مراحل دریافت اقامت ترکیه

دریافت اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه تصمیم مشترک متقاضیان مهاجرت

دریافت اقامت ترکیه مانند بسیاری از کشورها، به سادگی امکان‌پذیر است و راه های بسیاری برای متقاضیان وجود دارد. یکی از ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین این راه ها دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول است. این روش یکی از روش‌های رایج برای دریافت اقامت این کشور است که بسیاری از ایرانیان نیز برای مهاجرت به ترکیه از آن استفاده می‌کنند. طبق جدیدترین قوانین اقامت کشور ترکیه راه‌های مختلفی را می‌توان برای ورود به این کشور انتخاب کرد. بسیاری از افراد در مورد نحوه دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه هیچ گونه اطلاعات صحیحی در اختیار ندارند. به همین دلیل با اطلاعات نادرست وارد این مسیر شده و نمی‌توانند موفق شوند.

چنین اشتباهی وقت و سرمایه این افراد را تهدید کرده و حتی در موارد آن‌ها را از ادامه مسیر مهاجرت به ترکیه منصرف می‌کند. اگر می‌خواهید جزو این افراد نباشید و شما هم قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید، در این مطلب به بررسی انواع روش‌ها و مراحل دریافت اقامت ترکیه پرداخته ایم پس تا انتهای مطلب با روتس کپیتال باشید تا با انواع اقامت ترکیه، نحوه دریافت اقامت فوری ترکیه و صرفه‌جویی در زمان، قوانین اقامت ترکیه در سال 2023 آشنا شوید.

دریافت اقامت ترکیه

مهاجرت از تصمیم‌هایی است که برخی افراد برای ادامه مسیر زندگی خود می‌گیرند. به همین دلیل مقصدی را برای این مسیر انتخاب کرده تا در انتها به موفقیت برسند. کشور ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از مقصدهای محبوب مهاجرتی بین ایرانیانی تبدیل شده است که قصد مهاجرت دارند و بسیاری از افراد به دنبال اخذ اقامت ترکیه می‌روند تا بتوانند در این کشور سکونت دائم داشته باشند.

چرا مهاجرت به ترکیه طرفداران زیادی دارد؟

همیشه متقاضیان مهاجرتی به دنبال این هستند که بدانند دریافت اقامت ترکیه چه مزایایی دارد و چرا این کشور برای مهاجرت پرطرفدار است. برای پاسخ به این سوال و درک مزایای اقامت در ترکیه ابعاد بسیار گسترده‌ای وجود دارد. برای مثال با توجه به روشی که برای ورود به این کشور انتخاب می‌کند، مزایای اقامت ترکیه برای شما متفاوت خواهد بود. اما باز هم مزایای کلی زندگی در این کشور به شرح زیر هستند:
⦁ اخذ حق شهروندی و پاسپورت ترکیه
⦁ امکان ایجاد حساب بانکی در بانک های ترکیه و دریافت کارت‌های بین‌المللی مثل ویزا و مستر کارت
⦁ تجربه زندگی در کشوری با استاندارد کشورهای اروپایی ولی با هزینه‌های به مراتب کمتر
⦁ شباهت فرهنگی بالا نیست به ایران و عدم وجود مشکلاتی مثل نژاد پرستی
⦁ شرایط ساده‌تر خرید ملک، خودرو و… با سطح کیفی بالاتر
⦁ فاصله جغرافیایی نزدیک به ایران و کاهش زمان و هزینه‌های رفت و آمد به کشور
⦁ امکان دسترسی به بهترین مدارس و دانشگاه‌ها
⦁ امنیت اجتماعی قابل قبول در محله‌های متوسط رو به بالا
⦁ بهره‌مندی از شرایط یادگیری رایگان زبان ترکی
⦁ اشتغال با درآمد حداقل دو برابری نسبت به ایران
موارد بالا تنها بخشی از مزایایی هستند که پس از اخذ اقامت ترکیه به دست می‌آورید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که مقاله مزایای پاسپورت ترکیه را مطالعه و هرچه سریع‌تر بهترین راه اخذ اقامت ترکیه نسبت به شرایط خود را انتخاب کرده و با کسب اطلاعات کافی مراحل مهاجرتتان را آغاز کنید.

