خدمات درمانی ترکیه

خدمات پزشکی ترکیه

استفاده از خدمات درمانی ترکیه

یکی دیگر از سوالاتی که افراد در هنگام مهاجرت به کشور ترکیه با آن روبه‌رو هستند بحث خدمات درمانی ترکیه و استفاده از امکانات آن می‌باشد. در واقع سوال اصلی افراد این است که:

  • چطور از خدمات پزشکی رایگان در ترکیه استفاده کنیم؟
  • چه نوع خدماتی درمانی در کشور ترکیه رایگان و مورد استفاده اتباع خارجی می‌باشد؟
  • برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی چه کاری باید انجام داد؟

پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در ادامه، همراه ما باشید.

خدمات پزشکی ترکیه

روش‌های استفاده بهتر از خدمات پزشکی در ترکیه

قبل از پرداختن به سوال چطور از خدمات پزشکی رایگان در ترکیه استفاده کنیم، بهتر است بدانیم روش های استفاده از خدمات پزشکی در این کشور چگونه است؟

این کشور دارای دو نوع بیمه تامین اجتماعی و بیمه شخصی است که بیمه تامین‌اجتماعی آن از طرف دولت پرداخت می‌شود و بیمه شخصی، توسط یک شرکت تامین‌کننده بیمه افراد به صورت ماهیانه و در یک مبلغ تعیین شده پرداخت می‌گردد. همچنین شما می‌توانید از پزشکان خصوصی که در این کشور وجود دارد، بهره ببرید که البته شامل هیچ یک از بیمه‌ها نمی‌شوند.

خدمات پزشکی رایگان در ترکیه

چطور از خدمات پزشکی رایگان در ترکیه استفاده کنیم؟

اکنون می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و در ادامه مطالب بیشتری را در خصوص بحث درمانی کشور ترکیه ارائه کنیم.

برای اینکار لازم است تا در ابتدا کارت اقامت ترکیه خود را به صورت قانونی دریافت کنید؛ سپس با کپی برگه نفوس و کارت اقامت خود به اداره نفوس ترکیه در نزدیکی منطقه زندگی خود رفته و به بخش سلامت این مرکز مراجعه و با ارائه مدارک خود برای خدمات درمانی اقدام می‌کنید. این اداره پس از بررسی‌های لازم و تکمیل مدارک، لیستی از نزدیک‌ترین مراکز بهداشت و درمان منطقه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پس به طورکلی مدارکی که شما برای استفاده از خدمات پزشکی باید ارائه دهید شامل مواردی چون کارت مجوز اقامت، اصل و یا کپی سند از سمت شعبه های فعال تامین اجتماعی ترکیه و یا سازمان تامین اجتماعی کشور خارجی مربوطه که نشان می‌دهد شرایط دریافت بیمه تامین اجتماعی را دارند و فرم تعهدنامه می‌باشد.

انواع خدمات درمانی کشور ترکیه

در این بخش به این مساله می‌پردازیم که چه خدماتی تحت پوشش بیمه کشور ترکیه قرار دارند و چه خدمات پزشکی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

  • خدمات پزشکی تحت پوشش بیمه

مهم‌ترین مواردی که کشور ترکیه به پرداخت هزینه‌های درمانی آن می‌پردازد، عبارت است از:

  1. هزینه‌های بستری در بیمارستان
  2. درمان سرپایی
  3. خدماتی مانند اتاق عمل، بی هوشی، آزمایشگاه، رادیولوژی و…
  4. پیوند اعضا
  5. شیمی‌درمانی، پرتو درمانی و دیالیز
  6. درمان‌های دندان‌پزشکی و جراحی بینی بر اثر حادثه یا تصادف
  7. آزمایش‌های میکروب‌شناسی و پاتوبیولوژی
  8. رادیولوژی و تصویر برداری و MRI
  9. بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه
  10. ویزیت پزشک، دارو و انجام آزمایش‌هایی مبنی بر تشخیص و یا جلوگیری از بیماری‌ها
  • خدمات پزشکی عدم پوشش بیمه

از جمله خدمات درمانی که کشور ترکیه تحت پوشش بیمه خود قرار نمی‌دهد شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. جراحات ایجاد شده براثر جنگ، شورش، اقدامات تروریستی، تشعشعات هسته‌ای، ورزش‌های حرفه ای مثل اسکی
  2. واکسیناسیون
  3. اقدامات توانبخشی
  4. بیماری‌های مرتبط و موثر با مصرف الکل و مواد مخدر
  5. خرید عینک و عصا
  6. کووید_19

هزینه خدمات درمانی ترکیه

هزینه های درمانی کشور ترکیه به چه صورت است؟

تعیین هزینه ها با توجه به عواملی مانند نوع بیمه و هزینه سالیانه ای که بابت بیمه می‌پردازیم بستگی دارد و متغیر است. اما به طورکلی و براساس قوانین این کشور برای افراد 18 تا 23 سال هزینه های درمانی ترکیه مبلغی بالغ بر 400 لیر می باشد این درحالیست که برای افراد 23 تا 65 سال 3000 لیر در سال درنظر گرفته شده است. هزینه های درمانی افراد زیر 17 سال و بالا 65 سال نیز به صورت رایگان می‌باشد.

