مراکز خرید معروف در استانبول

مراکز خرید معروف در استانبول

معرفی بزرگترین مراکز خرید استانبول

مراکز خرید در شهر استانبول، یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها توسط توریست و گردشگران خارجی محسوب می‌شود. عمده فعالیت این مراکز بیشتر در بخش‌های پوشاک، سوغاتی، صنایع دستی و خوراکی می‌باشد. در کنار مراکز خرید، بازار بزرگ استانبول نیز به جهت قدمت تاریخی و معماری سنتی، همه ساله یکی از مهم‌ترین مقصد‌ها برای توریست و گردشگران خارجی می‌باشد.

مراکز خرید معروف در استانبول

این بازارها و مراکز خرید در استانبول، در فصول مختلف پذیرای تور‌های مختلف می‌باشند. مراکز خرید به جهت استفاده از معماریها سنتی در کنار الهام گرفتن از پیشرفته‌ترین معماری‌های جهان، در رونق مجتمع های خرید در استانبول تاثیر بسزایی دارند.

آنچه در مورد مراکز خرید استانبول باید دانست

سفر به استانبول برای هر کسی، همیشه همراه با خاطرات خوش و دلنشین بوده است. هر گردشگری با برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع از مراکز خرید، امکانات و خدمات می‌تواند در مدت اقامت خود در استانبول لحظات خوشی را  سپری کند. مراکز خرید در استانبول در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند. به طوری که، گردشگران در کنار بازدید از مکان‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی، می‌توانند به مراکز خرید نیز سری بزنند.

اگر طرفدار مراکز خرید لوکس باشید، یا گشت و گذار در بازار‌های سنتی برایتان لذت بخش باشد، شهر استانبول این انتظار شما را به نحو احسن برآورده خواهد کرد. چرا که در بیشتر مراکز خرید و مجتمع های تجاری استانبول، هم امکانات رفاهی مناسبی تعبیه شده‌اند و هم امکانات خدماتی ویژه‌ای برای گردشگران در نظر گرفته شده تا شرایط را برای بازدیدکنندگان دلنشین سازد.

بهترین مراکز خرید و مجتمع های تجاری در استانبول

بهترین مراکز خرید در استانبول، مجتمع‌های تجاری خدماتی هستند که سالیانه پذیرای گردشگران مختلفی از کشور‌های اروپایی، آسیایی و سایر مناطق جهان هستند. در این بین به معرفی چند مرکز خرید معروف در شهر استانبول می‌پردازیم که در طول سالیان گذشته، آمار جلب رضایت ویژه‌یی را به خود اختصاص داده‌اند.

مرکز خرید آک مرکز – (Akmerkez)

مراکز خرید معروف در استانبول

مجتمع تجاری آک مرکز که یکی از بهترین و پر طرفدارترین مراکز تجاری خدماتی استانبول است در سال 1995 به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و در سال 1996 به عنوان بهترین مرکز خرید جهان معرفی شد و توانست بهترین جایزه بین المللی طراحی و توسعه را از آن خود کند. این مجتمع تجاری در نزدیکی محله بشیکتاش، منطقه اتلیر استانبول قرار دارد.

این مرکز خرید به خاطر تنوع محصولات و فروشگاه‌ها، رضایت اکثریت مراجعه کنندگان را جلب کرده است. چرا که بسیاری از معروف ترین و محبوب ترین برندهای مطرح دنیا در این مرکز تجاری شعبه دارند. در این پاساژ بزرگ، شما می‌توانید انواع برندهای متنوع در زمینه‌ی پوشاک، محصولات آرایشی، لوازم الکترونیکی و وسایل ورزشی را تهیه فرمائید.

  • آدرس: محله بشیکتاش- منطقه اتلیر- خیابان نیسپتیه- مجتمع تجاری آکمرکز

____________________________________________________________
بیشتر بخوانید: هتل های استانبول
____________________________________________________________

مرکز خرید مال آف استانبول (Mall Of Istanbul)

مراکز خرید معروف در استانبول

مال آف استانبول که یکی از معروف ترین و مدرن ترین مراکز خرید شهر استانبول در ترکیه بشمار می‌رود در محله بشیکتاش قرار دارد. این مجتمع تجاری در سال 2014  با معروف ترین برندهای جهان در سطح بین‌المللی شروع به فعالیت کرد. در طبقه اول این مجتمع تجاری، فروشگاه‌های برند برای پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی به چشم می‌خورد. برندهای معروف همانند ) Victoria secretویکتوریا سکرت( Toys Shop (تونی شاپ) در این مجتمع دارای شعبه معتبر هستند.

