اقامت ترکیه با خرید ملک 2023 – نحوه دریافت اقامت با خرید ملک در ترکیه + شرایط و هزینه ها

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

فهرست موضوعات

نحوه اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

خرید ملک در ترکیه بهترین و سریع ترین روش ممکن برای اخذ تابعیت است به همین علت در سال های اخیر، کشور ترکیه به یکی از بهترین مقصدهای مهاجران ایرانی تبدیل شده است. برای اخذ اقامت این کشور، روش های مختلفی وجود دارند که خرید ملک یکی از ساده ترین های آن ها است. اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در کوتاه‌ترین زمان نسبت به روش های دیگر انجام می‌شود و می‌توانید با این کار، اقامت این کشور را برای خانواده خود هم دریافت کنید. نکته ای که درباره خرید خانه در ترکیه وجود دارد این است که اگر قیمت ملک خریداری شده شما بیشتر از 400 هزار دلار باشد، تابعیت و پاسپورت این کشور به شما اعطا خواهد شد. برای اطلاع از شرایط اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک و مراحل انجام این کار، در این مطلب با ما همراه باشید.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

روش های مختلف اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک

برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه روش های متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها به شدت سخت و زمان بر هستند. در عین حال، برخی از روش های دیگر می‌توانند در کوتاه ترین زمان ممکن منجر به اخذ اقامت دائم و حتی تابعیت ترکیه شوند.
از جمله روش های متنوع اخذ اقامت ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
⦁ تحصیل در ترکیه
⦁ کار در ترکیه
⦁ سرمایه گذاری در ترکیه
⦁ خرید خانه در استانبول
⦁ کارآفرینی
⦁ ازدواج

از میان تمام این روش های عنوان شده، اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک آسان ترین و سریع ترین روش است. چرا که شما برای اخذ اقامت در این روش، فرایندی بسیار کوتاه را طی خواهید کرد، به تحصیل نیازی ندارید، همچنین می توانید بدون ارائه بیزینس پلن و … شامل قانون دریافت اقامت و تابعیت ترکیه شوید. به همین خاطر اگر به دنبال آسان ترین و سریع ترین روش برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور هستید، خرید ملک در ترکیه را به شما پیشنهاد می کنیم.

نکته ای که در این میان در رابطه با اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک وجود دارد این است که اخذ اقامت موقت و تبدیل آن به دائم پیچیدگی های خاص خود را دارد و مقداری زمان بر است. در حالی که اگر از همان ابتدا برای خرید ملک و اخذ اقامت دائم اقدام کنید، دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت. به همین خاطر، توصیه می کنیم اگر قصد مهاجرت به ترکیه با خرید ملک را دارید، تا حد امکان اولویتتان را روی خرید ملک با ارزش بالاتر از 400 هزار دلار بگذارید.

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک 2023

اگر به دنبال روشی ساده، آسان، کم دردسر و مطمئن برای اخذ اقامت ترکیه هستید، به شما خرید ملک در این کشور را پیشنهاد می کنیم. شما با خرید ملک در ترکیه می توانید به راحتی و آسانی اقامت این کشور را به دست بیاورید. همچنین در صورت رعایت برخی شرایط مانند ارزش ملک، تابعیت و پاسپورت این کشور هم به شما اعطا خواهد شد. همین باعث شده است که دریافت اقامت با خرید ملک در ترکیه بیشترین متقاضی را در سال های اخیر نسبت به روش های اخذ اقامت دیگر داشته باشد. یکی از مهم ترین شرایط برای گرفتن اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، ارزش آن است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

خرید املاک و مستغلات با ارزش کمتر از 400 هزار دلار

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که آیا با خرید خانه در ترکیه میتوان اقامت گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، باید این نکته را به خاطر بسپارید که قیمت ارزش گذاری شده ملک تاثیر مستقیمی روی شانس شما برای دریافت اقامت این کشور دارد. حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت، مبلغ 400 هزار دلار تعیین شده است. اما این به این معنی نیست که اگر ارزش ملک شما کمتر از این مقدار بود، اقامت ترکیه را دریافت نمی‌کنید.

