تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول | دوراهی بزرگ پیش روی خریداران ملک

تفاوت‌ های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول

فهرست موضوعات

برای سرمایه گذاری در ملک، قسمت آسیایی استانبول بهتره یا اروپایی؟

تجربه مهاجرت یا زندگی در کشوری جدیدی شاید در نگاه اول کمی چالش برانگیز به نظر برسد. اما اگر کشور مقصد به لحاظ فرهنگ و سبک زندگی شبیه به ایران باشد، دارای امکانات رفاهی و جاذبه‌های طبیعی مختلف باشد و از همه این موارد مهم تر، خرید ملک در آن کشور یک سرمایه گذاری پربازده باشد، مطمئنا تجربه ای شیرین خواهد بود. استانبول یکی از 10 شهر زیبای دنیا است که مقصد اصلی بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی می باشد. این شهر از طریق تنگه بسفر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم شده است. پیش از اینکه اقدام به خرید ملک در این شهر کنید، باید با تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول آشنا شوید تا انتخابی هوشمندانه با توجه به شرایط خود داشته باشید. در این مطلب از روتس کپیتال فرق استانبول اروپایی با اسیایی را بررسی می‌کنیم.

تفاوت های استانبول آسیایی با استانبول اروپایی از نظر اب و هوا

نگاهی به تاریخ، جغرافیا و شرایط آب و هوایی شهر استانبول

استانبول، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه می‌باشد. این شهر قطب اقتصادی و فرهنگی ترکیه به شمار می‌آید و در سال 2010 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد. در ضمن همواره از این شهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلانشهرهای اروپا یاد می‌کنند. بد نیست بدانید که این شهر از پیشینه تاریخی بسیار خوبی نیز برخوردار است.

وضعیت جغرافیایی استانبول

استانبول به 3 قسمت تقسیم می‌شود. دماغه‌ی شاخ طلایی که قدیمی‌ترین بخش شهر است، شمال شاخ طلایی و منطقه‌ی آسیایی. این شهر شاید تنها شهر بر روی کره زمین باشد که نیمی از آن در یک قاره و نیم دیگرش در قاره‌ای دیگر است. همین موضوع باعث شده تا بحث بر سر مقایسه بخش آسیایی و اروپایی استانبول همیشه داغ و اختلاف نظرات فراوانی بر سر آن وجود داشته باشد. کسانی که می‌خواهند نسبت به خرید ملک در ترکیه و در شهر استانبول اقدام کنند، همواره از دغدغه‌های اصلی‌شان انتخاب یکی از دو بخش بوده است.

آب و هوای شهر استانبول

اما در رابطه با آب و هوا باید بگوییم که استانبول آب و هوایی معتدل دارد. این معتدل بودن هم به علت مجاورت این شهر با دریا است. تابستان‌های این شهر هم در قسمت اروپایی و هم در قسمت آسیایی، معمولا گرم و مرطوب می‌باشند و زمستان‌ها نیز سرد و پر از برف و باران هستند.

چرا برای خرید ملک باید به سراغ شهر استانبول برویم؟

پیش از اینکه به بررسی تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول برای خرید ملک بپردازیم، لازم است تا با مزایای کلی سرمایه‌گذاری ملکی در این شهر توریستی آشنا شویم. به طور کلی سرمایه‌گذاری ملکی همواره یکی از برترین روش‌ها برای کسب سود و چندین برابر کردن سرمایه نقدی بوده است.

به تبع این مساله در خصوص سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه هم صدق می‌کند. چرا که کشور ترکیه با سرعت سرسام‌آوری در حال توسعه است. در نتیجه شما با خرید آپارتمان در شهر استانبول به عنوان یکی از برجسته‌ترین شهرهای ترکیه، می‌توانید بازگشت سرمایه را به صورت چند برابری تجربه کنید. در ادامه علاوه بر معرفی موردی برخی از مزایای خرید ملک در استانبول، در ادامه همین بخش سایر مزایا را نیز به صورت تکمیلی بررسی می‌کنیم.

