سود بانکی در ترکیه | هر نوع سپرده در بانک های ترکیه چه نرخ سودی دارد؟

سود بانکی در ترکیه

فهرست موضوعات

اطلاع از نرخ سود بانکی در ترکیه برای سرمایه گذاری

کشور ترکیه به یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در سال های اخیر تبدیل شده است. یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور، سپرده گذاری است. برای این منظور، باید با نرخ سود بانکی در ترکیه، روش محاسبه آن، انواع سپرده گذاری و انواع سود بانکی با توجه به نوع حساب آشنایی داشته باشید. با این شیوه می توانید در مدتی مشخص، سرمایه خود را در این کشور افزایش دهید.

در حال حاضر بانک های مختلفی در کشور ترکیه امکان سپرده گذاری را فراهم کرده‌اند که از جمله آن ها می توان به زراعت بانک، ایش بانک و هالک بانک ترکیه اشاره کرد. هرکدام از اینک بانک ها نرخ مخصوص خود را برای سپرده گذاری سود بانکی ارائه می دهند و باید متناسب با شرایط و نیاز خود، در یکی از آن ها سرمایه گذاری کنید. برای آشنایی با روش محاسبه نرخ سود بانکی در ترکیه، چگونگی سپرده گذاری در این کشور، مزایای انتخاب ترکیه برای سرمایه گذاری و معرفی بهترین بانک ها برای این منظور، این مطلب از روتس کپیتال دست ندهید.

سود بانکی در ترکیه

چرا ترکیه را برای سپرده گذاری بانکی انتخاب کنیم؟

در میان کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی، کشور ترکیه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری بانکی برای ایرانیان شناخته می شود. از جمله دلایلی که باعث شده اند تا ترکیه گزینه ای عالی سپرده گذاری بانکی باشد، می توان به نزدیکی جغرافیایی به ایران، شرایط آسان برای سرمایه گذاری، اقتصاد مثبت و در حال رشد، امکان سرمایه گذاری در بانک های مختلف و امکان دریافت تابعیت ترکیه با سپرده گذاری بانکی در این کشور اشاره کرد.

نزدیکی جغرافیایی به ایران

از جمله دیگر دلایلی که باعث شده است تا در حال حاضر افرادی زیادی قصد سرمایه گذاری بانکی را در ترکیه داشته باشند، نزدیکی جغرافیایی در ایران است. در نتیجه، هرزمان که این افراد اراده کنند، می توانند از طریق مرز زمینی یا هوایی، به این کشور سفر کنند یا به ایران برگردند.

اقتصاد در حال رشد

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است تا سرمایه گذاران زیادی ترکیه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند، اقتصاد در حال رشد این کشور است. طبق آمار اعلامی، در حال حاضر کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورها با بالاترین سرعت رشد اقتصادی می باشد. در نتیجه، می توانید با سرمایه گذاری در بانک های این کشور، به راحتی و در مدت زمانی کوتاه، سرمایه خود را چندین برابر کنید.

شرایط آسان برای سرمایه گذاری

از جمله دیگر دلایلی که باعث شده است تا افراد زیادی در حال حاضر کشور ترکیه را برای گزینه ای جهت سپرده گذاری انتخاب کنند، شرایط آسان این کشور برای سرمایه گذاری افراد خارجی است. برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که باید برای سرمایه‌ گذاری در آن‌ها از پیچ و خم های زیادی عبور کنید، در ترکیه به راحتی اجازه ایجاد حساب بانکی و سپرده گذاری را خواهید داشت.

امکان سرمایه گذاری در بانک های مختلف ترکیه

در حال حاضر، کشورهای اروپایی و آمریکایی برای سپرده گذاری افراد خارجی شرایط مختلفی را در نظر گرفته اند که از جمله آن ها می توان به سرمایه گذاری در برخی بانک های خاص اشاره کرد. اما در ترکیه، شما می توانید در بسیاری از بانک های این کشور سرمایه گذاری کنید و محدودیتی از این بابت برای شما وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است تا ترکیه به یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری تبدیل شود.

