مهاجرت به ترکیه و انواع روش های آن

مهاجرت به ترکیه

 صفر تا صد مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه به دلیل داشتن 2 بخش اروپایی و آسیایی به پل ارتباطی بین 2 قاره آسیا و اروپا تبدیل شده است. این کشور در زمره کشور های بزرگ از نظر مساحت قرار دارد و همچنین با پیشرفت روز افزون در زمینه های مختلف دارای بیشترین جمعیت مهاجر می باشد. ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر، آب و هوای مساعد، نزدیک بودن فرهنگ و آداب رسوم ملت ترکیه به ایرانیان، عدم نیاز به ویزا برای مسافرت و … به قطب جذب مهاجر تحصیلی در منطقه مبدل شده است. اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه و آشنایی با مزایا و معایب آن را دارید با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و سریع ترین روش های آن آشنا کنیم.

مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به ترکیه

در ادامه لیستی از بهترین راه های مهاجرت به ترکیه برای اخذ اقامت و شرایط مهاجرت به ترکیه برای زندگی را برای شما آورده ایم تا با بیشتر و بهتر با آن ها اشنا شوید.

  • مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک به این صورت است که با خرید ملک در ترکیه می توانید برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم این کشور در مدت 70 روز اقدام کنید. در این روش حتی شما می توانید برای همسر و فرزندان خود نیز شهروندی ترکیه خواستار شوید. به این نکته توجه داشته باشید که حتی بدون حضور در خاک ترکیه قادر به خریداری ملک خواهید بود و می توانید آن ملک را نیز اجاره داده و کسب درآمد کنید ولی باید بدانید برای اخذ شهروندی ترکیه، ملک خریداری شده را نباید تا مدت 3 سال به فروش برسانید.

_____________________________________________________________

بیشتر بخوانید: هزینه های خرید ملک در ترکیه
_____________________________________________________________

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

 

از دیگر روش های دریافت اقامت ترکیه اجاره خانه در این کشور می باشد که از سال 2021 این قانون تغییر کرد و با اجاره خانه فقط قادر خواهید بود اقامت موقت 1 ساله دریافت کنید.

  • مهاجرت از طریق کار

یکی از روش های دریافت اقامت دائم ترکیه، کار کردن در این کشور می باشد که برای آن نیاز به مجوز کار یا همان چالشما ایزنی دارید. برای کار کردن در ترکیه می بایست توسط یک کارفرمای ترک استخدام شده باشید تا مدارک شما توسط وی به اداره کار تحویل داده شود و پس از دریافت مجوز کار در ترکیه ابتدا شما اقامت 1 ساله این کشور را دریافت خواهید کرد. همچنین با تمدید قرارداد کاری خود اقامت شما نیز تمدید میگردد این روال باید تا 5 سال ادامه پیدا کند تا بعد از آن بتوانید اقامت دائم ترکیه را دریافت و از حقوق شهروندی بهره ببرید.

مهاجرت کاری ترکیه

حتی شما می توانید با راه اندازی استارت آپ خود در ترکیه که بسیار مورد استقبال دولت این کشور است، اقدام به اخذ اقامت دائم ترکیه کنید. با کشف یا ایجاد نیاز مردم ترکیه و راه اندازی کسب و کار و ایده ای برای رفع آن نیاز، شما شرایطی را برای دریافت اقامت دائم خود در ترکیه فراهم کرده اید.

مورد بعدی درباره مهاجرت از طریق کار خرید یک شرکت یا بیزینس فعال در ترکیه می باشد. به این صورت که شما با خرید یک شرکت یا کسب و کار فعال که قبلا تاسیس شده و همه کار های بیمه و مالیات و کارکنانش از قبل انجام شده است، میتوانید اقامت دائم ترکیه را برای خود و خانواده خود دریافت کنید.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

از دیگر روش های آسان برای مهاجرت به ترکیه، ثبت شرکت در این کشور می باشد. شما میتوانید با ثبت یک شرکت و استخدام 5 نیروی کار ترک و همچنین پرداخت بیمه و مالیات آن به دولت و ادامه فعالیت این شرکت تا 5 سال، اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. درحال حاظر 5 نوع شرکت می توان در ترکیه ثبت کرد که عبارتند از :

  1. شرکت سهامی (JSC)
  2. شرکت تعاونی
  3. شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
  4. شرکت فرماندهی
  5. شرکت جمعی

تفاوت ها و روش های ثبت این شرکت ها را میتوانید در مقاله ثبت شرکت در ترکیه بخوانید.