راه های دریافت اقامت ترکیه

افرادی که قصد اقامت در ترکیه را دارند با توجه به داشتن شرایط جدید اقامت ترکیه و توانایی لازم، ابتدا باید برای دریافت ویزای ترکیه به عنوان ویزای یک ساله (ویزای توریستی ترکیه) اقدام کنند. به طور کلی با توجه به شرایط سنی، شغلی، تحصیلی، تمکن مالی و… می‌توان راه‌های مختلفی را برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کرد. برای دریافت این اقامت یک سری قوانین توسط دولت این کشور تعیین شده که با برآورده کردن آنها، متقاضی شانس خوبی برای دریافت خواهد داشت. این شرایط عبارتند از :

  1. دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  2. دریافت اقامت توریستی از طریق اجاره ملک
  3. دریافت اقامت توریستی از طریق خرید ملک در ترکیه
  4. اخذ اقامت از طریق تحصیل در مدارس و دانشگاه های ترکیه یا شرکت در دوره های مختلف آموزشی
  5. دلیل حضور متقاضی در خاک ترکیه اعم از تحصیلی، تحقیقاتی و یادگیری زبان ترکی در مؤسسات مورد قبول ترکیه
  6. شروع یک کسب و کار یا شغلی متناسب و اخذ اقامت با استخدام در شرکت ها یا ثبت شرکت در ترکیه با قوانین موجود در این کشور 
  7. مهاجرت افراد ثروتمند با سرمایه گذاری در ترکیه
  8. اقامت توریستی یا اقامت گردشگری ترکیه
  9. مهاجرت خانوادگی با داشتن اقامت توسط یکی از اعضای خانواده
  10. مهاجرت با قانون خود حمایتی

مواردی که در بالا معرفی شدند، راه های قانونی و ایده آلی برای مهاجرت هستند. البته که روش های دیگر مانند دریافت اقامت با تولد فرزند یا پناهندگی وجود دارد، اما چنین روش‌هایی کاملا دارای شرایط خاص بوده که باید در هر متقاضی به طور کامل بررسی شوند.

اقامت توریستی یا اقامت گردشگری ترکیه

دریافت اقامت ترکیه برای ایرانیان به صورت کوتاه مدت کار چندان مشکلی نیست؛ زیرا کشور ترکیه اجازه یک سال اقامت را به شهروندان ایرانی و سایر کشورها می‌دهد. در این روش صرفا اجازه اقامت کوتاه مدت در ترکیه به فرد متقاضی داده می‌شود. یعنی دیگر متقاضی امکان دریافت پاسپورت ترکیه و حق شهروندی را نخواهد داشت. همچنین ویزای توریستی دارای امکان تمدید نیز است.

البته که از سال 2020 دولت ترکیه قانون خاصی را برای ویزای یک ساله و اجازه اقامت یک ساله کوتاه مدت تعیین کرد. در این قانون ذکر شده که امکان تمدید ویزای یک ساله توریستی با روش تکراری وجود ندارد. برای مثال اگر به خاطر اجاره خانه ویزای یک ساله توریستی و اقامت ترکیه با اجاره خانه را دریافت کرده باشید، در سال بعد نمی توانید که به دلیل اجاره خانه در ترکیه ویزای خود را تمدید کنید. به همین دلیل باید دلایل دیگری مانند خرید خانه در ترکیه، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و… ارائه دهید تا اجازه اقامت در ترکیه به شما داده شود.

