اکسپرتیز ملک در ترکیه | نوعی از کارشناسی که برای خرید ملک به آن نیاز دارید

اکسپرتیز ملک در ترکیه

اکسپرتیز ملک در ترکیه؛ گواهی برای خرید ملک

اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید، باید به نکات مهمی در زمان خرید ملک توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین این موارد، کارشناسی ملک در ترکیه است. اکسپرتیز یا کارشناسی، یک ارزیابی است که در زمان خرید ملک باید حتما آن را دریافت کنید. در این صورت، برای خرید ملک مورد نظرتان هزینه بیش از حدی پرداخت نخواهید کرد و با اطمینان کامل از بابت اطلاعات حقوقی ملک، می توانید خانه دلخواهتان را انتخاب کنید. همچنین با کمک این گواهی، اطلاعاتی درباره محیط اطراف ملک و تغییرات آن در سال های گذشته نیز کسب خواهید کرد. اگر به دنبال اخذ اکسپرتیز ملک در ترکیه جهت خرید ملک در این کشور هستید، به هیچ عنوان این مطلب از مجموعه روتس کپیتال را از دست ندهید.

اکسپرتیز ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه؛ بهترین روش برای اخذ اقامت این کشور

سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به کشور ترکیه اقدام می کنند. یکی از بهترین راهکارها برای مهاجرت آسان به این کشور، خرید ملک است. با خرید ملک در ترکیه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب، اقامت موقتی، دائمی یا حتی تابعیت این کشور را دریافت کنید. اما پیش از خرید ملک در این کشور، باید به نکاتی توجه داشته باشید.

افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، باید برای آن گواهی اکسپرتیز دریافت کنند. اکسپرتیز که در زبان فارسی به نام کارشناسی نیز شناخته می‌شود، یک گواهی شامل تمام اطلاعات درباره ملک مورد نظر شما و ارزش واقعی آن جهت خرید خواهد بود.

همه‌چیز درباره گواهی اکسپرتیز

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم، برای خرید ملک در کشور ترکیه به اکسپرتیز ملک یا همان گزارش کارشناسی کلی آن نیاز خواهید داشت. با در اختیار داشتن این گزارش کلی، می توانید اطمینان حاصل کنید که آیا ملک موردنظرتان ارزش خرید دارد یا خیر.

ارزش دریافت گواهی اکسپرتیز ملک در ترکیه برای افرادی که به دنبال اخذ شهروندی ترکیه هستند، چند برابر است. چرا که در این گواهی ارزش واقعی و کارشناسی شده ملک تعیین می شود. در نتیجه و با توجه به کف قیمتی 400 هزار دلاری برای خرید ملک و اخذ اقامت دائم ترکیه، ممکن است مبلغی در همین حدود را برای خرید ملک پرداخت کنید، اما ارزش واقعی ملک کمتر از این مقدار باشد. در نتیجه، امکان اخذ اقامت دائم ترکیه را نخواهید داشت.

نکته ای که درباره اکسپرتیز ملک در ترکیه وجود دارد این است که فردی که این خدمات را ارائه می کند، ممکن است از یک مجموعه کارشناسی املاک خصوصی یا از سمت شهرداری و دولت باشد. این دست شما است که کدام مجموعه را برای دریافت خدمات کارشناسی انتخاب کنید.

مواردی که در اکسپرتیز ملک در ترکیه بررسی می‌شوند

اگر قصد دریافت اکسپرتیز ملک در ترکیه را دارید، لازم است که ابتدا درباره موارد ذکر و بررسی شده در این گواهی اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی، در این گواهی، اطلاعات کامل و مختلفی در حوزه خرید ملک وجود دارند که اگر می خواهید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید، لازم است درباره آن ها بدانید.

در ادامه با برخی از موارد ذکر شده در اکسپرتیز ملک در ترکیه آشنا می شویم:

  • اطلاعات مربوط به سند ملک: کارشناس بررسی می کند که آیا ملک از نظر اطلاعات درج شده در سند کاملا واقعی، سالم و بدون مشکل باشد.
  • عکس های مربوط به ملک: زمانی که برای خرید ملکی در ترکیه اقدام می کنید، ابتدا عکس های برایتان نمایش داده می شوند. حال یک کارشناس حرفه ای بررسی می کند که آیا این عکس ها متعلق به ملک شما هستند یا خیر.
  • بررسی ارزش قیمتی ملک: یکی از مهم ترین بخش های ذکر شده در اکسپرتیز ملک در ترکیه، ارزش قیمتی ملک است. به این معنی که کارشناس بررسی می کند که آیا با وجود شرایط ملک و قیمت اعلام شده از سمت فروشنده، آیا ملک ارزش خرید دارد یا خیر و ارزش خرید واقعی آن چقدر است.
  • بررسی بدهی های مالی ملک: در صورتی که ملک برای بدهی مالی در اختیار بانک یا شهرداری قرار گرفته باشد، در برگه اکسپرتیز ملک در ترکیه ذکر خواهد شد که این می تواند شما را از یک اشتباه بزرگ نجات دهد.
  • بررسی های مربوط به بخش های داخلی ملک: این مورد توسط کارشناس و به صورت اختیاری از سمت خریدار انجام می شود. در این بخش، اتصالات و وضعیت کلی ملک بررسی خواهد شد.

