مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

مناطق ارزان استانبول

منطقه های ارزان استانبول برای خرید خانه و اخذ اقامت

آنگونه که در تقسیمات اداری کلانشهرهای استانبول آمده، دارای ۳۹ منطقه شهری است که در دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول واقع شده‌اند. جالب است بدانید بر خلاف ذهنیت اشتباه موجود، به طور میانگین بخش آسیایی استانبول از بخش اروپایی آن از لحاظ کیفیت زندگی و قیمت خانه در سطح بالاتری قرار دارد. از طرفی هر چقدر به تنگه بسفر یا ساحل دریای مرمر نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت زمین و خانه نیز افزایش می‌یابد. به همین جهت برای خرید ملک ارزان در استانبول سعی کنید تا حدی از ساحل دور شوید ولی در عین حال مناطقی را انتخاب کنید که دارای دسترسی مناسب به ساحل باشند. اگر برای خرید ملک و اقامت در استانبول، بودجه کافی ندارید، شناخت ارزان‌ترین محله های استانبول برایتان بسیار مفید خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به معرفی مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه بپردازیم، پس با ماه همراه باشید.

مناطق ارزان استانبول

انواع منطقه های شهر استانبول برای خرید خانه

شهر استانبول دارای بیش از 39 منطقه است که هرکدام از این مناطق ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از این مناطق در دسته‌بندی مناطق در حال توسعه قرار می گیرند و از آن ها به عنوان مناطق و فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری یاد می شود. در مقابل، برخی مناطق به دلیل آرامش مناسب و دسترسی های عالی، منطقه ای مناسب برای زندگی مسکونی هستند.

در ادامه لیستی از مناطق شهر استانبول قرار دارد:

  • بشیکتاش
  • کادیکوی
  • باکیرکوی
  • شیشلی
  • فاتیح
  • بی اقلو
  • اوسکودار
  • سارییر
  • ایوپ
  • مال تپه
  • اسنیورت
  • سلطان بیلی،
  • بیلیک دوزو
  • آرتاووت کوی
  • بویوک چکمبه
  • چاعلایان
  • سییلیوری
  • سلطان قاضی
  • پندیک
  • توزلا
  • ارسنلر
  • باشاک شهری

دلایل انتخاب استانبول برای خرید ملک

استانبول شهری است که پتانسیل رشد بالایی دارد، مهاجرپذیر است، همواره درخواست زیادی برای خرید ملک در آن وجود دارد و املاک متنوعی با امکانات مختلف و در بازه‌های قیمتی متنوع در این شهر قرار دارند. اگر به دنبال خرید آپارتمان ارزان در ترکیه یا به طور کلی خرید ملک در استانبول ارزان هستید، ما در روتس کپیتال آماده ارائه خدمات به شما هستیم.

___________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: تفاوت استانبول آسیایی با اروپایی
___________________________________________________________________________

لیست مناطق ارزان قیمت استانبول

همان طور که پیش تر هم به این نکته اشاره کردیم، شهر استانبول از 39 منطقه شهری تشکیل شده است. برخی از این مناطق، قیمت املاک بسیار بالایی دارند. این در حالی است که قیمت ملک در برخی مناطق، بسیار ارزان و منطقی است. در نهایت این شما هستید که متناسب با شرایط خود برای خرید ملک در این مناطق اقدام می کنید. در ادامه با منطقه های ارزان شهر استانبول برای خرید خانه آشنا می شویم.

برای خرید ملک در استانبول، ابتدا می‌بایست هدف خود را از خرید مشخص کنید. حال به بررسی مهم‌ترین محله های ارزان استانبول اعم از محلات کناری و حاشیه‌ای یا قدیمی اطراف استانبول می‌پردازدیم:

  • اسن‌یورت (Esenyurt)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

اسن یورت یکی از مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه می باشد. اسن‌یورت، که محله مورد علاقه ایرانی‌ها نیز محسوب می‌شود، هم نسبت به دیگر محله‌های ارزان استانبول به مرکز شهر، نزدیک‌تر است و هم از جمله محله‌های در حال رشد و به روز استانبول است. محله‌ای با مجتمع‌های بزرگ و پروژه‌های عمرانی نوساز که چهره منطقه را دگرگون کرده‌ و بعضاً بالای ۱۰۰۰ واحد آپارتمان هستند و واحدهای تجاری و مراکز خرید را هم شامل می‌شوند. اگر شما هم تمایل به خرید ملکی ارزان در این محله هستید، این محله جزء ارزان‌ترین مناطق در سال 1400 است.

