معرفی بهترین صرافی های ترکیه

کمیسیون صرافی های ترکیه

آشنایی با صرافی های ترکیه

این مقاله قصد دارد درباره بهترین صرافی های ترکیه صحبت کند. اما چرا؟ در ابتدا به موقعیت و ویژگی های کشور ترکیه اشاره خواهد شد. کشور ترکیه با کشورهایی مانند ایران، نخجوان، ارمنستان و گرجستان از سمت شرق همسایه است. از سمت غرب نیز در مجاورت کشورهایی مثل سوریه و عراق قرار گرفته است. در کشور ترکیه، صحبت کردن اکثر افراد به زبان ترکی استانبولی است و صحبت به زبان انگلیسی کمتر در این کشور مشاهده می‌شود.

صرافی های ترکیه

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه بسیار خوب است. شکل هندسی کشور ترکیه نیز بر رشد اقتصادی آن اثرگذار است. شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است. شهرهای مهم کشور ترکیه نیز عبارتند از: استانبول، ازمیر، آنتالیا، قونیه، وان و آغری.

استانبول به عنوان یکی از شهرهای کشور ترکیه، بزرگ ترین شهر جهان نیز شناخته شده و محل قرارگیری آن بین دو قاره است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری است و به این دلیل به سومین شهر توریستی شهرت پیدا کرده است.

چگونگی اقتصاد ترکیه

یکی از بهترین کشورهای توریستی، کشور ترکیه است. هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مهاجران وارد این کشور می‌شوند. با افزایش نیروی کار و سرمایه گذاری در کشور ترکیه، اقتصاد ترکیه نیز تغییر خواهد کرد. برای مثال می توان گفت که برای اخذ اقامت کشور ترکیه می توان از روش های زیادی اقدام کرد که خرید ملک در کشور ترکیه یکی از آنها است.

شهرت بسیاری در زمینه صنعت اتومبیل سازی متوجه کشور ترکیه است. علاوه بر این، کشور ترکیه میزبان نمایندگی اصلی معروف ترین برندهای لوازم الکترونیکی در کشور ترکیه است. این موارد توانسته اند اقتصاد کشور ترکیه را دگرگون کنند و تاثیر زیادی روی آنها بگذارند.

واحد پول ترکیه و استفاده از پول در این کشور

واحد پول کشور ترکیه، لیره است. کد ایزو که متعلق به این واحد پولی است 4217 است. لیره معادل صد کوروش است. امکان خرید با دلار و یا یورو در برخی از فروشگاه های بزرگ کشور ترکیه وجود دارد، اما به طور کلی بهتر است که اقدام به تبدیل ارز (یعنی تبدیل دلار و یورو به لیر) در صرافی های ترکیه انجام شود. خریداری هر کالایی در سراسر کشور ترکیه با لیر امکان پذیر است.

ارز مناسب در سفر به کشور ترکیه

چنانچه توصیه شد، همراه داشتن لیر در کشور ترکیه بهتر است اما موقعیت خرید با دلار یا یورو نیز در برخی از فروشگاه های کشور ترکیه فراهم شده است. از حساب های ارزی نیز می‌توان برای تبدیل ارز در کشور ترکیه استفاده کرد. اما به طور معمول به دلیل بالا بودن هزینه تبدیل و انتقال ارز بانکی، استفاده از صرافی در کشور ترکیه به عنوان بهترین راه تبدیل ارز معرفی می‌شود.

تبدیل کشور ترکیه به یکی از کشورهای مهم گردشگر‌پذیر در اروپا موجب به وجود آمدن صرافی های بسیار زیادی در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور شده است. تعداد صرافی ها در شهرهای کوچک کمتر از شهرهای بزرگ است. برای مثال صرافی های بسیار زیادی در استانبول و ازمیر وجود دارد که با قدم زدن در خیابان های اصلی آنها قابل مشاهده خواهند بود.