طبقه دوم این مجتمع تجاری به محصولات پوشاک و لوازم مخصوص آقایان اختصاص دارد. در طبقه سوم این پاساژ نیز معروف‌ترین رستوران‌‌ها و فست فودهای محبوب قرار دارند. در کنار این رستوران – فست فودها، رستوران‌هایی برای غذاهای سنتی ترکیه نیز اختصاص پیدا کرده که در این طبقه قرار دارند.

از مهمترین امکانات تفریحی این مجتمع تجاری می‌توان به این مسئله اشاره کرد که بزرگترین شهربازی سرپوشیده کشور ترکیه در این مجتمع قرار دارد. این مجموعه دارای 16 سالن مجهز سینمایی، سالن‌های بولینگ، ژوراسیک پارک و پیست اسکی (روی یخ) نیز است. این مجتمع تجاری دارای وسعت زیادی می‌باشد که بازدید از همه‌‍ قسمت های آن نیازمند برنامه‌ریزی و صرف مدت زمان کافی برای این مجموعه است.

  • آدرس: منطقه باشاک شهیر ایکیلتی- محله ضیا گوکالپ- خیابان سلیمان دمیرل- مجتمع تجاری مال آف استانبول

مرکز خرید وادی استانبول

مراکز خرید معروف در استانبول

مجتمع تجاری وادی یکی از زیباترین، معروف ترین و بزرگ ترین مراکز خرید شهر استانبول است که در سال 2017 در منطقه ساری یر که یکی از معروف‌ترین مناطق شمال شهر استانبول است، افتتاح شد. این مجتمع تجاری به خاطر شرایط قرارگیری در کنار جنگل های بلگراد و چشم‌اندازی وسیع و زیبا، همه ساله محیای حضور گردشگران فراوانی از اقصی نقاط جهان می‌باشد.

این مجتمع به خاطر وجود برندهای مطرح دنیا نظیر ماوی، برشکا، زارا، پنتی، دسا و سایر برندهای مطرح دیگر، مقصد مهمی برای توریست و گردشگری می‌باشد. این پاساژ در کنار تنوع برندینگ در زمینه‌های مختلف، تنوع ویژه‌‌ای در فودکورت و فروشگاه‌های غذایی دارد – غذاهایی متنوع از آسیا و بین‌الملل تا غذاهای خاص ترکی در سبد اختصاصی توریست و گردشگران – که همگی در فهرست غذاها قرار داده شده.

مجتمع تجاری وادی در کنار امور تجاری، مجتمع مسکونی ویژه ای هم برای مهمانان به شمار می‌آید. چرا که در کنار مجتمع تجاری، این مجموعه دارای 8 برج لوکس مسکونی با امکاناتی نظیر استخر، سالن‌های بدنسازی، زمین بازی و بسیاری از تجهیزات دیگر است.

در کنار مجتمع تجاری، مجموعه پارک وادی استانبول به مساحت حدودی 74 هزار متر مربع قرار دارد که بیش از 800 آپارتمان نیز در این مجموعه گنجانده شده است. در این مجموعه یک هتل 5 ستاره بین المللی نیز ساخته شده است که پذیرای مهمانان این مجموعه می‌باشد.

مجتمج تجاری وادی استانبول در کنار مزیت های گفته شده، یک مرکز مهم برای خرید لوازم ورزشی است که برندهای مطرح ورزشی جهان همه ساله چندین اکران لوازم ورزشی خود را در این مرکز به نمایش می‌گذارند. این مجتمع دارای سالن های نمایش دو بعدی و سه بعدی نیز می‌باشد که یکی از مراکز تفریحی مهم در استانبول به حساب می‌آید.

