری در ترکیه، می‌توانید پاسپورت ترکیه را بگیرید و از مزایای فراوان آن استفاده کنید.
  • نیازی به اعلام ثروت برای دریافت تابعیت ترکیه نیست.
  • نکته جالب دیگری که وجود دارد، این است که حتی نیاز نیست در ترکیه اقامت داشته باشید تا بتوانید تابعیت آن را دریافت کنید. با سرمایه گذاری در ازمیر یا هر شهر دیگر ترکیه، در هر کجا که ساکن باشید می‌توانید با استفاده از وکالت نامه تابعیت ترکیه را دریافت نمایید.

سرمایه گذاری با ثبت شرکت در ترکیه

یکی از قوانین ترکیه که بسیار به نفع سرمایه گذاران خارجی عمل می‌کند، این است که در صورت تاسیس شرکت، این موسسان می‌توانند حقوق یکسان با شهروندان ترکیه داشته باشند. این قانون سبب می‌شود که سرمایه گذاران ایرانی از امکانات و مزایای زیادی بهرمند شوند و بتوانند در رقابت با سایر شرکت‌ها شرکت کنند. قانون FDL  یا سرمایه گذاری مستقیم خارجی ترکیه اساس ثبت شرکت در ترکیه است. ابتدا باید بدانید که چه شرکت هایی در این کشور قابل تاسیس هستند. برای تاسیس انواع شرکت، باید از قوانین TCC  (قانون تجارت ترکیه) آگاه باشید.

سرمایه گذاری در کشور ترکیه با ثبت شرکت

چه شرکت هایی در ترکیه قابل تاسیس کردن هستند؟

برای سرمایه گذاری در استانبول و سایر شهر‌های ترکیه‌، می‌توانید شرکت تاسیس کنید. برای تاسیس شرکت باید توجه کنید که تنها شرکت‌هایی که مجاز هستند را می‌توانید برای سرمایه گذاری در ترکیه انتخاب کنید. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت جمعی، شرکت سهامی یا JSC ، شرکت تعاونی، شرکت با مسئولیت محدود یا LLC ، شرکت فرماندهی یا Commansite  اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ثبت شرکت در ترکیه را مطالعه کنید.

دو شرکت JSC  و LLC  از رایج ترین شرکت های تاسیس شده در کشور ترکیه هستند. روند تاسیس هر دو کشور یکسان است‌ و تفاوت های جزئی در سرمایه اولیه و نظم و چیدمان ارگان ها و بخش‌های مختلف دارند. سرمایه گذاری دلاری در ترکیه از طریق تاسیس شرکت، می‌تواند یک روش هوشمندانه برای افزایش سرمایه شما و سود دهی بالا باشد.

سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه

یکی از راه های سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک در استانبول یا سایر شهرهای این کشور است است. خرید ملک نیاز به خلاقیت و نو آوری ندارد و روش ساده‌تری نسبت به تاسیس شرکت است. با خرید ملک می‌توانید تابعیت ترکیه را نیز به دست بیاورید. به این منظور باید ملک شما ارزش 400 هزار دلاری داشته باشد. اگر در ترکیه ملک بخرید، می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سالتان نیز تابعیت ترکیه را بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله اقامت با خرید ملک در ترکیه را مطالعه فرمایید.

خرید ملک در کشور ترکیه، به شما تابعیت دائم این کشور را خواهد داد. حتی اگر از آن پس دوباره صاحب فرزند شوید، فرزندان شما نیز آیت تابعیت اهدا خواهد شد. تنها با خرید ملک در کشور ترکیه، می‌توانید به راحتی در آن سرمایه گذاری کنید و از مزایای فراوان تابعیت ترکیه بهرمند شوید.

برای سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه به نکات زیر توجه کنید:

  • ارزش ملک باید حداقل 400 هزار دلار باشد. این ارزش توسط هیئت بررسی و ارزیابی نظارت ملک در ترکیه تعیین می‌شود. هنگامی که قرار داد برای سرمایه گذاری در ترکیه بسته می‌شود، ارزش ملک باید 400 هزار دلار باشد.
  • اگر ملک مشمول رهن باشد یا با وام خریداری گردد، ارزش وام یا رهن از ارزش کل کسر خواهد شد و مبلغی که باقی می‌ماند در نظر گرفته می‌شود.
  • برای پرداخت هزینه، حتما باید از طریق انتقال بانکی اقدام کرد.
  • برای سرمایه گذاری دلاری در ترکیه، باید گواهی خریدن ملک توسط وزارت شهرسازی و محیط زیست کشور ترکیه مورد تایید قرار بگیرد.

سرمایه گذاری ایرانیان در ترکیه

با خرید سهام در ترکیه سرمایه گذاری کنید

یکی از مثال های سرمایه گذاری خرید و فروش سهام است. ترکیه کشوری است که بازار بورس در آن رونق خوبی دارد. حداقل سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سهام، 500 هزار دلار می باشد یعنی باید به این مقدار سهام بخرید و کارتان را آغاز کنید. اگر می‌خواهید از طریق خرید سهام در ترکیه تابعیت این کشور را به دست آورید، باید حداقل 3 سال صبر کنید و این سهام خریداری شده را به کسی نفروشید. می‌توانید در کنار سایر روش های سرمایه گذاری، از خرید سهام نیز کمک بگیرید تا سود بیشتری به دست آورید.