  • سلطان بیلی (Sultanbeyli)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

منطقه‌ای در شمال شرق استانبول است که بیشتر مورد توجه غیربومیان بوده و در گذشته یکی از مناطق مهم استراتژیکی محسوب میشده. با توجه به اینکه سلطان بیلی از دیگر مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه و از جمله مناطق خوش آب و هوا به حساب می‌آید، بیشتر مورد توجه افرادی است که کیفیت آب و هوا برایشان در اولویت بوده و همچنین توان مالی زیادی برای خرید خانه ندارند. در این منطقه شما با در نظر گرفتن شرایط محیطی می‌توانید ملک و آپارتمانی با قیمت مناسب و نسبتاً ارزان پیدا کنید.

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

این منطقه نسبت به قیمت املاکش، بافت شهری منظمی دارد. بیلیک دوزو، از امکانات شهری نسبتاً خوبی برخوردار است و به دلیل شهرسازی منظم، آپارتمان‌ها با فاصله ساخته شده‌اند و فضا و امکانات شهری آن در وضعیت تقریباً استانداردی قرار دارد. از دیگر برتری‌های آن، دسترسی به سواحل عالی و دریاست که از موارد مورد علاقه بیشتر ایرانی‌ها به شمار می‌رود. این محله بیشتر مختص قشر متوسط و تحصیلکرده است.

  • آرناووت کوی (Arnavutköy)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

آن دسته از افرادی که تمایل به خرید خانه در ترکیه و بالا شهر استانبول با قیمت پایین هستند، آرناووت کوی یک فرصت مناسب برای آن‌هاست. این محله از مناطقی است که نه تنها دارای خطوط ساحلی است بلکه یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی دریای سیاه را شامل می‌شود. تا قبل از سال 2016، از لحاظ فرهنگی در پایین‌ترین درجه میان تمامی مناطق استانبول به شمار می‌رفت اما بعد از آن، به خصوص در سال 2021، تعداد مهاجرانی که در آنجا اقامت یافته‌اند، بیشتر شده و به تبع فرهنگ آن نیز رشد چشمگیری داشته است.

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

بویوک چکمجه از مناطق ارزان برای خرید خانه در استانبول است که در قسمت غربی شهر واقع شده است. با توجه به ساختار اقتصادی استانبول، محله بویوک چکمجه جزء مناطقی است که برای نوآوری و پیشرفت هیچگونه محدودیتی ندارد و همین مسأله باعث می‌شود که شما در طی مدت کوتاهی شاهد توسعه و پیشرفت آن باشید. شاید با وجود ویلاها و مناطق سرسبز آن باور اینکه جزء ارزانترین محله های استانبول باشد، برایتان سخت باشد. با این وجود وجود، به دلیل فاصله با مرکز استانبول، قیمت خانه در مناطق مختلف استانبول و ویلا‌های آن، بسیار پایین تر از مرکز استانبول می باشد.

  • چاعلایان (çağlayan)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

این منطقه بیشتر مورد توجه غیر بومی‌ها و مهاجرانی است که تمکن مالی خوبی ندارند و به دنبال خرید خانه‌ای ارزان در استانبول هستند. چاغلایان از مناطق قدیمی است که فاصله چندانی تا مرکز استانبول ندارد اما به دلیل محرومیت از امکانات رفاهی مطلوب، نسبت به دیگر منطقه های استانبول، قیمت کمتری دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط محیطی، ملک و آپارتمانی با قیمت مناسب و ارزان پیدا کنید.

  • سیلیوری (Silivri)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

سیلیوری یکی از ارزان ترین محلات استانبول است که توانسته نام خود را در میان محلات اروپایی استانبول به ثبت برساند و از این طریق امتیازات گوناگونی را دریافت کند. این منطقه که به خاطر تولید لبنیات و دامداری بسیار معروف است، در غرب استانبول واقع شده و به دلیل نزدیکی به دریای مرمره امکاناتی برای انجام ورزش‌های آبی دارد. با توجه به اینکه ویلاهای لوکس و مجلل با قیمت‌های بسیار مناسب در آن ساخته شده، افرادی که به زندگی درون ویلا و گردش در ساحل علاقه‌مندند، در این منطقه اقدام به خرید ملک می‌کنند. البته کیفیت آپارتمان های سیلیوری یکسان نیست و بهتر است برای خرید ملک فقط به دیدن عکس‌های آپارتمان اکتفا نکنید و از نزدیک آن را ببینید.

