انواع بیمه های ترکیه و مزایای آن ها

بیمه های ترکیه

درباره بیمه های ترکیه چه می‌دانید؟

امروزه ایرانیان زیادی قصد مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور را دارند. از این رو یکی از مسائلی که برایشان حائز اهمیت است انواع بیمه های ترکیه و تفاوت های آن ها با یکدیگر است. به طور کلی شناختن قوانین بیمه هر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است قبل از مهاجرت به ترکیه، با این قوانین آشنایی داشته باشید. در ادامه مسائلی همچون بیمه درمانی در ترکیه، مزایا، انواع و هزینه های مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد.

بیمه های ترکیه

انواع بیمه های ترکیه

بیمه درمانی در ترکیه نوعی بیمه در برابر خطرات و خسارات سلامتی برای افراد است. بیمه درمانی یا بیمه سلامت معمولا شامل هزینه‌های معاینه، تشخیص و درمان می‌شود و نظام کاری آن بر اساس اصل هم بستگی اجتماعی برای مواجهه با شرایط اضطراری به منظور کاهش بار بر دوش فرد و جامعه استوار است. شرکت های بیمه و موسسات دولتی مربوطه در ترکیه راه‌هایی را برای ارائه خدمات خود با هزینه های خاص سازماندهی می‌کنند. دولت ترکیه از برخی افرادی که در این کشور اقامت دارند درخواست می‌کند که برای تکمیل تراکنش های خود، بیمه درمانی دریافت کنند. در ادامه مطلب در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایای بیمه درمانی در ترکیه چیست؟

مزایای بیمه درمانی در ترکیه به دو مورد اصلی تقسیم می‌شود:

  1. این کشور اطمینان حاصل می‌کند که مدارکی که برای درخواست اقامت ارسال می‌کنید صحیح و کامل هستند. زیرا اداره مهاجرت ترکیه هیچ درخواست اقامتی را بدون بیمه درمانی که دوره مورد نیاز اقامت را پوشش می‌دهد نمی‌پذیرد.
  2. حداقل نیازهای درمانی را در مواقع ضروری در طول اقامت شما در ترکیه فراهم می‌کند.

انواع بیمه‌ های ترکیه برای مقیمان و اتباع خارجی

  • بیمه درمانی برای ویزای سفر به ترکیه

سفارت خانه ها و کنسول‌گری های ترکیه از همه کسانی که مایل به سفر به این کشور هستند درخواست می‌کنند که مدرکی مبنی بر داشتن بیمه های ترکیه به خصوص بیمه درمانی در قلمرو این کشور ارائه دهند که مدت اقامت در آن را پوشش می‌دهد و یک کپی از بیمه به درخواست ویزا باید پیوست شود. بیمه برای درخواست ویزای ترکیه هزینه کمی دارد و به‌طور متوسط حدود ۲۵ دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. اما هزینه درمان حدود ۳۰ هزار یورو را پوشش می‌دهد. این بیمه برای پرداخت هزینه های درمان در ترکیه، حمل‌و‌نقل بیمار و یا حمل‌و نقل‌ در صورت مرگ افراد در نظر گرفته شده است.

  1. بیمه سلامت عمومی در ترکیه

وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی و وزارت بهداشت، دو نهاد مسئول بیمه سلامت عمومی در ترکیه هستند. این نوع بیمه معمولا برای شهروندان ترکیه است اما خارجیانی که در ترکیه اقامت دارند با دریافت مجوز کار رسمی در ترکیه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این نوع بیمه به همراه اعضای خانواده از جمله مادر، پدر، همسر و فرزندان به نفع کسی است که برای او صادر شده است. هزینه بیمه کار در ترکیه به صورتی است که همگی می‌توانند خدمات درمانی، سلامتی و دارو را به‌صورت رایگان یا تقریباً با هزینه کمتر دریافت کنند.

  • بیمه سلامت خصوصی

این بیمه سلامت نوعی بیمه است که برای موارد و شرایط خاص مورد نیاز خواهد بود. مثلا شرایط اخذ اقامت توریستی ترکیه یا سایر انواع اقامت که انواع آن را در بخش بعد خواهید خواند.

بیمه سلامت در ترکیه

  • بیمه درمانی خصوصی در ترکیه

این نوع بیمه برای اخذ انواع اقامت در ترکیه مورد نیاز است که بدون آن اداره مهاجرت ترکیه درخواست های اقامتی که به آن ارائه می‌شود را نمی‌پذیرد. شرکت های بیمه های ترکیه در این مورد انواع مختلفی از بیمه های سلامت را ارائه می‌دهند که عبارت‌اند از:

  • بیمه معمولی برای درخواست های اقامت یا تمدید آن

بیمه معمولی بیمه ای است که مدت اقامت مورد نیاز و بسیاری از جنبه های پزشکی عمومی را پوشش می‌دهد. اما کسانی که این نوع بیمه نامه را دارند از تخفیف های زیادی در مورد هزینه های درمان دولتی به صورت خصوصی یا دولتی برخوردار نمی‌شوند. بیمارستان ها و سازمان مربوط به این بیمه، هزینه داروها را پوشش نمی‌دهند اما اخذ مدارک این بیمه قیمت پایینی دارد و به راحتی تهیه می‌شود.

  • بیمه حوادث، پزشکی و معاینات

این بیمه هزینه معاینات، آزمایشات و حوادث در بیمارستان های ترکیه را پوشش می‌دهد.