با سپرده گذاری در ترکیه، تابعیت این کشور را دریافت می کنید!

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است تا افراد زیادی در حال حاضر کشور ترکیه را برای سرمایه گذاری بانکی انتخاب کنند، امکان دریافت تابعیت این کشور است. همانطور که میدانید خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری 2 مورد از بهترین روش های اخذ اقامت دائم این کشور است. اگر به عنوان یک سرمایه گذاری خارجی، شما حداقل 500 هزار دلار آمریکا یا معادل آن را با ارزهای مختلفی از جمله لیر ترکیه در یکی از بانک های این کشور سرمایه گذاری کنید، تابعیت این کشور به شما اعطا خواهد شد.

اخذ تابعیت ترکیه با سرمایه گذاری در بانک

برای دریافت شهروندی کشور ترکیه از طریق سپرده گذاری در این کشور، باید به مدت 3 سال، پول خود را در بانک های این کشور بلوکه کنید. در این مدت، شما حق دسترسی به وجه مورد نظر و برداشت از آن را نخواهید داشت. بعد از گذشت سه سال، به شما اقامت دائم و سپس تابعیت کشور ترکیه اعطا خواهد شد. در این مدت نیز اقامت موقتی این کشور به شما تعلق خواهد گرفت که می توانید به راحتی با در اختیار داشتن آن به ترکیه سفر کنید و در این کشور اقامت داشته باشید.

دریافت سود مناسب از سپرده گذاری در ترکیه

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است تا ترکیه در لیست بهترین کشورها برای سرمایه گذاری بانکی قرار بگیرد، سود بانکی مناسب آن است. در بسیاری از کشورهای جهان، نرخ سود بانکی بسیار پایین است و به دید سرمایه گذاری نمی توان حساب خاصی روی آن ها باز کرد. اما در کشور ترکیه، بانک ها نرخ مناسبی را به عنوان سود بانکی در نظر گرفته اند و می توانید با سرمایه گذاری در آن ها، سرمایه خود را به راحتی چندین برابر کنید.

نکته مهمی که باید درباره سود بانکی در ترکیه بدانید

همان طور که در ابتدا متن نیز به این موضوع اشاره شد، شما می توانید در کشور ترکیه به راحتی انواع سپرده گذاری های ارزی را با دلار، یورو و لیر انجام دهید. اما نکته ای که در این باره وجود دارد این است که نرخ سود بانکی برای حساب های یورو و دلار به مراتب کمتر از لیر است. اگر با این موضوع مشکلی ندارید، توصیه می کنیم سرمایه گذاری در بانک های این کشور را با ارزهای دلار و یورو انجام دهید.

شرایط سود بانکی در ترکیه به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر عبارت “سود بانکی در ترکیه چند درصد است” را جست و جو کنید، متوجه می شوید که سود سپرده در بانکهای ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به شرایط اقتصادی این کشور اشاره کرد. به عنوان مثال، در سال 2018 که دولت ترکیه در بحران اقتصادی قرار گرفته بود، بانک ها برای جذب سرمایه گذاران مختلف نرخ سود بانکی بسیار بالایی را ارائه می دادند. اما با عبور از این بحران، سود بهره بانکی در ترکیه کمتر شد و به زیر 19 درصد رسید.

انواع سود بانکی در ترکیه

با جست و جوی عبارت“سود بانکی در ترکیه چقدر است” متوجه می شوید که در حال حاضر بانک های کشور ترکیه دو نوع سود بانکی را ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به متغیر و ثابت اشاره کرد. هرکدام از این انواع دارای ویژگی های خاص خود هستند که باید متناسب با نیاز و شرایط خود، یکی از آن‌ها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

سود بانکی متغیر در کشور ترکیه

به عنوان فردی که قصد سرمایه گذاری در بانک های ترکیه را دارد، باید با مفهوم سود بانکی متغیر در این کشور آشنایی داشته باشید. به طور کلی، سود متغیر بانکی در این کشور می تواند بر اساس نرخ اعلامی توسط بانک مرکزی ترکیه در هر ماه تغییر کند. به عنوان مثال، ممکن است در ماه ژانویه سود بانکی 10 درصد باشد. اما در ماه بعد، این نرخ به 13 درصد برسد. البته ممکن است عکس این موضوع هم رخ بدهد و نرخ سود بانکی کاهش داشته باشد.