نکته دیگر مرتبط با این موضوع این است که بهتر است به صرافی هایی در کشور ترکیه مراجعه شود که رسمی هستند و از مجوز نیز برخوردار هستند؛ به این ترتیب تبدیل ارز در کشور ترکیه بهتر و مطمئن تر خواهد بود.

کمیسیون صرافی های ترکیه

کمیسیون صرافی در کشور ترکیه

عبارت کمیسیون صرافی به طور معمول برای افراد عبارتی آشنا است. برخی از صرافی های ترکیه برای تبدیل ارز اقدام به دریافت کمیسیون می‌کنند . همه صرافی های ترکیه این کار را انجام نمی‌دهند. اگر عدم پرداخت کمیسیون برای تبدیل ارز در صرافی برای افراد حائز اهمیت است بهتر است که در این باره پیش از مبادله ارز سوال کنند.

 بررسی صرافی های فرودگاه برای تبدیل ارز

صرافی های موجود در فرودگاه را می‌توان صرافی های رسمی به شمار آورد؛ بنابراین می‌توان با خیالی آسوده در آنها اقدام به مبادله ارز کرد. اما این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که گرانتر بودن همه چیز در فرودگاه ها نسبت به مرکز شهر باعث شده است که صرافی های فرودگاه برای مبادله ارز دریافت کمیسیون بیشتری را در نظر بگیرند. برای صرافی ها نیز این نکته صادق است.

ممکن است نرخ مبادله ارز در صرافی های فرودگاه نسبت به دیگر صرافی های ترکیه کمتر باشد. برای مثال اغلب میزان لیر دریافت شده در صرافی فرودگاه به ازای n دلار کمتر از میزان لیر دریافتی از صرافی های ترکیه موجود در مرکز شهر است.

بنابراین به عنوان یک نتیجه کلی می توان گفت در صورت نیاز به لیر و استفاده از صرافی های موجود در فرودگاه برای تبدیل دلار و یا یورو به لیر می توان به آنها اطمینان کرد. اما به طور کلی بهتر است  تبدیل هر واحد پولی به لیر به میزان کمی باشد و ادامه این کار در صرافی های مرکز شهر انجام شود.

سفر به کشور ترکیه با کدام واحد پول؟

شاید این موضوع سوال تعداد زیادی از افراد ایرانی باشد که بهتر است در هنگام سفر به کشور ترکیه از کدام واحد پولی استفاده کنند؟

پیشنهاد این است که از واحد پولی دلار استفاده شود به این دلیل که در این صورت دیگر نیازی به افراد ایرانی نخواهد بود. با مراجعه به یکی از صرافی های ترکیه به راحتی می‌توان پول را به لیر تبدیل کرد.

صرافی های ترکیه

میزان تبدیل دلار و یا یورو به لیر

پاسخ این است که این میزان نباید بالا باشد. دلار و یورو نیز در کشور ترکیه مورد مصرف قرار خواهد گرفت. در کل بهتر است که دلار و یورو نیز به همراه فرد باشد و تبدیل دلار و یا یورو به لیر به صورت روزانه و به درصدی کم از کل دارایی انجام شود.

استفاده از ریال ایران در کشور ترکیه

واحد پول مورد استفاده در اکثر فروشگاه های ایرانی و ترکی در کشور ترکیه، لیر و یا دلار و یورو است. در واقع می‌توان گفت که تعداد فروشگاه هایی که پذیرای ریال ایران هستند بسیار اندک است. بنابراین لازم است که افراد پیش از سفر به کشور ترکیه در ایران، تبدیل ریال به دلار و یا یورو را انجام دهند تا پس از آن امکان تبدیل دلار یا یورو به لیر در صرافی های کشور ترکیه وجود داشته باشد.