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

بهترین روش گرفتن اقامت ترکیه برای کسانی که در حال تحصیل هستند، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. در این روش به متقاضی ویزای توریستی و اجازه اقامت تا پایان دوره تحصیلی داده خواهد شد. روش تحصیلی از راه های مناسب برای تمدید ویزای یک ساله توریستی بوده و مزایای ارزشمند زیر را دارد:

  • امکان کار در هنگام تحصیل که تامین هزینه ها را ساده تر خواهد کرد و شرایطی مناسب برای پیدا کردن کار فراهم می کند
  • یادگیری زبان ترکیه و آشنا شدن با فرهنگ مردم این کشور که باعث ساده تر شدن زندگی می‌شود
  • وجود دانشگاه های معتبر با سطح علمی قابل قبول
  • هزینه های کمتر برای زندگی دانشجویی

خوشبختانه شرایط دریافت پذیرش از مدارس و دانشگاه های ترکیه پیچیده نیست. همچنین دوره هایی برای آموزش زبان تعریف شده تا دانشجویان راحت تر به این کشور وارد شوند و کار پیدا کنند. ناگفته نماند که با تحصیل فرزندان برای والدین نیز شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل به وجود می‌آید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه فرمایید

مهاجرت کاری به ترکیه

دریافت اقامت ترکیه از طریق کار جزو هوشمندانه‌ ترین روش هایی است که می توان برای دریافت اقامت کشور ترکیه انتخاب کرد. برای این روش می توان ویزای توریستی یک ساله دریافت کرد و به ترکیه رفت. سپس با استخدام در یک شرکت و دریافت مجوز کار مسیر برای اشتغال متقاضی در خاک ترکیه فراهم خواهد شد.

همچنین باید بدانید که کار بدون مجوز کار یا کارت چالیشما ایزین تخلف بوده و برای فرد پیگرد قانونی و مجازات به همراه دارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله کار و دریافت مجوز کار در ترکیه را مطالعه فرمایید

در صورتی که متقاضی با نامه کارفرما، پاسپورت و عکس به اداره‌ مربوطه مراجعه کند، طی 10 روز مجوز کار می‌گیرد. سپس اگر فرد بتواند 5 سال در ترکیه کار کند و مالیات خودش را بپردازد، پاسپورت و حق اقامت دائم این کشور را دریافت خواهد کرد. به همین دلیل نیز کار در ترکیه یکی از بهترین راه ها شناخته شده و هزینه چندان زیادی برای فرد متقاضی ندارد.

وضعیت بازار کار ترکیه

در سال های اخیر به خاطر عدم ثبات در منطقه خاورمیانه و حملات نظامی انجام شده در نزدیکی ترکیه، صنعت گردشگری این کشور آسیب های زیادی را تحمل کرد. به طوری که اصلی ترین چرخ اقتصاد ترکیه متوقف شد و رکود زیادی را به همراه داشت.
حال پس از رسیدن به ثبات اصلاحاتی که توسط ریاست جمهوری کشور ترکیه انجام شد، اقتصاد این کشور توانست که دوباره رو به رشد قرار بگیرد. به همین دلیل می توان گفت که ثبات کافی در نظام اقتصادی کشور ترکیه دیده می شود و اخذ اقامت ترکیه برای کار چندان ریسکی به همراه ندارد.

به طور کلی نیز مشاغلی که به صورت مستقیم با گردشگران ترکیه درگیر هستند، بازار کار مناسبی خواهند داشت. همچنین به خاطر ثبات اقتصادی و رو به رشد ترکیه این کشور بستر مناسبی برای سایر کسب و کارها محسوب می‌شود.

میانگین درآمد افراد در کشور ترکیه

اول از همه باید بگوییم که مشاغلی مانند دریانوردی، نیروهای امنیتی، دامپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و استخدام در دفاتر امور حقوقی برای مهاجران در کشور ترکیه ممنوع است. به همین دلیل نباید به دنبال درآمد چنین مشاغلی در کشور ترکیه باشید. همچنین باید ساعات کاری را در شغل های مجاز در نظر بگیرید تا در نهایت دیدگاه درستی به میزان درآمدزایی در کشور ترکیه برسید.

به طور کلی نرخ درآمدزایی که در کشور ترکیه وجود دارد، جدا از اختلاف ارز رسمی ایران و ترکیه، حداقل دو برابر ایران است. یعنی مهم نیست که در چه زمینه ای فعالیت دارید؛‌ زیرا در هر صورت درآمد دو برابری را در کشور ترکیه تجربه خواهید کرد. همچنین افرادی که در مشاغلی ماهر هستند و کسب و کار بزرگی را ارائه می‌کنند، می توانند که درآمد قابل توجهی را در کشور ترکیه به دست بیاورند. البته که این درآمد در کنار هزینه های زندگی در ترکیه تقریبا برابر امتیاز ارزشمندی محسوب می شود.

