0 تا 100 اخذ اقامت توریستی ترکیه

اخذ اقامت توریستی ترکیه

اخذ اقامت توریستی ترکیه ۲۰۲۳ با آسان ترین شرایط

از جهات مختلف می‌توان کشور ترکیه را به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای اخذ اقامت و مهاجرت معرفی کرد. اقا‌مت تور‌یستی را می توان ساده ترین روش مهاجرت به این کشور معرفی کرد که می توانید با برخورداری از آن به راحتی در این کشور زندگی کنید. برای این منظور، روش های مختلفی وجود دارند که از جمله آن ها می توان به اجاره خانه اشاره کرد. اما روش اخذ ویزای توریستی ترکیه چیست؟ برای این منظور به چه مدارکی نیاز داریم؟ مراحل اخذ اقامت توریستی ترکیه چیست؟ آیا امکان تمدید اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه از طریق اجاره ملک وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال ها، این مطلب از مجموعه روتس کپیتال را از دست ندهید.

اخذ اقامت توریستی ترکیه

اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در حال حاضر کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می شود که انواع روش های مهاجرتی را در اختیار متقاضیان اقامت در این کشور قرار می‌دهد. یکی از ساده ترین روش ها برای اخذ اقامت این کشور، ویزای تور‌یستی است. اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه که به عنوان اقامت یک ساله هم شناخته می شود، برای افرادی صادر می‌شود که می خواهند بیشتر از 90 روز در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. اقامت بیش از 90 روز در ترکیه موجب جریمه شدن شما می شود.

همان طور که از نام آن مشخص است، اقا‌مت تور‌یستی کشور ترکیه با اهداف توریستی ارائه می شود. در نتیجه، اگر قصد اقامت در این کشور را از این طریق دارید، نباید به سراغ انجام کار یا تحصیل بروید. چرا که در این صورت، ویزای شما باطل خواهد شد.

تبدیل اقامت توریستی به کاری در ترکیه

اگر قصد دارید تا با اخذ اقامت توریستی کشور ترکیه در این کشور مشغول به کار شوید، باید از شرایط مختلفی برخوردار باشید. به عنوان مثال، برای اینکه به صورت رسمی در این کشور مشغول به کار شوید، باید حداقل 6 ماه از تاریخ اقامت شما در این کشور گذشته باشد. همچنین باید مجوز کار در این کشور یا همان چالیشما ایزین را هم دریافت کرده باشید. در غیر این صورت، اجازه کار را نخواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر مقاله اجازه کار در ترکیه را مطالعه فرمایید.

برای اینکه با اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه در این کشور مشغول به کار شوید، لازم است که حتما توسط یک کارفرمای ترکیه ای استخدام شوید. همچنین او باید برای شما بیمه را هم در نظر بگیرد. در غیر این صورت، کار کردن شما در ترکیه غیرقانونی خواهد بود.

مزایای اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه

اخذ اقا‌مت تور‌یستی کشور ترکیه مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می توان به امکان اخذ سریع نوع برای سفارت های کشورهای دیگر اشاره کرد. احتمالا تا به حال این اتفاق برای شما رخ داده است که به برای دریافت نوبت از سفارت یک کشور مانند آلمان یا فرانسه اقدام می کنید و متوجه می شوید که زمان مناسبی برای نوبت شما در نظر گرفته نشده است. اما اگر اقا‌مت تور‌یستی کشور ترکیه را داشته باشید، به دلیل اینکه به عنوان مقیم این کشور شناخته می شوید، نوبت سفارت این کشورها سریع تر برای شما اخذ می شود.

مزایای اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه

یکی دیگر از مزایای اخذ اقا‌مت تور‌یستی کشور ترکیه، امکان دریافت سریع آن است. در حالی که برای دریافت اقامت این کشور از طریق روش های دیگر مانند تحصیل باید مدت ها در نوبت باشید، اخذ ویزای توریستی این کشور به سرعت به شما اعطا خواهد شد.

هزینه کم دریافت از جمله دیگر مزایای ویزای توریستی کشور ترکیه است. برای دریافت هرکدام از اقامت های کشور ترکیه باید هزینه ای را پرداخت کنید که این مبلغ برای اقا‌مت تور‌یستی این کشور به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر است.

با در اختیار داشتن اقا‌مت تور‌یستی کشور ترکیه، می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و ویزای خود را به اقامت کاری این کشور تبدیل کنید. همچنین در صورت تمایل، امکان تبدیل اقامت به انواع دیگر مانند تحصیل و سرمایه گذاری هم وجود دارد.

انواع اقامت با توجه به قانون جدید اقامت توریستی ترکیه

دولت ترکیه اقا‌مت تور‌یستی یک ساله کشور خود را با اهداف مختلفی به متقاضیان ارائه می‌دهد. از جمله این اهداف می توان به خرید خانه در ترکیه، اجاره خانه، راه اندازی کسب و کار تجاری مطابق با قوانین این کشور، اقامت برای ازدواج و اقامت برای حضور در کارگاه های آموزشی اشاره کرد.