خرید ملک در استانبول به طور کلی شامل این مزایا خواهد بود:

  • تجربه زندگی کردن در منطقه‌ای با طبیعت بکر
  • امکان دریافت پاسپورت
  • دانشگاه های برتر کشور ترکیه برای ادامه تحصیل
  • دسترسی به پیشرفته‌ترین امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری
  • دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی استانبول
  • استخدام در بهترین شرکت های ترکیه

بازار املاک در استانبول، بازاری با چشم‌انداز درخشان است

در این بخش از مطلب تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول می‌خواهیم پتانسیل رشد بازار املاک در شهر استانبول را بررسی کنیم. بازار ملک در استانبول به سرعت در حال پیشرفت است. به همین دلیل اگر به دنبال سرمایه‌گذاری ملکی با بازدهی قوی برای فروش می‌باشید، بهتر است این فرصت طلایی را اصلا از دست ندهید.

پتانسیل بالای فروش در آینده

یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که در زمان تصمیم‌گیری برای خرید ملک در ترکیه باید به آن فکر کنید، پتانسیل فروش در آینده است. پس به یاد داشته باشید در سرمایه‌گذاری املاک، پتانسیل فروش مهم است. با خرید ملک در استانبول مطمئن باشید که در زمان مناسب می‌توانید ملک خود را به راحتی و بدون هیج مشکل حقوقی بفروشید. همچنین اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید و بخواهید بیش از پنج سال ملک را نگه دارید، در مالیاتی که بابت ملک می‌پردازید، صرفه‌جویی زیادی خواهید کرد. همچنین در طول این مدت از طریق اجاره ملک خود نیز می توانید سود خوبی دریافت کنید.

بازار مثبت استانبول همراه با انگیزه‌های خرید و برنامه‌های فعلی دولت کشور ترکیه به منظور افزایش درآمد سرانه ملی به گونه‌ای که با کشورهای عضو اتحادیه اروپا همخوانی بیشتری داشته باشد، به این معنی است که شما هرگز از سرمایه‌گذاری و خرید ملک در استانبول پشیمان نخواهید شد. در مجموع اگر علاقه مند به خرید ملک در استانبول ترکیه هستید، هم‌اکنون زمان آن رسیده است که این فرصت را بررسی کنید.

توسعه پروژه های جدید

در شهر استانبول بسیاری از پروژه‌های توسعه‌ای در حومه شهر قرار دارند. این مناطق رو به رشد دسترسی بسیار مناسبی به مراکز خرید و همچنین تفریحات شبانه در مرکز شهر دارند. برای نمونه املاک زیادی برای فروش در محله‌های مختلف شهر استانبول مانند بیلیک دوزو وجود دارد که دارای املاک مجلل و نزدیک به ساحل است.

یک نکته بسیار مهم برای زندگی و خرید ملک در شهر استانبول

آن دسته از متقاضیانی که می‌خواهند شهروندی ترکیه را دریافت کنند و سپس استانبول را برای زندگی انتخاب کنند، باید به نکات مهم در این زمینه توجه داشته باشند. این موضوع به ویژه برای ما ایرانیان که محل سکونت برایمان اهمیت فراوانی دارد، ارزشی دو چندان پیدا می‌کند. تا حدی که مقایسه استانبول اروپایی و آسیایی برای خرید ملک و زندگی، بدون توجه به این نکته، اساسا بحثی بیهوده است.

امکان دسترسی آسان و سریع به سیستم حمل و نقل عمومی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در خصوص خرید ملک در استانبول به آن توجه کنید، امکان دسترسی آسان و سریع به سیستم حمل و نقل عمومی است. زیرا قیمت سوخت در ترکیه بالا است و جدا از آن، خرید و نگهداری اتوموبیل برای بسیاری از افراد پرهزینه لست. به همین خاطر شما باید خانه‌ای بخرید که به سیستم حمل و نقل عمومی نزدیک بوده و دسترسی آسانی به آن داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله حمل و نقل عمومی در استانبول را مطالعه فرمایید.