اقامت تجاری در ترکیه

توجه داشته باشید که اقامت در ترکیه برای تجارت دارای شرایط گسترده‌ و پیچیده ای است. به طور کلی کشور ترکیه شرایطی را ایجاد کرده تا سرمایه گذاران خارجی برای انجام معاملات بتوانند در این کشور اقامت کنند. همچنین این روش مهاجرتی با دیگر روش های اخذ اقامت مثل ثبت شرکت گره خورده است.
به طور کلی با توجه به نوع معاملاتی که قرار است افراد انجام دهد، راه مناسب دریافت اقامت وجود دارد. برای مثال جهت بازدید از شرکت ها، خطوط تولید، کارخانه ها و دیگر موارد این چنینی نیازی به دریافت ویزا با شرایط خاص نیست. در این وضعیت کافیست متقاضی برای دریافت ویزای توریستی اقدام کند تا به اجازه اقامت 1 ساله برسد.
اگر نیاز است که فرد پاسپورت ترکیه دریافت کند و به امتیازاتی مانند امکان ایجاد حساب بانکی برسد، باید به سراغ روش های خاص اخذ اقامت ترکیه برود. به همین دلیل سرمایه گذاران با توجه به میزان سرمایه و شرایط کاری از وکلای مهاجرتی کمک بگیرند تا برای دریافت اقامت فوری ترکیه مشکلی نداشته باشند.

 دریافت اقامت با ثبت شرکت در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت جزو دیگر روش هایی است که مزایایی مانند عدم نیاز به حضور در ترکیه را به همراه دارد. در این روش افرادی که کسب و کار بزرگی را مدیریت می‌کنند، شانس موفقیت بیشتری دارند. در قدم اول به فرد اجازه اقامت یک ساله موقت داده شده و شرایطی برای تمدید دو ساله و آن هم دو مرتبه فراهم می شود. همچنین شرایط ثبت شرکت در ترکیه چندان سخت نیست و طی 3 تا 8 روز کاری به پایان می‌رسد.

توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت ترکیه با ثبت شرکت نیاز به تمکن مالی بالایی دارد. به همین دلیل افراد که نمی خواهند در جواب سوال اقامت ترکیه چقدر هزینه دارد رقم زیادی را بشنوند، بهتر است که این روش را دنبال نکنند. به طور کلی در روش ثبت شرکت حدود 4000 دلار آمریکا صرفا هزینه اجاره دفتر برای شرکت خواهد شد. همچنین شرط مورد نظر باید 5 سال فعالیت داشته باشد و مدارک مالی تایید داشتن سرمایه 100000 لیری را ارائه دهد. در صورت داشتن چنین شرایطی صاحب امتیاز شرکت مورد نظر اقامت دائم و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت خواهد کرد.

مراحل دریافت اقامت ترکیه

اگر بخواهیم بگوییم که مراحل دریافت اقامت ترکیه چگونه است و باید از چه نقطه‌ای آغاز شود، در نگاه اول باید به نوع پرونده مهاجرتی و روش مناسب متقاضی دقت داشته باشیم. به همین دلیل نمی‌توان مراحل ثابتی را برای تمامی متقاضیان مهاجرت به ترکیه اعلام کرد. برای مثال افرادی که قصد دارند به صورت تحصیلی به کشور ترکیه مهاجرت کنند، ابتدا نیاز به مدرک آزمون یوس و مدارک پذیرش دانشگاه مورد نظر خواهند داشت. در صورتی که برخی روش ها نیازی به شرکت در آزمون خاصی ندارند و صرفا متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهد. البته که بهتر است که پیش از شروع مراحل اخذ اقامت ترکیه تناسب وضعیت شغلی، روحی، تحصیلی و مالی خود را برای مهاجرت بررسی کنید. سپس در مورد روش مورد نظر اطلاعات کافی را کسب کرده و برای جمع‌آوری مدارک مورد نیاز آماده شوید.