سود بانکی ثابت بانک های کشور ترکیه

زمانی که برای سپرده گذاری در بانک های ترکیه اقدام می کنید، قراردادی میان بانک و شما تنظیم خواهد شد که در آن نرخ سود مشخصی در نظر گرفته شده است. به این صورت که بعد از پایان مدت قرارداد، به ازای درصد در نظر گرفته شده، مبلغی به سپرده شما اضافه خواهد شد. مدت قرارداد سپرده بانکی می تواند سه ماهه، شش ماهه و یک ساله باشد. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که در بانک های ترکیه چیزی به نام سود روزشمار وجود ندارد.

محاسبه سود بانکی در ترکیه

روش محاسبه سود بانکی در ترکیه 2023

اگر قصد سپرده گذاری در ترکیه را دارید، بد نیست کمی هم درباره نحوه محاسبه سود بانکی در ترکیه بدانید. بهتر است این روش محاسبه با مثالی توضیح داده شود تا بتوان راحت تر آن را درک کرد. تصور کنید سود سپرده بانکی که در نظر دارید، 8 درصد است. برای محاسبه سود بانکی، حداقل موجود شما در نظر گرفته و در 8 ضرب می شود. در ادامه، مقدار به دست آمده تقسیم بر تعداد روزهای سال یعنی 365 خواهد شد. البته این مقدار برای زمانی است که تا پایان مدت قرارداد هیچ مبلغی از سپرده بانکی خود برداشت نکرده باشید. در غیر این صورت، بانک مورد نظر این اجازه را دارد تا مبلغی را به عنوان برداشت از سپرده، از سود شما کم کند.

میزان سود بانکی در ترکیه برای ایرانیان

در حال حاضر، نرخ سود بانکی در کشور ترکیه برای ایرانیان و اتباع این کشور تفاوتی ندارد. ایرانیان می توانند برای سرمایه گذاری در این کشور به سراغ ایش بانک، واکیف بانک، هالک بانک، زراعت بانک، آک بانک و فیبا بانک بروند که هرکدام نرخ سود بانکی مخصوص خود را دارند.

از جمله بانک های دیگر ترکیه برای سرمایه گذاری می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • یاپی کردی بانک
  • اچ اس بی سی
  • ترک اکونومی
  • کیو ان بی فاینانس
  • شکر بانک
  • بروگان بانک
  • ایلر بانک
  • رابو بانک

در ادامه جدولی از نرخ سود سپرده لیر ترکیه برای بانک های این کشور وجود دارد:

بانک های مناسب برای سرمایه گذاری در ترکیه

نرخ سود سرمایه گذاری

واکیف بانک ترکیه

18 درصد

ایش بانک

19 درصد

هالک بانک

17 درصد

آک بانک ترکیه

14 درصد

فیبا بانک

13 درصد

زراعت بانک

17 درصد

نرخ سود بانکی در واکیف بانک ترکیه

یکی از معروف ترین بانک های کشور ترکیه، واکیف بانک است. این بانک در ده 50 میلادی آغاز به کار کرد و در حال حاضر از جدیدترین سیستم برای سیستم بانکی خود استفاده می کند. واکیف بانک یکی از بانک هایی بود که با سرمایه عمومی آغاز به کار کرد و در حال حاضر 25 درصد از سهام داران آن را عموم تشکیل داده اند. این بانک در سال 2005 تغییرات در سیستم خود داشت و این ارتقا باعث شد تا مشتریان آن نسبت به گذشته چندین برابر شوند.

طبق آماری که در سال 2017 اعلام شد، واکیف بانک با 198 میلیارد لیر سرمایه به عنوان هفتمین بانک بزرگ ترکیه شناخته می شود. در حال حاضر، این بانک بیش از 930 شعبه دارد که می توانید از خدمات آن ها استفاده کنید.