به طور کلی، دولت کشور ترکیه دو نوع اقا‌مت تور‌یستی را به متقاضیان ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به اقامت یک ساله از طریق اجاره ملک در ترکیه و اقامت بدون ویزا اشاره کرد. هرکدام از این دو نوع اقامت ویژگی های منحصر به فردی را دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

امکان دریافت اقامت ترکیه بدون اخذ ویزا

یکی از انواع اقامت های توریستی کشور ترکیه، اقامت بدون ویزا است. به این معنی که تنها با در اختیار داشتن پاسپورت می توانید به این کشور سفر کنید. توجه داشته باشید که این نوع اقامت توریستی اعتباری معادل 90 روز دارد. به زبان دیگر، افرادی که قصد اقامت توریستی در این کشور را دارند، بعد از هر 180 روز می‌توانند تا 90 روز در این کشور بدون نیاز به ویزا اقامت داشته باشند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که افرادی که به این روش به ترکیه سفر می کنند، به هیچ عنوان اجازه کار، خرید و فروش و تحصیل را نخواهند داشت. اگر به دنبال این موارد هستید، توصیه می کنیم روش های دیگر اقامت در ترکیه را انتخاب کنید.

دریافت اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه با اجاره خانه در این کشور

نوع دیگری از اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه وجود دارد که به آن اقامت از طریق اجاره خانه هم گفته می شود. افرادی که قصد اخذ اقامت کشور ترکیه را از این طریق دارند، باید حتما از طریق اجاره ملک در این کشور اقدام به اخذ ویزای توریستی کنند.

لازم به ذکر است که اقامت توریستی کشور ترکیه با اجاره ملک اعطا می شود، بسیاری از مزایای شهروندی ترکیه را دارد. به این معنی که شما کیملیک یا همان کارت اقامت این کشور را دریافت می‌کنید و می‌توانید با دریافت مجوز‌های لازم در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت توریستی ترکیه

مدارکی که برای اخذ اقا‌مت تور‌یستی تر‌کیه نیاز دارید

به عنوان فردی که قصد اخذ اقا‌مت تور‌یستی کشور ترکیه را دارد، باید حتما برای اخذ اقامت این کشور مدارکی را به سفارت ارائه کنید. از جمله این مدارک می‌توان به فرم راندوو، پاسپورت به همراه کپی آن و چهار قطعه عکس اشاره کرد.

برخی دیگر از مدارک لازم برای گرفتن ویزای تور‌یستی ترکیه در لیست زیر قرار دارند:

  • ارائه بیمه درمانی معتبر تا زمان اقامت در ترکیه
  • ارائه مدارک درخواست بیمه از اداره تامین اجاره جهت اخذ بیمه عمومی
  • رسید پرداخت هزینه های اداری جهت اخذ کارت اقامت موقت ترکیه
  • رسید مبالغ پرداختی به اداره مهاجرت ترکیه
  • ارائه رضایت نامه مخصوص متقاضیان زیر 18 سال
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای اقامت توریستی ترکیه

نحوه گرفتن اقامت توریستی ترکیه

اگر شما هم این سوال را در ذهن خود دارید که “چگونه اقامت توریستی ترکیه بگیریم؟”، باید بگوییم اولین مرحله برای دریافت این اقامت، تکمیل کردن فرم راندوو است. با پر کردن این فرم، درخواست خود را برای اخذ نوبت سفارت این کشور ثبت می‌کنید. توجه داشته باشید که معمولا بعد از ارائه این فرم، بین 10 تا 20 روز زمان نیاز است تا نوبت برای شما ثبت شود.

بعد از رسیدن نوبت و مراجعه به سفارت کشور ترکیه، نوبت به ارائه مدارک و مصاحبه با افسر مهاجرت می شود. در صورتی که مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارید و مدارک کاملی را ارائه دهید، اقا‌مت تور‌یستی این کشور به شما اعطا خواهد شد.

مدت زمان ویزای توریستی ترکیه

همان‌طور که پیش تر هم به این نکته اشاره شد، دو نوع ویزای توریستی در کشور ترکیه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به اقامت بدون ویزا و اقامت از طریق اجاره ملک اشاره کرد. مدت اقامت توریستی در ترکیه بدون ویزا اعتباری در حدود 90 روز دارد. این مدت زمان هر 180 روز یک بار به حالت اولیه بر می گردد و می توانید دوباره تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

اقامت توریستی کشور ترکیه که از طریق اجاره ملک اعطا می شود، اعتباری در حدود یک سال دارد. همچنین می توانید بعد از اتمام این مدت، در صورت برخورداری از شرایط لازم، اقامت خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کنید.

دلایل رد شدن اقامت توریستی ترکیه

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند تا درخواست شما برای اخذ اقامت توریستی کشور ترکیه رد شود. از جمله دلایل رد شدن ویزای تور‌یستی تر‌کیه می‌پ توان به عدم موفقیت در انجام مصاحبه، ارائه مدارک ناقص، عدم برخورداری از شرایط لازم و همین‌طور ثبت درخواست برای نوع اقامت نامناسب اشاره کرد.