چرا به اکسپرتیز ملک در ترکیه نیاز دارید؟

چرا به اکسپرتیز ملک در ترکیه نیاز دارید؟

اگر برای شما نیز این سوال ایجاد شده است که چرا به اکسپرتیز ملک در ترکیه نیاز دارید، باید بگوییم که دریافت این گواهی می تواند مسیر آینده سرمایه گذاری شما را تغییر دهد. به همین خاطر، توصیه می کنیم پیش از اقدام برای دریافت این گواهی، ابتدا درباره مزایای اخذ آن بدانید.

تشخیص ارزش واقعی ملک

با دریافت اکسپرتیز ملک در ترکیه متوجه ارزش واقعی خرید ملک مورد نظرتان خواهید شد. همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم، این موضوع برای افرادی که قصد اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک را دارند، اهمیت فوق العاده بالایی دارد. به زبان دیگر، با کمک این گواهی متوجه می شوید که ارزش واقعی ملک چقدر است و تنها آن مقدار برای خرید خانه مورد نظر هزینه خواهید کرد. در حالی که بدون این گواهی، ممکن است ملکی را با چند برابر مبلغ بیشتر از ارزش آن خریداری کنید.

فرار از بروز اشتباهی جبران ناپذیر

تصور کنید در یک کشور غریبه، ملکی را خریداری کنید که در گرو بانک یا دولت است. در این صورت نه تنها ملکی را خریداری نکرده اید، بلکه سرمایه تان را نیز از دست داده اید. در حالی که ممکن است حتی با شکایت از سمت بانک و شهرداری نیز مواجه شوید. اما همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم، در برگه گواهی اکسپرتیز ملک در ترکیه، این موضوع بررسی و اعلام خواهد شد. البته با دریافت خدمات از roots capital، نگرانی از این بابت نخواهید داشت. برای دریافت خدمات، با ما تماس بگیرید.

مراحل اخذ اکسپرتیز ملک در ترکیه

به طور کلی، برای تکمیل اکسپرتیز ملک در ترکیه به 2 الی 3 روز کاری زمان نیاز دارید. به طور کلی، اتباع خارجی و بومی ترکیه، باید برای خرید هر نوع ملکی در این کشور، گواهی اکسپرتیز را دریافت کرده باشند. در غیر این صورت، امکان معامله ملک را نخواهند داشت. برای دریافت گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه باید به ارگان دولتی در نظر گرفته شده برای آن یعنی اداره ثبت زمین مراجعه کنید.

به طور کلی، برای دریافت این گواهی باید اول در ارگان های مربوط به دریافت این خدمات حضور پیدا کرده و برای دریافت این خدمات درخواست کنید. در ادامه، کارشناسان مجموعه در زمان تعیین شده در محل حضور پیدا کرده و شرایط ملک را بررسی خواهند کرد. بعد از بررسی ظاهری ملک، نوبت به بررسی مدارک و سوابق آن می رسد که آن را مجموعه دیگری انجام خواهد داد. در نهایت، با شما برای اتمام نتیجه و دریافت گزارش تماس گرفته خواهد شد.

زمان در نظر گرفته شده برای اخذ اکسپرتیز ملک در ترکیه

افرادی که قصد خرید خانه دست دوم در ترکیه یا پروژه های نو را دارند، باید ابتدا اکسپرتیز را دریافت کرده باشند. به همین خاطر، یکی از سوالات رایج در این زمینه مربوط به مدت زمان مورد نیز برای تهیه این گزارش می شود. در این رابطه، باید بگوییم که برای دریافت گواهی اکسپرتیز باید 2 الی 3 روز صبر کنید. این گواهی توسط دو اداره و ارگان مختلف تهیه می‌شود و در حدود 25 الی 30 صفحه خواهد بود. به همین خاطر است که باید برای دریافت آن باید تا این مدت صبر کنید.

هزینه های مربوط به اکسپرتیز ملک در ترکیه

هزینه های مربوط به اکسپرتیز ملک در ترکیه

برای اکسپرتیز ملک در ترکیه لازم است که با هزینه های مربوط به آن آشنا باشید. به طور کلی، هزینه این ارزیابی با توجه به شهر واقع شدن ملک و شرایط آن، مبلغی بین 1 تا 3 هزار لیر خواهد بود. این هزینه باید به صورت مستقیم به بخش ارزیابی املاک و اداره سازمان ثبت زمین ترکیه پرداخت شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما در روتس کپیتال تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی کنند.