  • آوجیلار (Avcilar)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

از ناب ترین مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه می توان به آوجیلار اشاره کرد که با پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای اخیر به منطقه‌ای دلخواه برای خرید ملک ارزان تبدیل شده است. وجود معروف‌ترین اتوبان‌ ترکیه در این منطقه و مراکز مهم صنعتی و دانشگاه، آن را از لحاظ کیفیت زندگی در رده‌ مطلوبی قرار داده است. همچنین به دلیل توسعه صنعت در آن، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این منطقه به وجود آمده‌اند. با خرید خانه در این منطقه میتوانید از مزایای خرید ملک در ترکیه نیز بهره مند شوید.

  • سلطان قاضی (Sultangazi)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

مکان مناسب و ایده‌­آل برای افرادی است که قصد مهاجرت به استانبول را دارند، زیرا با داشتن مهم­ترین قناتی که از زمان عثمانی به یادگار مانده و اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می­دهد، روزبه­ روز نیز بر اهمیت و ارزش این منطقه افزوده می­شود. شما می‌توانید با مبلغی حدود 150 هزار لیر یعنی حدود 400 میلیون تومان، در سلطان قاضی صاحب خانه و آپارتمان شوید. این محله که از مناطق شمال غربی استانبول است، با داشتن فضای سبز و مناطق جنگلی، آب و هوای بسیار خوبی دارد، همچنین از دسترسی خوبی به شمال و غرب استانبول برخوردار است.

  • پندیک (Pendik)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

پندیک که به معنای دیوارهای پوشیده شده با پنج دیوار است، در کل محله ارزانی محسوب نمی‌شود، اما شما می‌توانید در آن خانه‌ای با قیمت نسبتاً مناسب پیدا کنید. این منطقه با توجه به قرار گرفتن در مجاورت دریای سیاه و مدیترانه بیشتر مقصد افرادی است که به هوای خنک و بارانی علاقه‌مندند. پندیک تا دهه 1960، یک شهر کوچک ماهیگیری بود، اما از اواخر دهه 1990 تبدیل به یک شهر مدرن شده است.

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

منطقه‌ای در دروازه شرقی استانبول است و جهت خرید ملک برای آن دسته از افرادی که تمکن مالی ندارند، مناسب می‌باشد. بزرگ‌ترین کشتی‌سازی و محل نگداری کشتی‌ها در آن واقع است. اگرچه در گذشته کشاورزی و ماهیگیری در آن رواج داشته اما در سال‌های اخیر، بیشتر به سمت کشتی‌سازی و صنعتی شدن و پیش رفته است. بنابراین برای افرادی که می‌خواهند در مکان‌های صنعتی استانبول مشغول به کار شوند، بسیار مناسب است، چراکه محله‌های توزلا بیشتر صنعتی و دارای کارخانه‌ها و صنایع مادر است.

  • اسنلر (Esenler)

یکی از بهترین مناطق شهر استانبول برای خرید ملک و سرمایه گذاری یا حتی زندگی، منطقه اسنلر می باشد. این منطقه از 16 محله تشکیل شده است و در حال حاضر از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول یاد می شود.

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

این محله برای هر کسی که علاقه مند به کشف جاذبه های توریستی کمتر شناخته شده است، می تواند جذاب باشد. اسنلر، یکی از مناطق نسبتاً ارزان استانبول است که جزوء مناطق خوب برای زندگی محسوب می شود، اما برخلاف بسیاری از محله های دیگر، وجه صنعتی‌اش بیشتر از وجه مسکونی آن است. مانند تمام مناطق در حال رشد، در اینجا هم می توانید مجتمع های مسکونی مدرن زیادی پیدا کنید اما فراموش نکنید که برای خرید؛ حتماً ملک را از نزدیک ببینید تا در محله های نامناسب اسنلر واقع نشده باشند.