آشنایی بیشتر با بیمه های کشور ترکیه

با مهمترین ‌بیمه های این کشور آشنا شدیم؛ این را باید بدانید که بیمه های درمانی در ترکیه طیف گسترده‌ای دارد که ما در ادامه می‌خواهیم به برخی دیگر از آنها بپردازیم.  انواع بیمه ها در ترکیه عبارت است از:

  1. بیمه دولتی شرکت های خصوصی ترکیه برای افرادی که در این کشور ثبت شرکت انجام داده‌اند یا یک سرمایه‌گذار فعال هستند و یا افرادی هستند که در یک شرکت ترک استخدام شده‌اند.
  2. دیگری مربوط به بیمه خصوصی شرکت های خصوصی است که از رایج ترین و ضروری‌ ترین بیمه های درمانی برای اتباع خارجی به‌حساب می‌آید که در بین ایرانیان نیز طرفداران بسیاری دارد.
  3. یکی از مهم‌ترین بیمه‌های این کشور، بیمه SGK می‌باشد که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی اداره می‌شود. خود این بیمه دارای انواع متفاوتی است که از مهم‌ترین آنها میتوان به بیمه های تامین اجتماعی (SSK)، بیمه‌های خویش‌فرما (Bag-kur) و بیمه‌های سلامت عمومی (GSS) اشاره کرد.

حال می‌دانید چطور از خدمات پزشکی رایگان در ترکیه استفاده کنید

ما تمامی نکاتی که در خصوص خدمات درمانی و پزشکی کشور ترکیه به آن نیاز دارید را برای شما بیان کردیم. جالب است بدانید که این کشور در بخش هایی چون کاشت مو، جراحی قلب و عروق، عمل چشم و جراحی پلاستیک موفق عمل کرده است. اگر بازهم سوالی در این خصوص دارید، در بخش کامنت ها به‌اشتراک بگذارید تا کارشناسان روتس کپیتال در اسرع وقت پاسخگوی شما دوستان باشند.

 

سوالات متداول

  • چه افرادی می‎توانند از خدمات تامین اجتماعی در ترکیه بهره‌مند شوند؟

به طورکلی تمام افرادی که دارای مجوز اقامت ترکیه هستند، کسانی که به‌جز این کشور در هیچ کشوری دیگری بیمه سلامت ندارند و افرادی که بیش از 1 سال اقامت در ترکیه را گرفته‌اند، می‌توانند از بیمه تامین اجتماعی این کشور استفاده کنند. همچنین اگر فردی بیمه شد می‌تواند اعضاء خانواده خود مانند همسر، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان زیر 20 و 25 سال در صورت متاهل نبودن و حتی در برخی موارد پدر و مادر خود را نیز بیمه کند.

  • خدمات ارائه شده توسط بیمه شخصی در ترکیه چیست؟

بیمه شخصی همانند بیمه تامین اجتماعی خدمات پزشکی از قبیل: پیوند کلیه، پانکراس، قلب، ریه، کبد، قرنیه، دارو، معاینه پزشک، بستری در بیمارستان، میکروبیولوژی، پاتولوژی، معاینه رادیولوژی و تصویر برداری، فیزیوتراپی و توانبخشی بعد از عمل، آنژیوگرافی قلب و عروق، شیمی درمانی، رادیوتراپی و دیالیز را تحت پوشش خود قرار داده است.

  • متوسط هزینه های خدمات درمانی و پزشکی ترکیه در سال چقدر است؟

افراد 18 تا 23 سال 400 لیر، افراد 23 تا 65 سال 3000 لیر، افراد زیر 17 سال و بالا 65 سال نیز به صورت رایگان می باشد.

  • نحوه کار کردن داروخانه ها در ترکیه به چه صورت است؟

داروخانه های کشور ترکیه همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 7:30 بعدازظهر به جز روزهای شنبه که شروع کار از ساعت 9:30 صبح می‌باشد، باز هستند که بهتر است در این ساعات به داروخانه ها مراجعه کنید چراکه تعداد داروخانه های شبانه روزی ترکیه کم هستند.

  • چه داروهایی را نباید در فرودگاه های ترکیه همراه خود داشته باشیم؟

داروهایی مانند دارو های خواب‌آور، مسکن و یا داروهای نقض توجه نباید با خود به همراه داشته باشید مگر با یک گواهی به زبان ترکی و یا انگلیسی برای استفاده از این نوع داروها؛ پس اگر به این داروها نیاز ندارید، از بردن آنها به فرودگاه خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