تمدید ویزای توریستی در ترکیه

شرایط تمدید اقامت توریستی در ترکیه

برای تمدید اقا‌مت تور‌یستی کشور ترکیه شرایط مختلفی وجود دارند که یکی از آن ها مربوط به محل اقامت می شود. به عنوان مثال، اگر در شهرهای محبوب ترکیه مانند ازمیر، آنتالیا، استانبول یا آنکارا اقامت داشته باشید و بخواهید اقا‌مت تور‌یستی خود را تمدید کنید، شرایط سخت گیرانه تری برای تمدید سر راه شما قرار خواهند داشت. این در حالی است که اگر بخواهید برای تمدید اقامت در یکی از شهرهای نسبتا خلوت این کشور مانند وان یا آلانیا اقدام کنید، تمدید ویزا با شرایط آسان تری برای شما انجام خواهد شد.

روش لغو اقامت توریستی ترکیه

اگر قصد دارید تا اقامت توریستی خود را در کشور ترکیه لغو کنید، نیاز به انجام کاری خاصی ندارید. بلکه می توانید به راحتی به کشور خود برگردید. بعد از گذشت تاریخ اعتبار، ویزای شما به صورت خودکار باطل خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید همین حالا با کارشناسان روتس کپیتال تماس بگیرید.

هزینه اقامت توریستی یکساله ترکیه

به عنوان فردی که قصد اخذ اقامت توریستی کشور ترکیه را از طریق اجاره ملک در این کشور دارد، باید حتما از هزینه های اخذ این اقامت باخبر باشید. به طور کلی، می توان هزینه اجاره خانه را بیشتر از 700 لیر دانست. البته این هزینه اجاره بستگی به نوع ملک، شهر و محل واقع شدن آن دارد. به عنوان مثال، هزینه هر متر از خانه برای اجاره در منطقه بشیکتاش استانبول در حدود 25 لیر است. اما برای اجاره ملک در محله فاتیح، باید بابت هر متر در حدود 17 لیر پرداخت کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در رابطه با هزینه اخذ اقامت ترکیه از طریق ویزای توریستی در نظر داشته باشید، هزینه دفترخانه رسمی است. مراجعه به این دفترخانه بین 200 تا 300 لیر هزینه دارد و برای تایید اجاره نامه به آن نیاز دارید.

متقاضیان اخذ اقامت توریستی کشور ترکیه باید بین 200 تا 900 لیر را برای دریافت بیمه درمانی سالانه کنار بگذارند. البته این هزینه با توجه به شرایط و سن متغیر است. در کنار این موضوع، باید هزینه ای را هم به ترجمه مدارک اختصاص دهید که با توجه به مدارک و شرایط متغیر خواهد بود. در نهایت، نوبت به مالیات اتباع خارجی یا همان پول خاک می رسد که باید مبلغی در حدود 180 لیر را به سفارت پرداخت کنید.

روتس کپیتال؛ دروازه ای به سمت اخذ آسان اقامت ترکیه

اگر قصد اقامت کمتر از 90 روز را دارید، می توانید بدون نیاز به دریافت ویزا به این کشور سفر کنید. اما اقامت یک ساله توریستی کشور ترکیه به آسانی و با اجاره ملک اعطا می شود. همچنین با دریافت این نوع اقامت، از بسیاری از ویژگی های برخورداری از حق شهروندی در کشور ترکیه برخوردار خواهید شد.

برای اجاره خانه در کشور ترکیه می توانید همین حالا با کارشناسان روتس کپیتال تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. مجموعه ما با در اختیار داشتن فایل های متنوع اجاره ملک با کمترین هزینه می تواند به راحتی اقامت توریستی کشور ترکیه را برای شما دریافت کند. همین موضوع باعث شده است تا روتس کپیتال به انتخاب اول متقاضیان خرید و اجاره ملک در کشور ترکیه تبدیل شود.

سوالات متداول

مهم ترین مزیت داشتن ویزای تور‌یستی تر‌کیه چیست؟

مهم ترین مزیت اخذ این نوع اقامت، دریافت کارت کیملیک یا همان مقیمی کشور ترکیه است. با در اختیار داشتن این کارت از بسیاری از مزایای دریافت حق شهروندی در کشور ترکیه بهره‌مند خواهید شد.

هزینه اقامت توریستی ترکیه چقدر است؟

هزینه تمدید اقامت توریستی ترکیه و دریافت آن برای اولین بار بستگی به شرایط شما و نوع ملکی که قصد اجاره آن را خواهید داشت، دارد.

چگونه می توانیم در ترکیه خانه دلخواه را اجاره کنیم؟

برای اجاره خانه در کشور ترکیه می توانید از طریق مجموعه روتس کپیتال اقدام کنید. کارشناسان ما همواره پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