نکاتی درباره درباره تبدیل ارز در صرافی های ترکیه

  • ابتدا به قیمت های نمایش داده شده در تابلوهای صرافی ها توجه نکنید. شاید هم بهتر باشد که مراجعه به چند صرافی در ترکیه را در برنامه خود قرار دهید و مبادله دلار یا یورو را در مکانی انجام دید که پیشنهاد قیمت بیشتری را ارائه داده است. به عبارت بهتر مبادله ارز و به خصوص دلار در کشور ترکیه بررسی و دقت بیشتری کنید.
  • بهتر است قرارگیری دلارها در چند جیب یا چمدان باشد. به عبارت بهتر همه دلارها نباید در یک جیب یا یک کیف قرار بگیرند و باید تقسیم شوند. همچنین بهتر است محافظت از دلارها در یک محیط امن باشد.
  • فروش دلار در بیرون از صرافی را به هیچ وجه انجام ندهید.
  • بهتر است که صرافی های فرودگاه را (جز در مواقع ضرورت) انتخاب نکنید و صرافی های مرکز شهر را برای تبدیل ارز به عنوان گزینه‌ای مناسب در نظر بگیرید. همین موضوع بهتر است برای صرافی های هتل ها نیز لحاظ شود؛ یعنی می توان گفت که به صرافی های هتل ها نیز می‌توان اعتماد کرد، اما بهتر است که صرافی های مرکز شهر در اولویت قرار بگیرد. با این حال برای رزرو هتل بهتر است از هتل هایی استفاده کنید که دارای خدماتی مانند تبدیل ارز برای میهمانان خود هستند. ( هتل های دارای صرافی در استانبول )
  • در سفرهای ترکیه به وسیله خودروی شخصی، کافی است که 50 لیر به همراه داشته باشید.

ایرانیان مقیم ترکیه

به دلیل همسایگی کشور ترکیه با ایران، ترکیه انتخاب تعداد زیادی از ایرانیان است. در همین رابطه می‌توان گفت که نخستین افرادی که وارد ترکیه شدند آذری هایی بودند که به ایران تعلق داشتند. مهاجرت هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان از ایران به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل هم تاییدی برای این موضوع است.

یکی دیگر از دلایلی که موجب انتخاب کشور ترکیه برای مهاجرت توسط افراد ایرانی می‌شود این است که راه های زمینی و همچنین راه های هوایی مربوط به آن آسان است. وجود صرافی های ایرانی در کشور ترکیه عاملی است که می‌تواند خیال افراد ایرانی را از لحاظ دریافت ارزهای خارجی راحت کند.

در ادامه این صرافی ها معرفی خواهند شد و همچنین به صرافی در استانبول ترکیه اشاره خواهد شد.

صرافی های ایرانی ترکیه

معرفی صرافی های ایرانی در ترکیه

در ادامه تلاش شده است که تعدادی از بهترین و مناسب ترین صرافی های ایرانی موجود در کشور ترکیه معرفی شود و هر کدام به صورت جداگانه به همراه ویژگی ها تشریح شوند:

صرافی ترکیه

صرافی ترکیه، یکی از صرافی های ایرانی در کشور ترکیه است. سه سال سابقه کاری در این صرافی را می‌توان ویژگی مثبتی برای آن در نظر گرفت. مراجعه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به خصوص کشور ایران به صرافی ترکیه نیز از دیگر ویژگی های آن است.

صرافی الماس اسکی شهیر

یکی از برجسته ترین ویژگی های این صرافی این است که به صورت 24 ساعته پشتیبانی می‌شود. صرافی الماس اسکیشهیر وظایفی را بر عهده دارد که عبارتند از: حواله ارز به کل نقاط دنیا، منتقل کردن پول از کشور ایران، خدمات رسانی در زمینه حمل و نقل از ایران به کشور ترکیه و بالعکس و واریز لیر به حساب های موجود در کشور ترکیه.