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول در کیفیت زندگی

همچنین فارغ از بحث حمل و نقل عمومی، منطقه آسیایی و اروپایی استانبول تفاوت‌ های عمده‌ای به لحاظ کیفیت زندگی با یکدیگر دارند. قسمت اروپایی اتمسفری مدرن دارد و شلوغ‌تر است؛ این در حالی است که بخش آسیایی استانبول خلوت‌‌تر، اصیل‌تر و از نظر بسیاری شاید برای زندگی گزینه بهتری باشد. در ادامه این مطلب تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول را از جنبه‌های مختلف زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

زبان و مذهب شهر استانبول

هم در بخش آسیایی و هم در بخش ارروپایی مردم به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. در دوران امپراتوری عثمانی از رسم‌الخط الفبای عربی استفاده می‌شد. از سال 1928 و تشکیل ترکیه مستقل بعد از جنگ جهانی اول، در تمامی بخش‌های دولتی کشور از خط لاتین به جای خط عربی استفاده شد. به همین خاطر گشت و گذار در شهر استانبول و خواندن تابلوهای راهنما و علائم بسیار آسان است. درصد بسیار زیادی از جمعیت شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند و درصد اندکی هم مسیحیان و یهویدان حضور دارند. همچنین این شهر جزو شهرهایی است که جمعیتی از کردها با مذهب سنی شافعی را در خود جای داده است.

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول از نظر تراکم جمعیت

در این بخش می‌خواهیم تراکم جمعیت را در نقشه قسمت آسیایی و اروپایی استانبول بررسی کنیم. به طور کلی در قسمت آسیایی، جمعیت کمتری در مقایسه با بخش اروپایی وجود دارد و محله‌های آسیایی استانبول بسیار خلوت‌تر هستند. در محله های اروپایی استانبول، نزدیک به 10 میلیون نفر زندگی می‌کنند. در بخش اروپایی نه تنها جمعیت خیابان‌ها بالا است، بلکه حتی در کوچه و پس‌کوچه‌ها نیز جمعیت زیادی ساکن هستند.

در حدود 5 میلیون نفر در بخش آسیایی زندگی می‌کنند و در این بین شهرستان عمرانیه یکی از شلوغ‌ترین شهرستان‌ها است. اما در صورتی که مناطق خلوت را دوست دارید و می‌خواهید در آن‌ها ملک خریداری کنید، می‌توانید به لحاظ پراکندگی جمعیت بخش شرقی یا همان آسیایی استانبول را انتخاب کنید. در قسمت غربی استانبول، بین ساعت 7 الی 9 و ساعت 17 تا 20 معمولا ترافیک سنگینی در خیابان‌های شهر استانبول وجود دارد. به همین علت اگر می‌خواهید در ترافیک نباشید، بهتر است به جز ساعت‌های گفته شده در شهر رفت و آمد داشته باشید.

تفاوت‌ های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول از نظر سرمایه گذاری

تفاوت‌ های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول از نظر سرمایه گذاری

در این قسمت تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول را از نظر سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار می‌دهیم. به طور کلی بیشتر اماکن باستانی در بخش اروپایی قرار دارند و به همین خاطر توجه بسیاری از سرمایه‎ گذاران به این منطقه جلب شده است.

در قسمت اروپایی بیشتر کوچه‌ها دارای سنگ‌فرش هستند و می‌توانید از انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی در این منطقه دیدن کنید. در بخش آسیایی در مقایسه با بخش اروپایی، جاذبه‌های تاریخی کمتری وجود دارد. اما در کنار ساحل تنگه بسفر معمولا جمعیت زیادی را در حال رفت و آمد می‌بینید.

وضعیت تحصیل در کدام قسمت استانبول بهتر است؟

شهر استانبول را قطعا می‌توان یکی از بهترین شهرهای کشور ترکیه برای تحصیل در نظر گرفت. زیرا نه تنها برای مقاطع پایه، بلکه برای مقاطع عالی و همچنین دانشگاه‌ها، شهر استانبول یک مقصد ایده‌آل است. از طرفی بسیاری از دانشگاه‌های کشور ترکیه در سطح جهانی مطرح هستند. از جمله این مراکز و موسسات آموزش عالی می‌توانیم به دانشگاه سابانجی، کوچ و بیلکنت اشاره کنیم که رتبه‌های درخشانی در رنکینگ‌های بین‌المللی دارند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه فرمایید.