نرخی که واکیف بانک به عنوان سود بانکی در نظر گرفته است

واکیف بانک ترکیه بالاترین نرخ سود بانکی را در ترکیه در نظر گرفته است که در حدود 18 درصد می باشد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که سرمایه گذاری در این بانک تنها با لیر انجام می شود و به هیچ عنوان نمی توانید سپرده دلاری یا یورویی باز کنید.

یکی دیگر از نکاتی که درباره نرخ سود بانکی در واکیف بانک ترکیه وجود دارد، مالیات آن است. در حالی که برخی از بانک های ترکیه از سپرده گذاران مالیات دریافت نمی کنند، واکیف بانک برای این افراد مالیات در نظر گرفته است. همین موضوع باعث شده است تا نرخ سود واکیف بانک، واقعا 18 درصد نباشد.

سود سرمایه گذاری در بانک های ترکیه

زراعت بانک؛ یکی از بانک های ترکیه با بیشترین نرخ سود بانکی

زراعت بانک را می توان یکی از بانک های کشور ترکیه با شرایط آسان برای سرمایه گذاری معرفی کرد. نرخ سود بانکی در زراعت بانک به نسبت بانک های دیگری مانند ایش بانک و هالک بانک، به مراتب بیشتر است و می توانید با شرایط بسیار آسان در این بانک سرمایه گذاری کنید.

زراعت بانک ترکیه در دسته بندی بانک های دولتی این کشور قرار می گیرد و از تمام قوانین بانک مرکزی برای بانک های دولتی تبعیت می کند. طبق قوانین اعلام شده، بانک های این کشور موظف هستند تا نهایت نهایتا 17 درصد سود بانکی را به سپرده گذاران پرداخت کنند. باید به این نکته اشاره کنیم که این نرخ به صورت ماهیانه است و با در نظر گرفتن مالیات، کاهش پیدا خواهد کرد.

سرمایه گذاری در آک بانک ترکیه

آک بانک اولین بار فعالیت خود را در سال 1948 آغاز کرد و از همان ابتدا توانست وارد لیست برترین بانک های ترکیه شود. در حال حاضر، این بانک نرخ سود 14 درصدی را برای انواع سپرده ها در نظر گرفته است که این مقدار از بانک های ایرانی بیشتر می باشد و می توانید برای یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور، آن را انتخاب کنید.

سرمایه گذاری در هالک بانک ترکیه

یکی از بانک ها با بیشترین سود بانکی در ترکیه، هالک بانک است. این بانک توانست بیشترین میزان رضایت مندی را از مشتریان خود در سال 2021 کسب کند. این بانک که فعالیت خود را از سال 1933 آغاز کرده است، به عنوان یکی از مورد اعتمادترین بانک های ترکیه شناخته می شود و در حال حاضر بیش از 100 شعبه در این کشور دارد.

در سال 2018، این بانک برای سپرده گذاران، نرخ سود بانکی 24 درصد را در نظر گرفته بود. البته در نرخ جدید سود بانکی در ترکیه، میزان سود به کمتر از 19 درصد رسیده است. همچنین این امکان وجود دارد که در سال 2024 یا نیمه دوم 2023، این نرخ به 13 درصد هم برسد. اگر به دنبال بانکی ایمنی برای سپرده گذاری هستید، هالک بانک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

گارانتی بانک؛ یکی از بانک های برتر ترکیه برای سپرده گذاری

یکی از بهترین بانک های کشور ترکیه برای سپرده گذاری، گارانتی بانک است. این بانک اولین بار فعالیت خود را در سال 1946 آغاز کرد و از آن زمان فعالیت مداوم و روبه جلو داشته است. در حال حاضر هم این بانک با مجموعه دارایی بیشتر از 102 میلیارد دلار، به عنوان یکی از بزرگ ترین بانک های ترکیه شناخته می شود.

گارانتی بانک ترکیه بیش از 930 شعبه در کشور ترکیه دارد. همچنین این بانک شش شعبه بین المللی هم دارد که در شهرهای لوکزامبورگ، قبرس، مالت، آلمان، بریتانیا و چین هستند که می توانید برای افتتاح حساب و سپرده گذاری، به این شعب مراجعه کنید. این بانک برای سپرده گذاری، نرخ سود 12 درصدی را در نظر گرفته است که در میان بانک های دیگر ترکیه، سود نسبتا کمی به شمار می رود.