سایر روش های سرمایه گذاری در ترکیه

از سایر روش های سرمایه گذاری در این کشور می‌توان به کارآفرینی، سرمایه گذاری در شرکت املاک، خرید اوراق قرضه و سپرده بانکی و صندوق سرمایه گذاری در ترکیه اشاره کرد. بستگی دارد که با کدام روش راحت تر باشید و سرمایه اولیه شما جقدر باشد.

دلایل سرمایه گذاری در ترکیه

کشور ترکیه با پیشرفت روز افزون و با موفعیت استراتژیک خود سرمایه گذارهای جهانی را به سمت خود سوق داده است و همین امر باعث شده تا اقتصاد این کشور در طی سال های اخیر قوی تر شده امنیت سرمایه گذاری در ترکیه افزایش یابد و بستر های متنوع و پر سودی را برای سرمایه گذاری به وجود آورد که اکنون شاهد این هستیم که بزرگترین شرکت های دنیا در این کشور شعبه دارند و فعالیت میکنند.

سود سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه همراه با رشد اقتصادی باثبات، در امور مالی عمومی خود نیز مهار شده است. سهام بدهی اسمی دولت عمومی تعریف شده توسط اتحادیه اروپا از 72.1 درصد در سال 2002 به 28.3 درصد در سال 2017 کاهش یافت. ترکیه از سال 2004 معیارهای ماستریخت 60 درصدی اتحادیه اروپا را برای سهام بدهی عمومی برآورده کرده است.

به طور مشابه، طی سال‌های 2002 تا 2017، کسری بودجه از بیش از 10 درصد به کمتر از 3 درصد به عنوان نسبت به تولید ناخالص داخلی کاهش یافت که این نیز یکی از معیارهای اتحادیه اروپا ماستریخت برای تراز بودجه است.

سطح تولید ناخالص داخلی در سال 2017 به 851 میلیارد دلار افزایش یافت که از 238 میلیارد دلار در سال 2002 افزایش یافت که شاهد آن بودیم که تولید ناخالص داخلی سرانه به 10537 دلار رسید که از 3589 دلار در سال 2002 افزایش یافت.

تولید ناخالص داخلی در ترکیه

تحلیل عمیق اقتصاد ترکیه برای سرمایه گذاری ایرانیان در ترکیه

بهبودهای مشهود در اقتصاد ترکیه تجارت خارجی را نیز تقویت کرده است. صادرات تا پایان سال 2017 به حدود 157 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با 36 میلیارد دلار در سال 2002 افزایش یافت. در همین حال، درآمد گردشگری که در سال 2002 حدود 12.4 میلیارد دلار بود، در سال 2017 از 22 میلیارد دلار فراتر رفت.

پیشرفت های قابل توجه در زمینه خرید خانه در استانبول چنین مدت کوتاهی، ترکیه را در مقیاس اقتصادی جهانی به عنوان یک اقتصاد نوظهور استثنایی ثبت کرده است. بر اساس آمار تولید ناخالص داخلی در سال 2017، این هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان و ششمین اقتصاد بزرگ در مقایسه با کشورهای اتحادیه اروپا است.

  • اقتصاد نهادینه شده توسط حدود 193 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در 15 سال گذشته تقویت شده است.
  • هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان و ششمین اقتصاد بزرگ در مقایسه با کشورهای اتحادیه اروپا در سال 2017.
  • رشد اقتصادی قوی با متوسط ​​رشد تولید ناخالص داخلی واقعی سالانه 5.8 درصد طی سال های 2003-2017.
  • تولید ناخالص داخلی در سال 2017 به 851 میلیارد دلار رسید که از 238 میلیارد دلار در سال 2002 افزایش یافت.
  • سیاست های اقتصادی سالم با انضباط مالی محتاطانه.
  • ساختار مالی قوی که در برابر بحران های مالی جهانی مقاوم است.

اقتصاد ترکیه برای سرمایه گذاری

سخن پایانی

برای مشاور سرمایه گذاری در ترکیه از روتس کپیتال کمک بگیرید. اهداف خود از سرمایه گذاری در ترکیه و مقدار سرمایه اولیه تان را به ما بگویید تا شما را راهنمایی کنیم که در چه زمینه ای می‌توانید سرمایه گذاری کنید. در چه زمینه‌ای تجربه و استعداد بیشتری دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم در همان زمینه به سرمایه گذاری بپردازید. با قوانین کشور ترکیه باید آشنایی کامل پیدا کنید و به دنبال روش های نوین سرمایه گذاری در این کشور باشید.

استانبول، یکی از پر رونق ترین شهر‌های ترکیه، می‌تواند قدم خوبی برای شروع پیشرفت شما باشد. فرصت را برای سرمایه گذاری کردن در استانبول از دست ندهید، این کشور روز به روز بیشتر پیشرفت می‌کند و می‌تواند شما در در مسیر موفقیت پیش ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما سوالات شما را پاسخ می‌دهیم و شما را در مسیر تبدیل شدن به تاجری موفق همراهی می‌کنیم.

 

سوالات متداول

حداقل میزان سرمایه گذاری برای اقامت ترکیه چقدر می باشد؟

حداقل سرمایه گذاری در این کشور از طریق سهام، 500 هزار دلار و از طریق خرید خانه در ترکیه 400 هزار دلار می باشد.

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه به چه صورت است؟

ترکیه با موفعیت استراتژیک خود سرمایه گذارهای جهانی را به سمت خود سوق داده است و همین امر باعث شده تا اقتصاد این کشور در طی سال های اخیر قوی تر شده امنیت سرمایه گذاری در این کشور افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