در این قسمت خطاب صحبت، دانشجویانی هستند که می‌خواهند ضمن تحصیل در یکی از دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول سکونت کنند. نکته جالب در این خصوص این است که دانشگاه مرمر به عنوان تنها دانشگاه دنیا که در هر دو قاره قرار دارد، دفاتر اصلی دارد که در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است. به همین خاطر تعداد دانشگاه در بخش اروپایی استانبول بهتر است. در سمت مقابل اگر به دنبال تحصیل در رشته‌های نظامی هستید، بخش آسیایی شهر استانبول، گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

زندگی شبانه در بخش اروپایی و آسیایی استانبول چگونه است؟

به طور کلی باید بگوییم که بخش‌های آسیایی و اروپایی شهر استانبول تفاوت‌های بسیار چشمگیری با یکدیگر دارند. زیرا استانبول شهری است که معروف است شب‌ها زنده است و تا نیمه‌های شب مردم برای تفریح به بیرون از منزل می‌روند.

برای گردشگران ایرانی و به طور کلی افرادی که می‌خواهند در کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول ملک خریداری کنند، وجود تفریحات شبانه، نایت کلاب‌ها و مغازه‌ها از اولویت اصلی هستند. در بخش اروپایی مراکز تفریحی بیشتری موجود است و شما می‌توانید به این منظور به مراکزی مثل بشیکتاش، اورتاکوی، بی اغلو و نیشانتاش بروید. در قسمت آسیایی مراکز تفریحی تنها در کادیکوی و اسکودار قرار دارند. در نتیجه بیشتر تورهای مسافرتی هم به بخش اروپایی شهر استانبول اختصاص دارد.

تفاوت ‌های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول از نظر گستردگی مناطق

تفاوت ‌های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول از نظر گستردگی مناطق

اگر بخواهیم تفاوت های تعداد منطقه در بخش آسیایی و اروپایی استانبول را بررسی کنیم، باید بگوییم که این دو بخش تفاوت‌های بسیار چشمگیری از نظر تعداد مناطق دارند. در ادامه این بخش قصد داریم مناطق مختلف بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به شما معرفی کنیم.

از مناطق و شهرستان‌های بخش اروپایی استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ایوپ
  • فاتیح
  • قاضی عثمان پاشا
  • گون گورن
  • کائیت هانه
  • کوچوک چکمجه
  • ساری یر
  • آرناووت کوی
  • آوچیلار
  • باغجیلار
  • باشاک شهیر
  • باهچه لی ائولر
  • بشیکتاش
  • بیلیک دوزو
  • بی اوغلو
  • بویوک چکمجه
  • چاتالجا
  • اسنلر
  • اسن یورت
  • شیشلی
  • سیلیوری
  • سلطان فاضی
  • زیتون بورنو

محلات و مناطق مختلف قسمت شرقی شهر استانبول

در بخش شرقی نزدیک به 15 شهرستان وجود دارد که عبارتند از: پندیک، سانجاک تپه، سلطان بئی لی، شلیه، توزلا، عمرانیه، اسکودار، آدالار، آتا شهیر، بئی کوز، چکمه چوی، کادی کوی، کارتال و مال تپه. مال تپه خود یکی از مهم‌ترین شهرهای ایالت استانبول به شمار می‌آید. منطقه بیکوز از هر دو طرف به دریای سیاه و همینطور تنگه بسفر ساحل دارد. خوب است بدانید که ایالت‌های نزدیک تنگه بسفر در دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول از مهم‌ترین بخش‌های شهر هستند که امکانات و زیرساخت‌های مختلفی در آن قرار دارد.