سپرده گذاری در ایش بانک؛ سپرده ای با نرخ 16 درصدی

یکی از بهترین بانک های ترکیه برای سپرده گذاری، ایش بانک است که نرخ سپرده نسبتا بالایی را در نظر گرفته است. ایش بانک به عنوان یکی از قدیمی ترین بانک های کشور ترکیه هم شناخته می شود و سرمایه گذاران خارجی زیادی این بانک را برای سپرده گذاری انتخاب می کنند. سرمایه گذاران می توانند در ایش بانک انواع سپرده گذاری لیر و دلار را انجام دهند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که نرخ سوددهی در این نوع سپرده با هم متفاوت است.

از نظر ارائه خدمات و در نظر گرفتن بیشترین سود بانکی، ایش بانک در رتبه صدمین بانک برتر جهان قرار دارد. همچنین این بانک به عنوان بزرگ ترین بانک کشور ترکیه هم شناخته می شود. البته برای سرمایه گذاری در این بانک، باید اقامت دائم یا تابعیت کشور ترکیه را داشته باشید.

نرخ سود بانکی در ایش بانک

اگر قصد سرمایه گذاری در ایش بانک ترکیه را دارید، بد نیست بدانید که نرخ سود سپرده گذاری در این بانک، 19 درصد است. البته در برخی شرایط، ممکن است این نرخ به 16 درصد برسد. از نظر سود سپرده دلاری در ترکیه با سپرده گذاری در ایش بانک، باید بگوییم بیشترین نرخ سود بانکی، 3 درصد است.

راهکارهای افزایش نرخ سود بانکی در ترکیه

راهکارهای افزایش نرخ سود بانکی در ترکیه 2023

به طور کلی، راهکاری برای افزایش نرخ سود بانکی در سپرده های ترکیه وجود ندارد. اما بد نیست به این نکته اشاره کنیم که اگر می خواهید با سپرده گذاری در این کشور سود مناسبی را دریافت کنید، بهتر است به میزان سپرده خود توجه کنید. هرچقدر که میزان سپرده و سرمایه شما بیشتر باشد، به مراتب سود بیشتری را هم دریافت خواهید کرد. در نتیجه، اگر به دنبال سود حداکثری از سپرده گذاری در بانک های ترکیه هستید، توصیه می کنیم میزان سرمایه خود را افزایش دهید.

بالاترین سود بانکی در بانک های ترکیه چقدر است؟

در گذشته و در حوالی 2018، هالک بانک بیشترین نرخ سود بانکی را در کشور ترکیه داشت. اما با عبور از بحران اقتصادی، نرخ سود بانکی در این کشور کاهش داشت و در حال حاضر، ایش بانک با 19 درصد، بیشترین نرخ سود بانکی را در ترکیه برای انواع سپرده های ماهانه، سالانه و بلندمدت دارد. درباره سود حساب ارزی در ترکیه، همچنان ایش بانک به عنوان بالاترین سود بانکی در ترکیه برای این نوع حساب های سپرده گذاری شناخته می شود.

مالیات سود بانکی در ترکیه را می دانید؟

یکی از مواردی که درباره سپرده گذاری در کشور ترکیه وجود دارد و معمولا کمتر کسی درباره آن می داند، مالیات سود (بهره) بانکی در این کشور است. به طور کلی، دولت ترکیه قوانین مالیاتی سخت گیرانه ای را برای بانک ها و سپرده گذاران بانکی در نظر گرفته است. به این صورت که اگر قصد افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه را دارید، باید حتما هزینه های مالیاتی آن را پرداخت کرده باشید.