اگر شما ملکی را خریداری کنید که به هر دلیلی ارزشی کمتر از 400 هزار دلار آمریکا دارد، دولت ترکیه به شما اقامت موقتی 1 یا 2 ساله را اعطا می کند که هر سال یا هر دوسال قابل تمدید است. شما در این مدت فرصت دارید که ارزش املاک و مستغلات خریداری شده خود را به بیش از چهارصد هزار دلار آمریکا برسانید. نکته جالب توجه این است که برای رساندن ارزش به 400 هزار دلار، الزاما نباید یک ملک را خریداری کنید؛ بلکه می توانید با خرید چند خانه، مجموع ارزش آن ها را به چهارصد هزار دلار برسانید.

در نهایت می توان گفت که حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت دائم 400 هزار دلار است. از طرف دیگر، برای دریافت اقامت موقت این کشور شما باید ملکی با حداقل ارزش 75 هزار دلار خریداری کنید. درواقع با خرید ملکی ارزان تر از 75 هزار دلار، امکان دریافت اقامت کشور ترکیه را نخواهید داشت.

استراتژی برتر برای افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک را دارند و از بودجه بالایی برای خرید خانه برخوردار نیستند، این است که در ابتدا خانه ای با قیمت بالاتر از 75 هزار دلار خریداری کنند. حال این افراد شامل قانون حداقل قیمت خانه برای اقامت ترکیه به صورت موقت شده اند. سپس آن ها می توانند با کار در ترکیه و پس انداز، یک خانه با ارزش 400 هزار دلار خریداری کرده و اقامت دائم این کشور را با خیال راحت به دست آورند.

اخذ تابعیت ترکیه با خرید ملک

 

خرید ملک در ترکیه با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا

در صورتی که بتوانید املاک و مستغلاتی را در ترکیه خریداری کنید که مجموعه ارزش آن ها به بیش از 400 هزار دلار آمریکا برسد، ابتدا اقامت موقت، سپس اقامت دائم و در نهایت تابعیت ترکیه را به تدریج دریافت می‌کنید. درواقع با خرید ملک با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار، شما جزو واجدین شرایط دریافت پاسپورت ترکیه با خرید خانه خواهید بود.

با خریداری خانه مورد نظر، ارائه مدارک آن به سفارت و دریافت تاییدیه، در ابتدا اقامت 5 ساله موقتی این کشور برای شما صادر می شود. توجه داشته باشید که مهم ترین شرایط اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک این است که باید از هر سال، حداقل 11 ماه در ترکیه اقامت داشته باشید. با گذشت این زمان، به شما اقامت دائم ترکیه اعطا می‌شود. در صورت رعایت شرایط حداقل اقامت 11 ماه در سال به مدت 3 سال دیگر، می توانید تابعیت و پاسپورت این کشور را هم دریافت کنید.

حداقل قیمت ملک برای اخذ اقامت ترکیه

افرادی که قصد خرید ملک در کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور را دارند، لازم است با حداقل قیمت تعیین شده برای خرید ملک آشنا باشند. به طور کلی، دولت ترکیه برای اعطای اقامت موقتی و دائمی این کشور، حداقل قیمتی را تعیین کرده است.

اگر می خواهید در شهرهای کوچک ترکیه صاحب ملک شوید و اقامت این کشور را به‌دست بیاورید، لازم است حداقل ارزش ملکی که خریداری می کنید، 50 هزار دلار باشد. با خرید ملک به این ارزش، اقامت موقتی این کشور را دریافت خواهید کرد. اما اگر قصد خرید ملک با حداقل ارزش ممکن را در شهرهای بزرگ دارید، باید به سراغ املاکی بروید که حداقل ارزش آن ها 75 هزار دلار است.

اگر می خواهید اقامت دائم ترکیه و تابعیت این کشور را به‌دست بیاورید، لازم است ارزش ملک شما بیشتر از 400 هزار دلار باشد که پیش تر به آن اشاره کردیم. این در حالی است که در قبل از آپریل 2023، این ارزش ملک معادل 250 هزار دلار بود.

اخذ اقامت ترکیه برای تمام اعضای خانواده با خرید ملک

یکی از مزایای خرید ملک در ترکیه، امکان اخذ اقامت برای افراد خانواده است. توجه داشته باشید که افراد خانواده، همسر و فرزندان زیر 18 سال را شامل می شود. اما برای فرزندان بالای 18 سال محدودیت هایی وجود دارد.