مدارک لازم برای اقامت ترکیه

قبل از اینکه مدارک خود را برای ارائه به سفارت آماده کنید، باید به سایت الکترونیکی سفارت کشور ترکیه سر بزنید. در این سایت لیست مدارک و فرم های لازم به طور کامل قرار داده شده و بهترین مرجع برای بررسی مدارک مورد نیاز محسوب می‌شود. همچنین باید بدانید که مدارک با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت بوده و فرد باید تمامی موارد لازم را فراهم کند. البته باز هم برای دریافت ویزا و اقامت ترکیه به روش های گوناگون مدارک مشخصی را نیاز خواهید داشت که عبارتند از:

  • پاسپورت با مدت اعتبار کافی و متناسب با مدت زمان اقامت در خاک ترکیه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی و کاری برای اخذ اقامت از طریق تحصیل در ترکیه یا کار
  • مدارک تمکن مالی

مدارکی که در اختیار سفارت برای صدور اقامت دائم و پاسپورت قرار می‌گیرند، باید دارای ترجمه رسمی (نوتر) باشند. همچنین در صورت نقص مدارک درخواست به سرعت ریجکت شده و فرد باید مراحل ثبت درخواست را دوباره تکرار کند. به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات باید با توجه به لیست مدارک درخواستی اخذ اقامت ترکیه تمامی مدارک را تکمیل کرد و در اختیار سفارت قرار داد. البته که برای ویزاهای کوتاه و صرفا ورود به خاک ترکیه کار چندان پیچیده نیست و صرفا پاسپورت و عکس پاسپورتی کافی است.

مدارک لازم برای اخذ اقامت ترکیه با اجاره ملک

قبلاً تنها شرط اخذ اقامت ترکیه، داشتن اجاره نامه بود اما اخیراً شرایط اخذ این امتیاز با تغییراتی همراه بوده است. تعداد مدارک درخواستی کمی بیشتر شده و سختگیری‌های افسر اداره امنیت نیز کمی بالاتر رفته است. در صورتی که فرد بخواهد اقامت یکساله ترکیه (اجاره ملک) را اخذ نماید، مدارک زیر مورد نیاز است و می‌بایست این مراحل را طی کند :

  • پرینت فرم راندوو تکمیل شده

فرم راندوو ترکیه یا همان ثبت‌نام اقامت ترکیه موضوعی است که هر یک از اتباع خارجی برای دریافت اقامت خود، با آن مواجه است. برای تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه ابتدا می‌بایست وارد سایت اقامت ترکیه به آدرس https://fa.goc.gov.tr شوید. دقت زیادی برای پر کردن این فرم به خرج دهید چون این اطلاعات به هیچ وجه قابل تغییر نخواهند بود.

در قسمت شغل اگر متقاضی گزینه کار کردن را انتخاب کند، قطعاً درخواست وی رد می‌شود. زیرا طبق قوانین ترکیه کارکردن برای افرادی که اقامت توریستی دارند، ممنوع است. افراد خارجی در صورتی که بخواهند برای کار کردن اقدام کنند، حتماً می‌بایست مجوز کار در ترکیه را دریافت کنند.

  • نوتر کردن اجاره‌نامه

ثبت رسمی اجاره‌نامه در دفترخانه یا نوتر یکی از مراحل دریافت اقامت ترکیه به صورت رسمی و برای مدات یک سال است. دفاتر نوتر که چیزی شبیه به دفاتر ثبت اسناد رسمی در ایران هستند، برای انجام اموری مانند خرید، فروش، امور مربوط به وکالتنامه، تأییدیه ترجمه‌ها به زبان ترکی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • خرید بیمه درمانی

دقت شود که به هنگام پر کردن فرم راندوو حتماً می‌بایست مشخصات بیمه درمانی خریداری شده ذکر شود.

  • دریافت کد مالیاتی

قبل از مصاحبه برای اخذ اقامت ترکیه، باید به منظور دریافت کد مالیاتی به اداره مالیات یا ورگی مراجعه شود. زیرا پس از آن تمامی پرداخت‌های شما در ترکیه توسط این کد مالیاتی انجام خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای اخذ کد مالیاتی ترکیه را مطالعه فرمایید.