برخی از نکات مهم در رابطه با اخذ اکسپرتیز ملک در ترکیه

برای دریافت اکسپرتیز ملک در ترکیه باید به نکاتی توجه داشته باشید. یکی از این نکات، الزامی بودن دریافت آن جهت خرید ملک است. همان طور که قبل تر به این نکته اشاره کردیم، از سال 2019 به بعد، دولت ترکیه دریافت این گواهی را حتی برای اتباع این کشور نیز جهت خرید ملک ضروری اعلام کرده است. در نتیجه، اگر بدون این گواهی ملکی خرید و فروش کنید، معامله فسخ خواهد شد. اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید و می خواهید کارشناسان حرفه ای برایتان تمام این کارها را انجام دهند، با کارشناسان ما در روتس کپیتال تماس بگیرید.

نکته ای که درباره اکسپرتیز ملک در ترکیه وجود دارد که دریافت آن به معنی خرید قطعی ملک نیست. بلکه قبل از هرگونه رد و بدل شدن هزینه ای باید ملک مورد نظر مورد کارشناسی قرار بگیرد. در غیر این صورت، تخلف انجام داده اید و علاوه بر جریمه شدن، ممکن است از سمت فروشنده مورد کلاهبرداری نیز قرار بگیرید. به همین خاطر، توصیه می کنیم اگر قصد خرید خانه قسطی در ترکیه را دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

مورد بعدی درباره اکسپرتیز ملک در ترکیه، ارزش واقعی ملک است. با توجه به تغییر قوانین ترکیه از جهت حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت، لازم است که ملکی که برای اخذ اقامت دائم این کشور خریداری می کنید، ارزشی بالاتر از 400 هزار دلار داشت. این تعیین ارزش بر اساس مبلغ پرداختی شما جهت خرید ملک در نظر گرفته نمی شود بلکه قیمت کارشناسی شده در اکسپرتیز ملک در ترکیه است که آن را تعیین می کند. به همین خاطر، به هیچ عنوان قیمت ذکر شده در اکسپرتیز ملک، نباید کمتر از 400 هزار دلار باشد.

روتس کپیتال؛ از صفر تا صد خرید ملک در ترکیه همراه شما هستیم

اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن اقامت کشور ترکیه را به‌دست بیاورید، خرید ملک گزینه ای عالی برایتان خواهد بود. برای خرید هر نوع ملکی، باید گواهی اکسپرتیز را دریافت کنید. برای این منظور و دریافت شهروندی ترکیه در کوتاه ترین زمان، کارشناسان ما در روتس کپیتال آماده ارائه خدمات هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید تا کارشناسان  مجموعه روتس کپیتال شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

آیا در اکسپرتیز ملک در ترکیه ارزش واقعی ملک ذکر می شود؟

بله. به همین خاطر است که با کمک این گواهی ارزیابی می توانید متوجه ارزش واقعی ملکتان برای خرید شوید. همچنین با کمک اکسپرتیز دیگر هزینه بیش از حدی برای خرید خانه پرداخت نخواهید کرد.

آیا می توان بدون اکسپرتیز ملک، خانه ای در ترکیه خریداری کرد؟

خیر. از سال 2019 به بعد این قانون تغییر کرده است و حتی اتباع ترکیه نیز باید برای خرید ملک این گواهی را در اختیار داشته باشند.

برای دریافت اکسپرتیز ملک در ترکیه باید چه مقدار هزینه پرداخت کنیم؟

برای دریافت این گواهی باید مبلغی بین 1000 تا 3000 لیر را پرداخت کنید که این مبلغ با توجه به ارزش ملک و شهری که در آن قرار دارید، تعیین می شود. اما معمولا این هزینه چیزی در حدود 1500 لیر خواهد بود که هزینه ای منطقی به نظر می رسد.

برای اکسپرتیز ملک در ترکیه به چند روز زمان نیاز است؟

این گواهی در بازه زمانی بین 2 تا 3 روز کاری ارائه می شود.

آیا می توان با پرداخت مبلغ بیشتر در مدت کمتری اکسپرتیز را دریافت کرد؟

خیر. در حال حاضر چنین امکانی ندارد و در صورت پرداخت، به عنوان رشوه تلقی خواهد شد که مشکلات قانونی زیادی را برایتان ایجاد می کند. به همین خاطر، توصیه می کنیم آن را فراموش کنید.

آیا در اکسپرتیز ملک در ترکیه اطلاعات سند ملک بررسی می شود؟

بله. سند ملک مورد نظر شما از همه جهت بررسی و از نظر صحت اطلاعات و تطابق آن‌ها با شرایط ملک تایید یا رد خواهد شد.

آیا در اکسپرتیز ملک در ترکیه، ملک از نظر فنی نیز بررسی می شود؟

بله. اما این کار به درخواست خریدار انجام می شود و امری اختیاری است.

ارزش واقعی ملک در اکسپرتیز چگونه تخمین زده می شود؟

ارزش ملک بر اساس شرایط فنی و ظاهری ملک و اطلاعات سند تخمین زده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