اگر می خواهید با اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک، ویزای این کشور را برای فرزندان بالای 18 سال خود هم دریافت کنید، باید فرزند شما از شرایط خاصی برخوردار باشد. همچنین تایید یا رد این درخواست هم ارتباط مستقیمی با افسر سفارت دارد و این موضوع کاملا به میل او است.

تمدید اقامت ترکیه با خرید ملک

تمدید اقامت ترکیه با خرید ملک ارزان یکی از روش های برای تمدید مدت زمانی است که در ترکیه اقامت دارید. به‌عنوان مثال، تصور کنید که برای گردشگری به ترکیه سفر کرده اید و مدت زمان اقامت شما رو به پایان است. در این صورت می توانید به سراغ تمدید اقامت ترکیه با خرید خانه بروید. با این کار، نوع اقامت و ویزای شما تغییر پیدا می‌کند و می توانید با توجه به نوع خانه خریداری شده، اقامت موقتی یا دائم این کشور را به دست بیاورید.

 

هزینه اقامت ترکیه با خرید خانه

هزینه ها و شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

برخی از هزینه ها و شرایط اقامت در ترکیه با خرید خانه برآورد هزینه اقامت ترکیه با خرید خانه یکی از مواردی است که باید پیش از خرید خانه و اقدام برای دریافت اقامت آن را در نظر داشته باشید. یکی از این هزینه ها، هزینه محضری کردن کپی هر پاسپورت است که باید 200 لیر بابت آن پرداخت کنید. همچنین هزینه انتقال سند هم مبلغی در حدود 2 الی 3 درصد مبلغ کل ملک خریداری شده است.

در کنار موارد ذکر شده، باید عوارض شهرداری هم برای خانه مورد نظر پرداخت کنید که آن هم مانند هزینه انتقال سند، 2 الی 3 درصد مبلغ کل ملک است. در عین حال، باید کمیسیون املاک در ترکیه را هم که در حدود 3 الی 5 درصد ارزش ملک خریداری شده است را پرداخت نمایید. هزینه حق خاک ترکیه هم موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. پول خاک برای متقاضی 80 لیر و به ازای هر نفر از خانواده 89 لیر است. در نهایت، هزینه بیمه هم وجود دارد که با توجه به سن و نوع کارگزار بیمه، هزینه ای از 300 الی 800 لیر را به ازای هر نفر از شما دریافت می‌شود.

به طور کلی می توان گفت که هزینه های خرید ملک در ترکیه بسیار معقول هستند. چرا که مقدار این هزینه ها در کشورهای اروپایی و حتی در ایران می تواند بسیار بیشتر باشد. پس اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، باید به شما بگوییم که از نظر هزینه های خرید جای هیچ گونه نگرانی نیست و شما می توانید با پرداخت مبلغی معقول، ملک مورد نظر خود را خریداری کنید.

نکته مهم درباره اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اگر می خواهید در کشور ترکیه ملک خریداری کنید، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که قبلا کسی برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید آن ملک اقدام نکرده باشد. طبق قانونی که در سال‌های گذشته دولت ترکیه برای خرید ملک در نظر گرفته است، تنها املاکی امکان خرید و اقدام برای اخذ اقامت را دارند که در گذشته از آن ها برای این منظور استفاده نشده باشد. در نتیجه، اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید. البته در بسیاری از مواقع، زمانی که برگه کارشناسی خرید ملک در ترکیه را دریافت می کنید، این مورد به شما اعلام خواهد شد.

امکان اجاره دادن ملک خریداری شده در ترکیه

یکی از جذابیت های خرید ملک در ترکیه، امکان اجاره دادن آن و کسب درآمد است. به عنوان مثال، تصور کنید که مجموعه ارزش سه خانه خریداری شده شما به 400 هزار دلار رسیده است و تنها در یک خانه اقامت دارید. در این صورت می توانید دو خانه دیگر را با قیمت مناسب اجاره بدهید. برای اطلاعات بیشتر مقاله اجاره خانه در استانبول را مطالعه فرمایید.

با توجه به بالاتر بودن ارزش لیر ترکیه از ریال ایران و همین طور بیشتر بودن نرخ اجاره در ترکیه، اجاره دادن خانه می تواند یک منبع درآمد مناسب به شمار برود. از این رو، پیشنهاد می کنیم برای اخذ اقامت با خرید خانه در ترکیه، چند خانه را خریداری کنید و تعدادی از آن ها را به متقاضیان اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه دهید. به این صورت، هزینه های ماهانه زندگی شما در این کشور هم پرداخت می شود و این می تواند یک گزینه بسیار جذاب برای زندگی در ترکیه و کاهش فشار اقتصادی باشد.