جاذبه های توریستی بسیار زیادی در منطقه اسنلر استانبول وجود دارد که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. این در کنار امکانات رفاهی عالی، دسترسی مناسب به سیستم حمل و نقل عمومی و قیمت مناسب املاک، باعث شده است تا همواره تقاضای زیادی برای خرید خانه در این شهر وجود داشته باشد.

به طور کلی، می توان گفت که اسنلر یکی از آرام ترین مناطق استانبول است و می توان از جهت سرمایه گذاری هم به آن نگاه کرد. به دلیل صنعتی بودن این منطقه و رشد دائمی آن، پیش بینی می شود که در آینده نزدیک قیمت املاک در اسنلر چندین برابر شود.

  • باشاک شهیر (Başakşehir)

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

این منطقه تا چند سال پیش، منطقه ای آلونک نشین بود، ولی امروز با وجود پروژه های ساختمانی متعدد، مورد توجه غیربومیان ترکیه ای قرار گرفته است. قیمت آپارتمان در این منطقه متغیر بوده و مانند خیلی از مناطق دیگر استانبول، به عوامل زیادی اعم از سال ساخت، متراژ، امکانات و … بستگی دارد. اما می توانید با کمی گشت و گذار در آن، آپارتمانی با قیمت مناسب و نسبتاً ارزان پیدا کنید.

  • منطقه سانجاک تپه؛ محلی ای تاریخی و مناسب برای خرید ملک ارزان

اگر به دنبال خرید خانه های ارزان قیمت در کشور ترکیه و شهر استانبول هستید، محله سانجاک تپه بهترین گزینه برایتان خواهد بود. این محله در نزدیکی عمرانی و بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است. اولین بار، در سال 2009 بود که این محله به صورت منطقه ای مستقل با شهرداری، بیمارستان و امکانات رفاهی مجزا معرفی شد.

کیفیت زندگی در هر محله و بخش از سانجاک تپه متفاوت است. به طور کلی، اگر به دنبال سرمایه گذاری در کشور ترکیه و مخصوصا شهر استانبول هستید، این منطقه بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

منطقه سانجاک تپه

  • منطقه چاتالجا (Catalca)

اگر به دنبال خرید ملک ارزان در منطقه اروپایی استانبول هستید، منطقه چاتالجا را به شما پیشنهاد می کنیم. این منطقه در بین دریای مرمره و سیاه واقع شده است. در گذشته، چاتالجا یک روستا بود. اما در حال حاضر به یکی از بهترین و بزرگ ترین مناطق شهر استانبول تبدیل شده است.

از نظر امکانات رفاهی و دسترسی ها، می توان گفت که چاتالجا در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از این بابت مشکلی با این منطقه نخواهید داشت. لازم به ذکر است که به دلیل ساخت خانه های نوساز و گسترش این منطقه، می توان به آن به دید سرمایه گذاری هم نگاه کرد. چرا که قیمت املاک در این منطقه دائما در حال افزایش است و در آینده چاتالجا به یکی از گران ترین مناطق استانبول تبدیل می شود.

منطقه چاتالجا

  • منطقه ماسلاک (Maslak)؛ یکی از منطقه های ارزان شهر استانبول برای خرید خانه

یکی از مناطق محبوب و البته نسبتا ارزان قیمت در شهر استانبول ترکیه برای خرید خانه، منطقه ماسلاک می باشد. یکی از دلایلی که باعث شده است تا افراد زیادی به ماسلاک به دلیل خرید ملک جهت سرمایه گذاری نگاه کنند، پتانسیل بالای آن برای رشد است. در حال حاضر نیز افراد زیادی برای سرمایه گذاری در این منطقه اقدام می کنند. قیمت املاک در ماسلاک شاید از مناطقی مانند چاتالجا بیشتر باشد، اما همچنان ارزان است و به راحتی می توانید در این منطقه صاحب ملک شوید.

از جمله مزایای ماسلاک برای خرید ملک می توان به برخورداری از انواع امکانات آموزشی، درمانی و رفاهی اشاره کرد. بسیاری از مراکز خرید استانبول در این منطقه قرار دارند. همچنین بازار وادی که معروف ترین بازار استانبول می باشد، در ماسلاک واقع شده است. در کنار همه این موارد، ماسلاک تنها 20 دقیقه با فرودگاه بین المللی آتاتورک وجود دارد.