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول از نظر خدمات شهری

بخش آسیایی تنها یک ورزشگاه دارد. در صورتی که در بخش اروپایی ورزشگاه‌های بیشتری وجود دارد. لاکچری‌ترین هتل‌های شهر استانبول در منطقه اروپایی واقع شده‌اند و از طرفی طولانی‌ترین خط مترو در منطقه خاورمیانه نیز متعلق به بخش آسیایی شهر استانبول است. در بخش اروپایی هم بزرگ‌ترین مطبوعات و کانال‌های تلویزیونی استانبول قرار دارند. به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که بخش اروپایی استانبول در مقایسه با منطقه آسیایی آن از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار است.

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول در جاذبه های طبیعی

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول در جاذبه های طبیعی

در بخش اروپایی به دلیل حضور جمعیت بالا و همچنین وجود اماکن توریستی متعدد در هر قسمت، شاهد ساخت و سازهای مختلفی هستیم. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، بخش اروپایی استانبول کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های مختلفی دارد برای سکونت جمعیت زیاد در این قسمت، ساخت و ساز بسیار زیادی انجام شده است. به همین خاطر هم بخش غربی استانبول فضای سبز و به طور کلی جاذبه‌های طبیعی کمتری در مقایسه با بخش شرقی دارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله اماکن دیدنی استانبول را مطالعه فرمایید.

به شما توصیه می‌کنیم حتما سری به مناطق سرسبز و بکر بخش آسیایی بزنید. برای مثال تپه‌های آیدوس تپسی از مهم‌ترین جاذبه‌های بخش آسیایی استانبول به شمار می‌آیند. لازم به ذکر می‌باشد که تا یکصد سال پیش، هم بخش آسیایی و هم بخش اروپایی فضای سبز زیادی داشتند. اما در همین حدودا یک قرن اخیر تغییرات به این شکلی که گفتیم در این شهر از نظر فضای سبز اتفاق افتاده است.

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول در آثار تاریخی

در منطقه اروپایی شهر استانبول آثار تاریخی متعددی وجود دارد. آثاری مانند موزه و مسجد ایاصوفیه از مهم‌ترین آثار تاریخی دنیا هستند که در یونسکو ثبت شده‌اند. توپ کاپی سارایی و برج گالاتا کوله سی نیز از دیگر جاذبه‌های تاریخی بخش اروپایی استانبول به شمار می‌آیند.

برای دیدن پل بسفر از بخش اروپایی ورودیه ندارد اما اگر از بخش آسیایی بخواهید ببینید باید هزینه پرداخت کنید. در قسمت آسیایی هم آثار تاریخی مختلفی وجود دارد اما در فهرست جهانی یونسکو ثبت نشده است. برای مثال مسجد مهرماه سلطان به نام دختر خرم سلطان در بخش اسکودرا بخش آسیایی است. برای دیدن هر دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول بهتر است وقت بگذارید و خودتان تفاوت‌ها را از نزدیک ببینید.

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول در میزان جرم و جنایت

یکی از نقاط ضعفی که بخش اروپایی شهر استانبول دارد، ناامنی آن است که با توجه به میزات تراکم جمعیت این منطقه، قابل توجیه می‌باشد. در صورتی که قصد خرید ملک و اقامت در استانبول را به خصوص در بخش اروپایی دارید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

برای نمونه مناطقی مثل باغچیلار، اسنلر، اسن یورت، زیتون بورنو، کوجانسیان، قاضی عثمان پاشا و بسیاری دیگر از مناطقی هستند که جرم‌خیز می‌باشند اما به این معنا نیست که نباید به سراغ خرید ملک در این مناطق بروید. بخش آسیایی استانبول را می‌توان در مقایسه با منطقه اروپایی امن‌تر دانست. اما در این بخش هم مناطقی مانند فیکیر تپه و سطلان بئی لی ناامن هستند.

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول در سبک ساخت و ساز

تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول در سبک ساخت و ساز

منطقه اروپایی شهر استانبول به علت داشتن جمعیت بالا، طبیعتا دارای ساخت و سازهای بیشتری در مقایسه با منطقه آسیایی این شهر می‌باشد. در ضمن سبک معماری و ساخت و ساز املاک در این منطقه مدرن‌تر و لوکس‌تر است. به لحاظ معماری شهری، منطقه غربی استانبول را می‌توان شبیه به شهرهای مدرن اروپایی دانست. در صورتی که در بخش آسیایی اینگونه نیست و بیشتر منازل ویلایی و در سبک سنتی هستند.