دریافت کد مالیاتی برای خرید ملک در کشور ترکیه

برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک باید حتما کد مالیاتی در این کشور را دریافت کرده باشید. اگر بخواهیم کد مالیاتی را از نظر کاربرد تشبیه کنیم، باید بگوییم که این کد شباهت زیادی به کد ملی دارد. در واقع، در کد مالیاتی تمام اطلاعات شما ثبت می شوند و سایت‌ها و مراکز مختلف می توانند در صورت نیاز، این کد را از شما دریافت و اطلاعات لازم را وارد کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای اخذ کد مالیاتی ترکیه را مطالعه فرمایید.

دریافت کد مالیاتی هزینه ای ندارد و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. همچنین به دو صورت حضوری و آنلاین هم می توانید این کد را دریافت کنید. برای دریافت این کد به صورت آنلاین، تنها کافی است برخی اطلاعات شخصی خود را در سایت مخصوص آن وارد کنید تا کد مالیاتی برای شما صادر شود.

 

مراحل اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

صفر تا صد مراحل اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

برای دریافت تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک، می توانید به صورت حضوری برای مشاهده املاک مراجعه کرده و یا خانه دلخواه خود را از طریق سایت فروش خانه در ترکیه انتخاب کنید. در صورتی که خانه دلخواه خود را برای خرید انتخاب کردید، باید با کارشناس شهرداری هماهنگ کنید که ارزش واقعی ملک را برآورد کند. در نظر داشته باشید که برای دریافت اقامت ترکیه هم مبلغ پرداخته شما در نظر گرفته نمی شود؛ بلکه ارزش واقعی و کارشناسی شده خانه مورد ارزیابی قرار می گیرد. البته برخلاف ایران، ارزش کارشناسی نهایتا ده درصد با مبلغ پرداختی شما متفاوت است و این می تواند یک امتیاز مثبت باشد.

بسیاری از مراحل خرید خانه در ترکیه با ایران مشترک است. به عنوان مثال، شما با پرداخت مبلغ پیش پرداخت کلید خانه مورد نظر را دریافت کنید. همچنین در روز انتقال سند هم واریز باقی مانده وجه به حساب مالک انجام می‌شود. ضمنا، کمتر از یک هفته بعد از انتقال سند، سند جدید ملک خریداری شده صادر و در ترکیه به شما تحویل داده می‌شود.

پس از خرید خانه و دریافت سند جدید، می‌توانید از سفارت درخواست وقت مصاحبه کنید. معمولا هم وقت مصاحبه اقامت در ترکیه در مدت زمان کمتر از یک ماه ثبت و رزرو می‌شود. در نهایت، شما باید با ارائه تمام مدارک به سفارت این کشور مراجعه کنید. در صورتی که از شرایط لازم برای اخذ اقامت ترکیه برخوردار بودید، کارت اقامت یک ساله ترکیه برای شما صادر می‌شود. شما باید سالانه و یا هر دو سال یک بار و به مدت 5 سال اقامت خود را تمدید کنید تا بتوانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

دریافت حق کار با خرید خانه

به وسیله اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول یا شهرهای دیگر این کشور، می توانید مجوز کار را از اداره کار و امور اجتماعی ترکیه دریافت کنید. برای این منظور، یا می توانید اقدام به ثبت شرکت کنید و یا استخدام رسمی شوید. روش اول به این صورت است که شما در ترکیه اقدام به ثبت شرکت می کنید و به عنوان مال می توانید با مراجعه به اداره کار و امور اجتماعی، اجازه کار دریافت کنید.

دریافت مجوز کار از طریق کارفرما به این صورت است که باید حتما استخدام رسمی شوید و کارفرما هم به صورت ماهانه شما را بیمه کند. در این صورت، شما می‌ توانید با ارائه مدارک استخدامی خود به اداره کار و امور اجتماعی ترکیه، اجازه کار در این کشور را به صورت رسمی دریافت کنید.