مهاجرت با سرمایه گذاری در ترکیه

از دیگر روش های سرمایه گذاری در ترکیه برای مهاجرت به این کشور می توان به خرید اوراق بهادار یا سهام شرکت های این کشور اشاره کرد. شما میتوانید با خرید سهام یا اوراق قرضه به میزان 500 هزار دلار آمریکا و عدم فروش آن تا مدت 3 سال، اقدام به دریافت اقامت دائم ترکیه و مزایای شهروندی کنید.

همچنین با سرمایه گذاری سپرده بانکی به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا و عدم برداشت آن به مدت 3 سال قادر به مهاجرت به ترکیه خواهید بود.

  • مهاجرت از طریق ازدواج و تولد فرزند

از روش های دیگر مهاجرت به این کشور، ازدواج در ترکیه می باشد. این روش شرایط و قوانین خاص خود را دارد که به بررسی آن ها می پردازیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مهم ترین قانون این روش این است که زوج ها باید بعد از ازدواج به مدت 3 سال در یک خانواده زندگی کنند و زوج غیرتبعه نمی تواند در این مدت اقامت موقت دریافت کند پس باید از یکی از روش های تحصیل یا کار را برای اقامت استفاده نماید. قانون درگیر این روش این است که ازدواج نباید صوری باشد و باید کاملا ثبت شده و مدارک کافی برای اثبات آن وجود داشته باشد.

برای اخذ اقامت فرزند تازه متولد شده خود باید بدانید ترکیه از سیستم خون پیروی می کند یعنی باید یکی از والدین فرزند تبعه ترکیه باشند تا فررند شهروند ترکیه حساب شود.

  • مهاجرت از طریق تحصیل

تحصیل در ترکیه از مدارس شروع می شود و از 7 تا 18 سالگی ادامه دارد در طول این 11 سال همه خدمات تحصیلی برای دانش آموزان این کشور رایگان می باشد. تحصیل از مقطع ابتدای به مدت 5 سال به صورت اجباری و پس از آن آموزش مقدماتی به مدت 3 سال به صورت اجباری و بعد از آن نیز تحصیلات متوسطه به مدت 4 سال به صورت اختیاری می باشد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیازمند یکی از مدارک SAT و YOS می باشید. آزمون یوس برای افرادی که قصد تحصیل به زبان ترکی و آزمون ست برای متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه را دارند. از دیگر فاکتور های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می توان به بورسیه دانشگاه های این کشور اشاره کرد که نیاز به معدل بالا و تسلط کافی به زبات ترکی را دارد. شایان ذکر است در طول مدت تحصیل شما دارای ویزای تحصیلی هستید پس شما می بایست در هنگام تحصیل در صدد یافتن کار مناسب با حرفه خود باشید تا بعد از اتمام دوره تحصیل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید تا با کار کردن به مدت 5 سال در خاک این کشور اقدام به درخواست اخذ شهروندی کنید.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

مزایای شهروندی ترکیه

  • هزینه زندگی مناسب نسبت به کشور های هم سطح
  • تشابه فرهنگی و نزدیک بودن آداب و رسوم مردم ترکیه به ایرانیان
  • پشتیبانی از تابعیت دوگانه (ایرانی و ترک)
  • اخذ پاسپورت ترکیه و مسافرت به کشور های دیگر
  • قرار گرفتن بخشی از کشور ترکیه در قاره اروپا و احتمال پبوست به اتحادیه اروپا
  • مسافرت اقوام به ترکیه بدون نیاز به ویزا
  • بهره مندی از خدمات شهروندی ترکیه از قبیل: خدمات پزشکی و اجتماعی ارزان، آب و هوای 4 فصل، تحصیل رایگان و …

معایب شهروندی ترکیه

  • نرخ بیکاری و تورم بالا
  • کم بودن دستمزد

هزینه مهاجرت به ترکیه 

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت، هزینه مهاجرت به ترکیه می باشد. شما با انتخاب نوع مهاجرت خود هزینه های اولیه خود را مشخص می کنید و مابقی هزینه های زندگی در ترکیه است که پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه زندگی در ترکیه که در این مورد است مطالعه فرمایید.