منطقه ماسلاک

  • منطقه زیتون بورنو (Zeytinburnu)؛ از جمله منطقه های ارزان شهر استانبول برای خرید خانه

یکی دیگر از مناطق شهر استانبول که در عین برخورداری از قیمت املاک مناسب، پتانسیل رشد بالایی هم دارد، منطقه زیتون بورنو است. این منطقه تنها 40 دقیقه تا فرودگاه جدید استانبول فاصله دارد و در جنوب آن، دریای مرمره است.

بسیاری ازومدارس و دانشگاه های دولتی کشور ترکیه در منطقه زیتون بورنو قرار دارند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افرادی که قصد سفر به ترکیه برای تحصیل را دارند، در این شهر خانه های ارزان قمیت را خریداری کنند.

منطقه زیتون بورنو پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد و شاید بتوان گفت که ارزش خرید ملک از جهت سرمایه گذاری در این منطقه، چندین برابر مناطق دیگر استانبول است. اگر قصد خرید آپارتمان ارزان قیمت در استانبول و محله زیتون بورنو را دارید، می توانید از خدمات مجموعه روتس کپیتال استفاده کنید.

منطقه زیتون بورنو

خرید خانه در منطقه های ارزان استانبول با خدمات روتس کپیتال

اسپورت، سلطان بیلی، بیلیک دوزو، آرتاووت کوی، بویوک چکمبه، چاعلایان، سییلیوری، سلطان قاضی، پندیک، توزلا، اسنلر و باشاک شهیر از جملبه منطقه های ارزان شهر استانبول برای خرید خانه هستند. اگر قصد خرید خانه در این شهر محبوب و مهاجرپذیر را با قیمت مناسب دارید، ما در roots capital آماده ارائه خدمات به شما هستیم. برای آشنایی با رتبه بندی مناطق استانبول، ارزان ترین مناطق این شهر و دریافت قیمت خرید خانه ارزان در استانبول، کارشناسان مجموعه ما پاسخگوی شما هستند.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین مسائل برای افرادی که قصد مهاجرت به استانبول را دارند، خرید خانه است. به خصوص اگر بودجه کافی برای تهیه مسکن نداشته و قصد گرفتن اقامت ترکیه با خرید ملک را داشته باشند، عموماً به دنبال ارزان ترین مناطق اما با کیفیتی خوب می‌گردند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین محله های ارزان استانبول پرداختیم. البته باید دقت داشته باشید قبل از انتخاب محله مناسب، ابتدا منطقه کاری خود را مشخص کنید و از نکات مهم در زمان خرید خانه در ترکیه آگاه باشید چرا که اگر محل کار شما در غرب استانبول و محل زندگی شما در شرق استانبول باشد، ترددتان با مشکل مواجه شده و هزینه اقامتتان نیز افزایش می‌یابد.

سوالات متداول

 ارزان‌ترین منطقه در استانبول کدام است؟

محله اسن یورت یکی از ارزان ترین محله ها برای خرید یا اجاره خانه در استانبول است.

 به منظور خرید خانه در ترکیه چه میزان پول لازم است؟

برای خرید خانه در ترکیه، حداقل مبلغ 1 میلیارد تومان لازم است.

 مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه چیست؟

شما می‌توانید فقط با داشتن پاسپورت می‌توانید ملک خریداری کنید. البته اگر در ترکیه حساب بانکی داشته باشید، برای انتقال پول بسیار امن‌تر است.

شرکت roots capital برای خریداران و مشتریان خود در بهترین شهرهای ترکیه حساب بانکی بصورت رایگان باز می کند.

6 thoughts on “مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

    1. با توجه به نوسان قیمت خانه های ارزان در استانبول متاسفانه قادر به درج قیمت نیستیم ولی میتونید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و در لحظه قیمت ملک مورد نظرتون رو اعلام میکنند یا با توجه به بودجه شما بهترین ملک رو به شما پیشنهاد میدن

  1. با این تفاسیر بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه با قیمت ارزان کدام منطقس؟

    1. توجه داشته باشید نمیشه گفت بهترین منطقه کجاست. برای مثال خانواده ای هست محله های ایرانی نشین استانبول رو برای زندگی ترجیح میده ولی در عوض خانواده ای هست که محله های با کلاس استانبول رو برای زندگی ترجیح میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