 

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

مدارک ضروری جهت اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک باید هم در مواقع مختلفی مانند خرید ملک، ثبت و انتقال سند و در نهایت مراجعه به سفارت برای مصاحبه، مدارک مختلفی را ارائه کنید که تمام این مدارک باید کامل باشند. در غیر این صورت درخواست شما برای اخذ ویزا و یا انتقال سند رد خواهد شد. در واقع بدون ارائه مدارک لازم برای خرید ملک در ترکیه، شما امکان خرید هیچ گونه ملکی را در این کشور نخواهید داشت و در نتیجه نمی توانید اقامت دائم یا موقت این کشور را نیز دریافت کنید.

در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت با خرید ملک اقساطی در ترکیه و یا نقدی وجود دارد:
⦁ پاسپورت به همراه کپی محضری آن
⦁ شناسنامه به همراه ترجمه رسمی آن
⦁ ارائه ترجمه رسمی گواهی ازدواج در صورت تاهل
⦁ اصل سند ملک خریداری شده
⦁ ارائه فرم های درخواست به صورت تکمیل شده
⦁ 4 عدد عکس پرسنلی با استاندارد 3*4
⦁ ارائه گواهی دریافت بیمه برای خود و خانواده

نکته ای که درباره مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک وجود دارد این است که ممکن است در زمان خرید ملک، از شما مدارک دیگری نیز علاوه بر مدارک ذکر شده خواسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مدارک، کافی است با کارشناسان روتس کپیتال تماس بگیرید.

آیا با قوانین خرید ملک در ترکیه آشنا هستید؟

قطعا خرید ملک در ترکیه برای سرمایه گذاری و همچنین اخذ اقامت و شهروندی این کشور یک گزینه ایده آل به شمار می آید. اما باید توجه کرد که در نظر گرفتن قوانین این کشور در زمینه خرید ملک برای شهروندان خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال، در سال 2021 اداره مهاجرت استانبول در اطلاعیه ای اعلام کرد که خرید ملک در برخی مناطق استانبول منجر به دریافت اقامت کشور ترکیه نخواهد شد. از جمله این محلات می توان به منطقه فاتیح و اسنیورت اشاره کرد.

از طرف دیگر، همان طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، طبق آخرین قانون تصویب شده در هیئت دولت ترکیه، افراد برای اخذ شهروندی این کشور با خرید ملک، باید مال های غیر منقولی با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار خریداری کنند. باید گفت که قوانین خرید ملک در ترکیه به این موارد محدود نمی شوند.

برخی دیگر از قوانین خرید ملک در ترکیه عبارت اند از:

  • تمام شهروندان خارجی تنها امکان خرید حداکثر 30 هکتار ملک را در کشور ترکیه دارند.
  • تنها شهروندان برخی کشورها برای خرید ملک در کشور ترکیه مجاز هستند. شهروندان ایرانی نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.
  • اگر شما به عنوان یک شهروند خارجی زمینی را در این کشور خریداری می کنید، باید تا حداکثر 2 سال مراحل ساخت و ساز آن را تکمیل کنید.
  • تا زمانی که ملک خریداری شده توسط شما که ارزشی کم تر از 400 هزار دلار دارد، تحت مالکیتتان باشد؛ شما می توانید اقامت موقت خود را تمدید کنید.
  • اگر قصد اخذ اقامت و شهروندی کشور ترکیه را دارید، باید حتما ملک مورد نظر را از یک شهروند ترک خریداری کنید.

در نگاه اول شاید این قانون کمی سخت گیرانه به نظر برسد. اما باید گفت که این امر باعث می شود که خیال شما از بابت پایدار بودن امکان اخذ شهروندی ترکیه در سال های بعد نیز راحت باشد. در واقع دولت ترکیه برنامه ای طولانی مدت برای اعطا شهروندی این کشور به شهروندان خارجی دارد و به همین خاطر این قانون جدید را تصویب کرده است.

چگونه ارزش واقعی ملک در ترکیه تعیین می‌شود؟

شاید درست مانند بسیاری از افراد دیگر، این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آیا ارزش واقعی ملک همان مبلغی است که برای خرید آن پرداخت می کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که در کشور ترکیه، ارزش ملک جهت اعطای اقامت با مبلغ توافق شده بین خریدار و فروشنده تعیین نمی شود. بلکه ارزش در نظر گرفته شده در گواهی کارشناسی ملک یا همان اکسپرتیز ملک است که ارزش واقعی ملک را تعیین می کند.