  • پرداخت هزینه های خاک ترکیه

متقاضی دریافت اقامت ترکیه می‌تواند در اداره مالیات این هزینه را پرداخت کند.

کیملیک در زبان ترکی به معنای هویت است و اصطلاحاً به کارت اقامت ترکیه، کیملیک گفته می‌شود که متقاضی می‌بایست آن را پرداخت کند.

  • چهار قطعه عکس ۴*۶

به غیر از موارد ذکر شده در صورتی که به مدارک دیگری نیاز باشد، از سوی سفارت به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دریافت اقامت ترکیه

مصاحبه اقامت ترکیه

شما می‌بایست بر اساس تاریخ و زمانبندی‌ای که برایتان از طریق ایمیل یا پیامک ارسال شده، به اداره مهاجرت مراجعه و پرونده خود را دریافت کنید. سپس مدارکتان به یک کارشناس امور مهاجرتی ارجاع داده می‌شود و از سوی وی مورد تحقیق و بازنگری قرار می‌گیرد و با شما مصاحبه‌ای به عمل می‌آورد و یک رسید به شما می‌دهد که در نهایت پس از گذشت یک مدت زمان 90 روزه جواب خود را دریافت خواهید کرد.

ریجکت شدن درخواست اقامت ترکیه

چنانچه درخواست شما به هر دلیلی (از جمله : تقلبی بودن اجاره‌نامه، عدم اعتبار بیمه سلامتی، تمدید اقامت توریستی سال دوم و ) رد شده باشد؛ اداره مهاجرت نامه ترک خاک ۱۰ روزه به شما می‌دهد که شما می‌بایست طی مدت 10 روز ترکیه را ترک کنید که البته به هنگام خروج از ترکیه جریمه اضافه اقامت از شما گرفته می‌شود. از این پس به مدت 5 تا 6 ماه بسته به دلیل ریجکت شدن درخواست، اجازه ورود به این کشور را نخواهید داشت.

سخن پایانی

در این مطلب با روش‌ها دریافت اقامت ترکیه آشنا شده، مراحل را با یکدیگر بررسی کردیم و دانستیم برای اخذ اقامت ترکیه قرار نیست حتماً ملکی را بخریم، بلکه با اجاره ملک هم می توانیم به این هدف دست یابیم ولی روش پیشنهادی ما اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک است. برای ایرانیان، یکی از کشورهای بسیار نزدیک و خوش آب‌وهوا با تشابه فرهنگی، کشور ترکیه است. به همین دلیل است که عموماً این کشور را برای اقامت انتخاب می‌کنند تا درد غربت را کمتر احساس کنند. مراحل گرفتن اقامت ترکیه گاهاً با تغییراتی همراه است که باید همواره از آخرین تغییرات آن آگاهی داشته باشیم.

در ضمن بدلیل حساس بودن این پروسه مهم توصیه می شود قبل از هر اقدامی با مشاوران شرکت روتس کپیتال صحبت کنید.

سوالات متداول

 مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت توریستی در ترکیه چیست؟

پاسپورت به همراه اسم مادر، بیمه‌نامه معتبر، اجاره‌نامه یا سند مالکیت خانه و شماره همراه ترک

 به طور میانگین، قیمت اقامت ترکیه برای یک نفر چقدر است؟

بسته به سن آن شخص از 2500 تا 3000 لیر می‌باشد که این مبلغ مربوط به سال 2021 است.

آیا برای دریافت اقامت حضور شخص الزامیست؟

بله – شخص باید حضور فیزیکی و آخرین مهر ورود به خاک ترکیه را داشته باشد و در روز راندوو در اداره مهاجرت حضور پیدا کند.

2 thoughts on “مراحل دریافت اقامت ترکیه

    1. سلام نرگس جان
      ما در این مطلب شرایط جدید اقامت ترکیه رو به وضوح و کامل گفتیم. هر مشکلی یا سوالی در هر مرحله از گرفتن اقامت ترکیه دارید رو برامون کامنت کنید یا با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.
      +905431104040

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