مهاجرت به ترکیه

نکات مهم مهاجرت به ترکیه

  •  احتمالا مجبور خواهید بود که اثبات کنید که یا بلیط برگشتی را به کشور مبدا خود خریداری کرده اید. به همین ترتیب از شما خواسته می شود تا نامه رزرو هتل را نیز نشان دهید (اگر مسکن شما توسط کارفرمایان از قبل آماده شده باشد ، اثبات این امر کافی خواهد بود).
  • اگر قصد دارید از ترکیه خارج شوید و در طی مقطع زمانی (برای کار یا تعطیلات) به کشور خودتان برگردید، اطمینان حاصل کنید که حتما درخواست ویزا داده باشید (بر اساس معاهدات بین ایران و ترکیه شهروندان ایرانی نیازی به اخذ ویزا برای ورود به ترکیه ندارند) که امکان ورود مجدد را فراهم کند.
  • هرشخص می توانید از هر کدام از راه های مهاجرت به ترکیه فقط 1 بار استفاده نماید پس در انتخاب روش مهاجرت خود دقت و اطلاعات کافی را داشته باشید.
  • قبل از ارائه درخواست خود مجددا کلیه الزامات و محدودیت ها را با سفارت ترکیه یا کنسولگری در کشور خود بررسی کنید اگر از هیچ چیز مطمئن نیستید، سال کنید. روند مهاجرت احتمالا هر از گاهی صبر و شکیبایی شما را به چالش می کشد، اما بهتر است اطلاعات را با مقامات ترکیه در سفارت چک کنید تا اشتباه در برنامه های شما انجام نشود.

سخن پایانی

در این مقاله انواع روش های مهاجرت و اخذ شهروندی ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم. شما باید با توجه به شرایط اقتصادی ترکیه و تمکن مالی خود، بهترین و مناسب ترین روش را برای مهاجرت برگزینید که آسان ترین و سریع ترین راه برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک می باشد که طی 70 روز به سرانجام میرسد.

هم چنین با این روش شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود شهروندی ترکیه را دریافت کنید. علاوه بر این با خرید ملک در ترکیه و به خصوص خرید خانه در استانبول می توانید یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور را نیز برای خود ایجاد کنید.

 

سوالات متداول

بهترین و سریع ترین روش برای مهاجرت به ترکیه کدام است؟

آسانترین و ارزان ترین راه های مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک می باشد که تیم روتس کپیتال بهترین فایل ها را در این زمینه به شما معرفی کرده و از ابتدای اخذ شهروندی با شما همراه خواهد بود.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

هزینه های اخذ شهروندی ترکیه بسته به نوع مهاجرت شما متفاوت می باشد منتهی کارشناسان روتس کپیتال ارزان ترین روش ها را در این مقاله در اختیار شما قرار داده اند.

بهترین شهر برای مهاجرت به ترکیه کدام است؟

استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا بهترین و مدرن ترین شهرهای ترکیه و مناسب برای مهاجرت می باشند.

2 thoughts on “مهاجرت به ترکیه و انواع روش های آن

    1. سلام
      در مهاجرت تحصیلی به متقاضی اقامت موقت تا پایان دوره تحصیلی داده میشه و حتی با توجه به مقطعی که در آن تحصیل میکنه میتونه در ترکیه کار کنه و درآمد داشته باشه. بنده پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر مقاله های اقامت ترکیه و شرایط تحصیل در ترکیه رو به دقت مطالعه فرمایید و اگر باز هم سوالی داشتید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا شمارو بهتر راهنمایی کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