در رابطه تعیین ارزش خانه، طبق قوانین دولت کشور ترکیه، هر فردی که قصد خرید ملک در این کشور را دارد، باید گواهی کارشناسی ملک را برای آن دریافت کند. کارشناسی ملک توسط دولت و شهرداری این کشور انجام می شود. فرد کارشناس با توجه به شرایط ملک تعیین می‌کند که ارزش واقعی آن چقدر است. در گواهش کارشناسی ملک، علاوه بر ارزش واقعی خانه، موارد دیگری مانند شرایط سند ملک و امکان خرید و فروش آن نیز بررسی می شود. در گذشته دریافت برگه کارشناسی خرید ملک الزامی نبود. اما برای جلوگیری از فرار مالیاتی و برقراری نظم و قانون، دریافت برگه کارشناسی الزامی شد.

قوانین جدید خرید ملک در ترکیه

قانون جدید خرید ملک ترکیه چیست؟

خوشبختانه دولت ترکیه در زمینه خرید ملک توسط شهروندان خارجی و اعطا اقامت به آن ها سخت گیری چندانی ندارد. به همین خاطر قوانین تصویب شده در این زمینه بسیار شفاف هستند. هرچند که به علت افزایش تورم در این کشور، در سال 2023 (فروردین 1401) قانون جدید تصویب شد که مطابق آن، شهروندان خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه باید املاکی با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار خریداری کنند.

اخذ اقامت تركيه با خريد ملك

خرید خانه به یکی از بهترین گزینه ها برای اخذ اقامت ترکیه تبدیل شده است. با خرید خانه به ارزش 400 هزار دلار، ابتدا اقامت موقت ترکیه و سپس اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور را دریافت می کنید. اقامت موقت، از نوع یک ساله یا 2 ساله است که می تواند به مدت 5 سال تمدید شود. برای تمدید این اقامت هم باید سه شرط رعایت شده باشند. احراز مالکیت خانه، حداقل اقامت دو هفته در یک سال و عدم ارتکاب جرائم کیفری از جمله این شرایط هستند. البته اگر قصد دریافت اقامت دائم و تابعیت ترکیه را دارید، باید در یک سال، حداقل 11 ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

چرا روتس کپیتال را برای خرید ملک در ترکیه انتخاب کنیم؟

با توجه به وجود مجموعه های مختلف برای دریافت خدمات خرید ملک در کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور از این طریق، این سوال مطرح می شود که چرا باید از میان این مجموعه ها، روتس کپیتال را برای دریافت خدمات خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت انتخاب کنیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده ایم.

  • تنوع بالای پروژه های ملکی

ما در مجموعه روتس کپیتال امکان خرید انواع ملک در ترکیه را در شهرهای مختلف این کشور و متناسب با بودجه شما فراهم کرده ایم. تقریبا با هر بودجه ای که داشته باشید، می توانید با خدمات مجموعه ما، در این کشور صاحب ملک شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، کافی است همین حالا با کارشناسان روتس کپیتال تماس بگیرید.

  • خرید آسان ملک در ترکیه با روتس کپیتال

به طور کلی، خرید و فروش ملک در ترکیه پروسه ای طولانی دارد. به همین خاطر، ممکن است بسیاری از افرادی که قصد خرید خانه در این کشور را دارند، از انجام این کار صرف نظر کنند. اما ما در روتس کپیتال با برخورداری از وکلای مهاجرتی و کارشناسان ملکی خبره، خرید ملک در ترکیه را برای شما آسان تر از همیشه کرده ایم. برای خرید آسان، تنها کافی است ملکی که قصد خرید آن را دارید مشخص کنید و باقی مراحل را به کارشناسان ما بسپارید. همچنین با استفاده از خدمات ما، هزینه خرید ملک در ترکیه برایتان بسیار کمتر از حالت معمول خواهد بود.

  • ارائه خدمات مشاوره برای داشتن بهترین انتخاب

مجموعه روتس کپیتال امکان دریافت خدمات مشاوره خرید ملک را برای متقاضیان مهاجرت به ترکیه از این طریق فراهم کرده است. اگر در ذهتان سوالاتی مانند “ایا خرید ملک در ترکیه خوب است؟“، “آیا با خرید ملک در ترکیه میتوان اقامت گرفت؟”، “مدارک لازم برای اقامت ملکی ترکیه چیست؟”، “قوانین جدید خرید ملک در ترکیه چیست؟” یا “آیا تابعیت ترکیه با خرید ملک امکان‌پذیر است؟” دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

  • وجود مسیرهای ارتباطی متعدد برای برقراری ارتباط آسان با مجموعه

یکی از برگ های برنده مجموعه روتس کپیتال نسبت به مجموعه های دیگر، برخورداری از مسیرهای ارتباطی متعدد برای برقراری ارتباط آسان است. شما می توانید از طریق یکی از شماره های تماس، ایمیل یا حتی نمایندگی های ما، با کارشناسان روتس کپیتال در ارتباط باشید.