  • بیمه کامل

شرکت های بیمه کامل نیز یک نوع بیمه درمانی جامع ارائه می‌کنند که انواع درمان ها، عمل ها و حوادث را پوشش می‌دهد اما بدون شک یکی از گران ترین انواع بیمه در ترکیه است. البته همان طور که گفتیم این نوع بیمه شامل طیف گسترده ای از گزینه‌های درمانی با تخفیف کامل است و مزایای مخصوص به خود را دارد. ارزش این بیمه از شرکتی به شرکت دیگر با توجه به ماهیت و نوع خدمات موجود متفاوت است.

  • بیمه برای دانشجویان در ترکیه

دانشجویان خارجی که در ترکیه مشغول به تحصیل هستند به عنوان پیش نیاز برای اخذ اقامت دانشجویی در ترکیه ملزم به داشتن بیمه درمانی از یک شرکت بیمه ترکیه هستند. طبق قوانین ترکیه تمامی ساکنین این کشور از جمله دانشجویان ملزم به دریافت بیمه درمانی با اعتبار حداقل یک ساله هستند تا بتوانند اجازه اقامت کوتاه مدت ترکیه را دریافت کنند. دفاتر بیمه های ترکیه معمولاً این نوع بیمه را با قیمت های مناسب ارائه می‌دهند.

بیمه درمانی ترکیه

بیمه درمانی دولتی در ترکیه

انواع بیمه اساساً بین ساکنین و خارجیان در ترکیه متفاوت است. دسته‌بندی سیستم بیمه درمانی در ترکیه به موارد زیر تقسیم می شود:

  • بیمه گرین کارت (Yasil Kart)

سامانه ای است که در ابتدای سال 1391 توسط سازمان تامین اجتماعی معرفی شد و از طریق آن تمامی اعضای خانواده که گرین کارت داشته باشند می‌توانند از خدمات درمانی ترکیه بهره‌مند شوند. این کارت بر اساس شرایط خاص به خانواده هایی داده می‌شود که نان‌آور خانه ندارند.

  • بیمه سلامت عمومی (GSS)

بیمه سلامت عمومی یک سیستم کمکی ویژه برای شهروندان ترکیه با شرایط خاص است که امکان دسترسی به خدمات بهداشتی را برای اعضای خانواده، پدر، مادر و کودکان زیر 18 سال (علاوه بر کودکانی که هنوز در دوره متوسطه مدرسه تحصیل می‌کنند و سن آن‌ها زیر 21 سال است و همچنین فرزندان زیر 25 سال که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند) فراهم می‌کند.

  • بیمه تامین اجتماعی (SGK-SSK)

بیمه sgk ترکیه نیز یک بیمه عمومی است که شامل بیمه های درمانی و اجتماعی می‌شود. به این معنی که با رسیدن به سن بازنشستگی یا رسیدن به تعداد سنوات معین، فرد دارای بیمه شامل بیمه بازنشستگی در ترکیه می‌شود. مشمولان این نوع بیمه می‌توانند از کلیه خدمات درمانی دولتی و خصوصی بهره‌مند شوند و درصد کمی از هزینه های درمان را بپردازند.

وب سایت رسمی بیمه SGK ترکیه: www.sgk.gov.tr

بیمه باکور (Bağkur)

بیمه باکور نیز یکی از انواع‌ بیمه های ترکیه است که یک سیستم بیمه منحصر به فرد بوده و افرادی را که نمی‌توانند در بخش دولتی یا خصوصی کار پیدا کنند تحت پوشش قرار می‌دهد. افرادی که تحت پوشش این نوع بیمه هستند هیچ هزینه ای به صندوق بازنشستگی یا تامین اجتماعی نمی پردازند. آن ها می‌توانند مبلغی را به صورت ماهانه به بیمه باگکور پرداخت کرده و پس از اتمام 15 یا 25 سال از سیستم بازنشستگی این کشور بهره‌مند شوند.

هزینه بیمه های ترکیه

هزینه بیمه درمانی در ترکیه چقدر است و گروه های سنی چگونه تقسیم می‌شوند؟

هزینه بیمه درمانی در ترکیه از شرکتی به شرکت دیگر به خصوص در مورد بیمه مسافرت و اجازه اقامت متفاوت است. همچنین این هزینه ها بسته به گروه سنی ذی نفع نیز متفاوت خواهد بود.

گروه های سنی معمولاً به ترتیب زیر تقسیم می‌شوند:

  • از 18 سال تا 25 سال
  • از 26 سال تا 35 سال
  • از 36 سال تا 45 سال
  • از 46 سال تا 50 سال
  • از سن 51 سال تا 55 سال
  • از سن 56 سال تا 60 سال
  • از 61 سالگی تا 65 سالگی

افرادی که متعلق به گروه های سنی زیر 18 سال و بالای 65 سال هستند از دریافت بیمه درمانی در ترکیه معاف هستند.

سخن پایانی در مورد بیمه های ترکیه

می‌توان گفت شرکت های بیمه در ترکیه از استانداردهایی نزدیک به کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی اروپایی برخوردار هستند. افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند نیازمند اخذ برخی بیمه های مربوطه هستند تا بتوانند مراحل اقامت خود را تکمیل کنند. همچنین در صورتی که در این کشور سرمایه گذاری کرده باشید می‌توانید از خدمات بیمه خوبی برخوردار شوید.

 

سوالات متداول

انواع بیمه های ترکیه کدامند؟

بیمه درمانی برای ویزای سفر به ترکیه – بیمه سلامت عمومی در ترکیه – بیمه سلامت خصوصی – بیمه درمانی خصوصی در ترکیه – بیمه معمولی برای درخواست های اقامت ترکیه یا تمدید آن – بیمه حوادث، پزشکی و معاینات

بهترین شرکت های بیمه در ترکیه کدامند؟

بیمه آنکارا Ankara sigorta – بیمه نیپون Nippon sigorta – بیمه آلیانز Allianz sigorta – بیمه آنادولو nadolu SigortaA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