به طور کلی باید بگوییم که در هر دو این مناطق می‌توانید مجتمع‌های آپارتمانی و پروژه‌های نوساز یا در حال احداث را ببینید. برای مثال علاقه‌مندان می‌توانند با خرید ملک پیش فروش، یک سرمایه‌‌گذاری مطمئن با حداقل قیمت برای خرید ملک در کشور ترکیه را تجربه کنند. این امکلاک علاوه بر اینکه سبک ساخت و ساز آن‌ها مدرن است، طی سال‌های آتی و همراه با تکمیل پروژه‌، رشد قیمت چشمگیری را تجربه خواهند کرد.

با خرید ملک در شهر استانبول فصلی جدید در زندگی خود باز کنید

در این مطلب با اصلی‌ترین تفاوت های منطقه آسیایی و اروپایی استانبول آشنا شدیم. به طور کلی هر دو این مناطق جاذبه های طبیعی، امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی دارند. اگر امکان دسترسی به برترین امکانات تحصیلی، کاری و زندگی برای شما در اولویت است، خرید ملک در این منطقه را پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم می‌خواهید در محیطی آرام و دنج زندگی کنید، توصیه ما به شما منطقه آسیایی است.

مجموعه روتس کپیتال یک مرجع قابل اطمینان و حرفه‌ای برای معاملات ملک در کشور ترکیه با هدف دریافت شهروندی این کشور است. مجموعه ما با در اختیار داشتن کادری مجرب از کارشناسان حقوقی و وکلای ترک به همراه مشاوران فارسی زبان، خدماتی حرفه‌ای را برای خرید ملک در شهر استانبول به شما ارائه می‌کند.

_____________________________________________________________

بیشتر بخوانید: هزینه های خرید ملک در ترکیه
_____________________________________________________________

 

سوالات متداول

آیا با خرید ملک در ترکیه، اعضای خانواده هم می‌توانند اقامت دریافت کنند؟

بعد از ثبت سند در کشور ترکیه، شهروندی این کشور به پدر، مادر و فرزندان زیر 18 سال اعطا می‌شود.

کدام بخش از شهر استانبول برای خرید  ملک گزینه مناسب‌تری است؟

منطقه اروپایی شهر استانبول در واقع قطب تجاری و اقتصادی کشور ترکیه است. به همین خاطر هم گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری به شمار می‎آید.

آیا امکان افتتاح حساب بانکی با خرید ملک در استانبول وجود دارد؟

پاسخ مثبت است. شما می‌توانید بعد از خرید ملک و دریافت اقامت، اقدام به افتتاح حساب بانکی در ترکیه کنید. برای این منظور شما می‌توانید با ارائه یکی از قبض‌های آب، برق، تلفن یا گاز که به نام شما و مطابق با آدرس ملکتان است، یک حساب بانکی در یک بانک بین‌المللی افتتاح کنید.

مقاومت ساختمان ها در شهر استانبول در مقابل زلزله چگونه است؟

از لحاظ مقاومت، بناهای استانبول در برابر زلزله به دو گروه قبل و بعد از زلزله سال 1999 تقسیم می‌شوند. پس از این زلزله، تمرکز بیشتری روی مقاوم بودن بناها در برابر زلزله، انجام شد. کیفیت ساخت پروژه‌های جدید ترکیه، مطابق آخرین استانداردهای اروپا است. در ضمن بخش پیمانکاری و ساخت و ساز ترکیه از فعالترین و پویاترین پیمانکاران جهان هستند. در سال ۲۰۰۷ بیست و دو شرکت پیمانکاری و ساختمان سازی از ترکیه در فهرست برترین‌های مهندسی عمران جهان، جای گرفتند که از این نظر ترکیه رتبه سوم جهان را  پس از كشور آمريكا و چين به خود اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