روتس کپیتال؛ همراه شما در مسیر خرید ملک در ترکیه

خرید ملک برای اخذ اقامت ترکیه یک روش سریع و بدون دردسر است. شما با خرید ملکی با ارزش بیشتر از 75 هزار دلار، اقامت موقت 5 ساله و با خرید ملکی با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار، اقامت دائم این کشور را دریافت خواهید کرد. مراحل خرید ملک در ترکیه پیچیده نیستند؛ اما شما برای آشنایی با نحوه خرید ملک در ترکیه و انتخاب یک گزینه مناسب، قطعا به مشاوره و دریافت راهنمایی نیاز خواهید داشت. روتس کپیتال، یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مجموعه ها در زمینه معاملات املاک ترکیه و اخذ اقامت و شهروندی این کشور است. ما در روتس کپیتال همواره تلاش می کنیم تا با ارائه مشاوره های تخصصی، شرایط خرید ملک در ترکیه را برای شما تسهیل کنیم. پس اگر به راهنمای خرید ملک در ترکیه نیاز دارید و می‌خواهید درباره قیمت ملک در ترکیه برای اقامت بدانید،، همین الان می توانید با کارشناسان ما در روتس کپیتال تماس بگیرید.

25 thoughts on “اقامت ترکیه با خرید ملک 2023 – نحوه دریافت اقامت با خرید ملک در ترکیه + شرایط و هزینه ها

  1. علیرغم زندگی در این کشور و آگاهی نسبی به روند اخذ اقامت و تابعت اما اطلاعات تان واقعا ارزنده و منسجم بود . تنها خواهشی که دارم آنکه بتوانید پاسخ دهید آیا شخصی که شهروند نیست ، اما اقامت از طریق ابتیاع خانه های زیر ۴۰۰ هرزار دلاری دارد ، آیا امکان خرید زمین را دارد ؟ تا جاییکه آگاهم زمین مسکونی را امکان خرید دارد ، اما زمین های موسوم به تارلا که نوعی زمین زراعی است را امکان خرید ندارند . خاصه در روستاها. آیا شما اطلاعات دقیقتری دارید . با احترام

    1. سلام ارمان جان
      شما میتونید زمین زراعی خریداری کنید هیچ مشکلی نداره ولی توجه داشته باشید که روی این دسته از املاک نمیتونید درخواست اقامت بدید.

  2. سلام
    وقت بخیر
    لطفا ممکنه شرایط خانه ای که بایستی برای دریافت شهروندی لازم است را اعلام کنید(با ۴۰۰هزار دلار)
    واینکه کل پروسه تا دریافت پاسپورت چقدر خواهد بود

    1. سلام فریبرز جان
      چون تعداد فایل ها زیاد هستش پیشنهاد میکنم برای راهنمایی بهتر و جامع تر با شماره +905431104040 تماس بگیرید تا به کارشناسان حرفه ای فروش ملک متصل شوید.

  3. ممنون از اطلاعات مفیدتون
    اگر کسی ملکی با ارزش بالای ۴۰۰ هزار دلار خریداری کنه و فقط دو تا سه هفته در سال اقامت در ترکیه داشته باشه آیا اقامت دائم رو میتونه بگیره؟
    هدف اخذ شهروندی نیست فقط اقامت دائم

    1. سلام پیمان جان
      توجه داشته باشید ما دو نوع اقامت داریم: اقامت موقت که با روش های مثل کار و تحصیل و خرید خانه کمتر از 400 هزار دلار و … میشه اخذ کرد و یک اقامت دائم داریم همون شهروندیه
      شما بعد از خرید ملک با ارزش بالای 400 هزار دلار میتونید اقدام به اخذ شهروندی یا همون اقامت دائم بکنید و هیچ مینیموم یا ماکسیمومی در قبال مدت زمان اقامت در سال در ترکیه وجود نخواهد داشت.