مرکز صرافی کاسپین استانبول

صرافی کاسپین یکی دیگر از صرافی های ایرانی در استانبول ترکیه است. بین روند کاری این صرافی و دیگر صرافی های موجود در کشور ترکیه اندکی تفاوت وجود دارد. برخی خدمات این صرافی عبارت است از:

مجموعه کاسپین استانبول جهت ارائه خدمات در امور حمل و نقل، صادرات و واردات آمادگی دارد. این مجموعه همچنین آماده خدمات رسانی مرتبط با سفارشات شخصی و شرکتی از خارج و ارسال به کشور ایران است.

دیگر صرافی های ایرانی در استانبول

بهتر است به نام تعدادی از صرافی های مشهور استانبول و ازمیر به همراه شماره تلفن آنها اشاره شود:

  • صرافی هازندار دوویز                          تلفن تماس: +902125142474
  • صرافی مرکز                                    تلفن تماس: +902125204034
  • صرافی کور بورسا                              تلفن تماس: +902125112256
  • صرافی قاضی                                   تلفن تماس: +902125115868
  • صرافی یازیکی آلتین                         تلفن تماس: +902125148282

صرافی های ایرانی در ترکیه

مهم ترین صرافی های ایرانی در استانبول (منطقه سلطان احمد)

  • صرافی آیدین استانبول                                تلفن تماس: +902125138698
  • صرافی آرکنت استانبول                               تلفن تماس: +902125204121
  • صرافی داداس استانبول                               تلفن تماس: +902125145958
  • صرافی آگواگلو استانبول                              تلفن تماس: +902126383737

سخن پایانی

افراد زیادی وجود دارند که به دلیل امکانات خوب موجود در کشور ترکیه و هزینه های پایین زندگی در آن تمایل دارند اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند. دولت ترکیه موقعیت ها و مسیرهای مختلفی در نظر گرفته است تا افراد خارجی بتوانند در کشور ترکیه اقامت داشته باشند؛ هر کدام از این موقعیت ها دارای امتیازات زیادی هستند.

کشور ترکیه از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است. این کشور بهترین شرایط آب و هوایی را در فصل بهار و اواخر تابستان دارد. بنابراین کشور ترکیه پیشنهاد خوبی برای سفر به خارج از کشور است.

این مقاله به موضوع صرافی های ترکیه پرداخته است. در بخش مقدمه مطالبی پیرامون موقعیت کشور ترکیه، اقتصاد آن و دیگر ویژگی های آن بیان شده است. در ابتدا به چگونگی وضعیت اقتصادی کشور ترکیه و همچنین واحد پول آن پرداخته است. پس از آن به ارز مناسب برای مسافرت به کشور ترکیه اشاره شده است و مواردی را در این زمینه توضیح داده است. در ادامه مواردی راجع به تبدیل ارز در کشور ترکیه، صرافی های ترکیه، سفر به ترکیه و موارد مشابه به همراه جزئیات ارائه شده است. در نهایت نیز به تعدادی از صرافی های مهم کشور ترکیه اشاره شده است.

به طور کلی می توان گفت که محتوای مقاله نکاتی درباره خرید ارز در ترکیه و صرافی های کشور ترکیه را برای مخاطبان و کاربران ارائه داده است. در پایان نیز باید گفت که خدماتی که از سوی صرافی های ترکیه ارائه می‌دهند با استقبال زیادی مواجه شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

سوالات متداول

بهترین صرافی ایرانی در استانبول کدام است؟

صرافی آیدین استانبول، صرافی آرکنت استانبول، صرافی داداس استانبول و صرافی آگواگلو استانبول از بهترین صرافی های ایرانی شهر استانبول ترکیه هستند.

برای سفر به ترکیه کدام ارز مناسب است؟

پیشنهاد این است که از واحد پولی دلار استفاده شود به این دلیل که در این صورت دیگر نیازی به افراد ایرانی نخواهد بود.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ترکیه کدام است؟

صرافی Bitpanda، صرافی Coinmama، صرافی SatoshiTango، صرافی CEX.io، صرافی Paybis از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