نرخ مالیات حساب بانکی در کشور ترکیه هر سال عوض می شود و نرخ آن بستگی به شرایط و نوع سپرده شما دارد. با این حال، دولت ترکیه اعلام کرده است که نرخ مالیات بهره بانکی در این کشور بین 3 تا 10 درصد سود ناخالص بانکی این کشور می باشد. هر چقدر که مدت زمان اعتبار سپرده شما بیشتر باشد، مالیات کمتری را برای آن پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال، برای سپرده گذاری های تا شش ماه، نرخ مالیات بین 5 تا 10 درصد در نظر گرفته شده است. اما برای سپرده های بین 6 ماه تا یک سال، باید مالیاتی در حدود 3 درصد را پرداخت کنید.

نرخ مالیات سپرده با توجه به نوع ارز تعیین می شود. ارز لیز به نسبت دلار و یورو مالیات سپرده به مراتب کمتری را دارد. برای سپرده های دلاری و یورویی تا یک سال، باید 20 درصد مالیات پرداخت کنید. این در حالی است که برای سپرده های بیشتر از یک سال، نرخ مالیات 18 درصدی تعیین شده است.

مالیات سود بانکی در ترکیه

برای اینکه بتوانید مالیات مربوط به سپرده گذاری در کشور ترکیه را پرداخت کنید، لازم است که حتما به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید. اما پیش از این، باید کد مالیاتی ترکیه یا ورگی نوماراسی را برای خود دریافت کرده باشید. در غیر این صورت، امکان پرداخت مالیات را نخواهید داشت.

روش دریافت کد مالیاتی برای پرداخت مالیات سپرده گذاری در ترکیه

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره شد، اگر می خواهید مالیات مربوط به افتتاح حساب بانکی و سپرده گذاری در ترکیه را پرداخت کنید، باید کد مالیاتی را دریافت کرده باشید. برای این منظور، دو راهکار پیش روی شما وجود دارد.

اولین روش برای دریافت کد مالیاتی در کشور ترکیه، مراجعه به اداره مربوط به آن در این کشور است. برای این منظور، معمولا نیازی به نوبت گرفتن ندارید و می توانید با مراجعه اول وقت به این دفاتر، کد مالیاتی را در عرض چند دقیقه برای خود دریافت کنید.

ممکن است برخی از افرای که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند، امکان حضور در این کشور را نداشته باشند. به همین خاطر، می توان به صورت آنلاین هم کد مالیاتی را در کشور ترکیه دریافت کرد. برای این منظور، می توانید روی این لینک کلیک کنید تا وارد سایت مربوط به دریافت کد مالیاتی شوید.

در ادامه برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت کد مالیاتی ترکیه وجود دارد:

  1. آدرس محل سکونت
  2. پاسپورت
  3. کارت ملی
  4. فرم‌های تکمیل شده
  5. اجاره‌نامه یا سند منزل
  6. شماره سیمکارت فعال

بعد از ورود به سایت مخصوص دریافت کد مالیاتی در کشور ترکیه، باید روی گزینه دریافت کد مالیاتی کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، چند کادر برای شما نمایش داده می شود که باید در آن ها مشخصات خود را وارد کنید. در ادامه، از شما خواسته می شود تا برخی مدارک هویتی خود را در سایت آپلود و فرم های مربوطه را تکمیل کنید. در نهایت، کد مالیاتی را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که کل این پروسه کمتر این نیم ساعت زمان می برد و برای دریافت کد مالیاتی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

سپرده گذاری در ترکیه؛ فرصتی که نباید آن را از دست داد

شما می توانید در بانک های مختلف ترکیه از جمله ایش بانک، زراعت بانک، آک بانک و هالک بانک سپرده گذاری کنید. نرخ سود بانکی در ترکیه از 12 درصد شروع می شود و به 19 درصد می رسد. البته بالاترین نرخ سود بانکی در ترکیه با 24 درصد متعلق به هالک بانک بود. همچنین امکان سپرده گذاری دلاری و یورویی در برخی بانک ها وجود دارد که نرخ سود بانکی آن ها به مراتب کمتر از لیر است. علاوه ‎‌بر این برای سپرده گذاری در بانک های ترکیه باید مالیات پرداخت کنید که این مالیات برای سپرده های دلار و یورو چند برابر می شود و این هم نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