      1. خسته نباشید
        آیا با خرید ملک کمتر از ۴۰۰ هزاردلار اقامت موقت ۳ سال تمدید می‌شود یا ۵ سال و در طول سال چه مدتش راباید در ترکیه بود؟
        ممنونم

        1. سلام سلیمان جان
          برای ملک های زیر 400 هزار دلار اقامت 1 یا 2 ساله تعلق میگیره که قابل تمدیده و اهمیتی نداره که شما چند روز از سال رو در خاک ترکیه باشید ولی تا انتهای پروسه اخذ اقامت یا تمدید اقامت باید در خاک ترکیه باشید.

        2. سلام ما یه خونه بالای ۴۰۰ هزاردلارگرفتیم
          حالا برای بچه ایی ک‌به دنیا بیاد چقدر زمان اقامت میبره؟

          1. سلام مهسا جان
            دقت داشته باشید اگر شما پاسپورت یا اقامت ترکیه با خرید خانه رو داشته باشید برای فرزندان زیر 18 سال هم میتونید اقدام کنید. ولی چون فرزند شما هنوز به دنیا نیومده شرایط فرق داره. شما باید شناسنامه فرزندتون رو ببرید ترجمه و مدارک رو به اداره مهاجرت بدید تا پروسه شروع بشه و مدت زمان تکمیل این پروسه هم بستگی به این داره که اداره مهاجرت چقدر شلوغ هستش امکان داره 1 ماهه تموم بشه و شایدم 1 سال طول بکشه

    2. سلام
      جدیدا قوانین خرید ملک در ترکیه و حداقل قیمت خرید ملک برای گفتن اقامت عوض شده درسته؟ میشه راهنمایی کنید

      1. سلام فرشته جان
        بله قوانین عوض شده در اکتبر 2023 به این صورت که قبلا اگر ارزش خانه ای که خریداری میکردید در شهر های کوچک 50 هزار دلار و شهرهای بزرگ 75 هزار دلار بود میتونستید اقامت 1 یا 2 ساله (قابل تمدید) بگیرید ولی الان قوانین به این صورت شده که چه در شهر های کوچک چه در شهر های بزرگ باشید حداقل قیمت خرید ملک برای دریافت اقامت به 200 هزار دلار افزایش پیدا کرده.

  4. سلام
    میشه در مورد اینکه قیمت خونه ای که خریدیم اگه کمتر از حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه باشه یکم توضیح بدید؟ اقامت تعلق میگیره یا نه؟

    1. سلام فرشید جان
      جدیدا در اکتبر 2023 قوانین عوض شده و حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت که قبلا 50 هزار دلار (در شهر های کوچک) و 75 هزار دلار (در شهر های بزرگ) بود به 200 هزار دلار افزایش پیدا کرده پس اگر ملکی دارید که ارزش اون کمتر از 200 هزار دلاره عملا نمیتونید برای اقامت اقدام کنید ولی پیشنهادی که میکنم اینه که با کارشناسان ما صحبت کنید و یک یا چند ملک دیگر خریداری کنید تا مجموع ارزش املاکتون به 200 هزار دلار یا بیشتر برسه تا بتونید درخواست اقامت بدید.

    1. سلام
      جدیدا قانون خرید ملک در ترکیه عوض شده و حداقل ارزش ملک برای دریافت اقامت باید 200 هزار دلار باشه که قبلا 75 هزار دلار بود

      1. سلام و عرض ادب
        در قانون جدید اقامت موقت که ۲۰۰ هزار دلار بیان شده ،آیا صرفا باید یک واحد آپارتمان به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار خریداری کرد یا میشه با خرید دو باب آپارتمان مجموع اونها را به ۲۰۰ هزار دلار رسوند؟

        1. سلام آراز جان
          صرفا نیاز نیست که یکی از املاک شما 200 هزار دلار باشه میتونید چندین ملک بخرید که مجموع ارزش اون ها 200 هزار دلار و یا بیشتر باشه ولی این نکته رو در نظر بگیرید که هر کدوم از املاک شما نباید قبلا براش درخواست اقامت داده شده باشه

  5. سلام اگر ملک خریداری شده مال ده سال گذشته باشه و اکسپرتیز برای اقامت موقت بخوان ارزش ملک با قانون جدید محاسبه میشه یا بر مبنای همون ۷۵ هزار دلاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