  • آدرس: منطقه ساریر- محله ماسالاک- آیازآقا- خیابان کمربورگاز- مجتمع تجاری وادی استانبول

مرکز خرید کاپیتول استانبول (Capitol)

مراکز خرید معروف در استانبول

این مرکز خرید در سال 1993 در بخش آسیایی استانبول در منطقه اسکودار افتتاح گردید و لقب یکی از بزرگ ترین، مدرن ترین و نخستین‌ترین مرکز خرید در این منطقه از استانبول را به نام خود ثبت کرد. این مجتمع تجاری دارای شش طبقه است که محیای حضور برترین برندهای معروف ترکیه و جهان است. غالب فروشگاه‌های این مجتمع تجاری به مغازه‌های پوشاک، کفش واکسسوری اختصاص دارد.

در کنار فروشگاه های برند و معتبر، این مجتمع دارای 14 سالن نمایش و سینما است. از جمله امکانات تفریحی نیز به سالن بولینگ، فروشگاه های زنجیره‌ای، زمین بازی کودک و پارکینگ اختصاصی می‌توان اشاره برد. در این مرکز خرید، چندین برند از برندهای محبوب و معروف جهانی در زمینه فست فود وجود دارد. از جمله برگر کینگاستار باکس و کی‌اف‌سی که در این مجتمع دارای شعبه معتبر هستند.

  • آدرس: منطقه اسکودار– محله آلتونی- مجتمع تجاری کاپیتول

مرکز خرید Istinye Park (ایستینیه پارک)

مراکز خرید معروف در استانبول

مجتمع خرید ایستینه پارک، یکی از معروف ترین و در عین حال لوکس ترین مراکز خرید استانبول که در طول سال محیای حضور سلبریتی‌ها و هنرمندان معروف و محبوب ترکیه و جهان است. این مرکز خرید با نمای شیشه ای در چهار طبقه لوکی و بیش از 300 مغازه در منطقه ساریر استانبول قرار دارد. این مرکز به برندهای معروف جهان اختصاص دارد از جمله: شنل- زارا- دیور و … . یکی از جالب ترین جاذبه این مرکز خرید، آکواریوم بزرگی است که بیش از 10 هزار آبزی و گونه های مختلف دریایی در آن وجود دارد. در کنار این آکواریوم می‌توان به بلندترین تونل آبی جهان نیز اشاره کرد.

  • آدرس: منطقه ساریر- خیابان کادسی- پینار- مرکز خرید ایستینه پارک

مرکز خرید Torium AVM  (توریوم)

مراکز خرید معروف در استانبول

مجتمع تجاری توریوم در سال 2010 در استانبول در حالی افتتاح شد که به یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید در این شهر بدل گشت. یکی از جاذبه‌های این مرکز خرید، اسنو پارک یا همان پارک برفی است که بخشی از 4500 متر مربعی فضای تفریحی را دراین مرکز به خود اختصاص داده است. این پاساژ نیز مانند سایر مجتمع‌های تجاری، زمینه حضور برندهای معروف و مختلف پوشاک، لوازم آرایشی، وسایل ورزش و… را محیا کرده است. علاقه‌مندان به اسکی روی برف و فضای سرد و برفی می‌توانند در طول سال به اسنو پارک و مرکز تفریحی این مجتمع مراجعه کنند.

  • آدرس: منطقه اسن یورت– تورگوت اوزال- مرکز خرید توریوم

مرکز خرید Palladium AVM (پالادیوم)

مراکز خرید معروف در استانبول

مجتمع تجاری پالادیوم یکی از زیباترین و مجلل‌ترین مراکز خریدی است که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. نمای شیشه‌ای این مجتمع تجاری یکی از زیباترین و لوکس ترین معماری‌ها را به خود اختصاص داده که توجه گردشگران فراوانی را به خود جلب می‌کند. یکی از فروشگاه‌های مهم این مجتمع، شعبه‌ای از فروشگاه آدیداس است. برند معروف و محبوب آدیداس که برندی معتبر و جهانی در زمینه لوازم ورزشی است. برندهای معروف دیگری مانند تامی‌هیلفیگر، زارا، پیرکاردین و … در این مجتمع به چشم می‌خورند. در این مرکز خرید در زمینه فود کورت و غذایی، بیش از 20 برند محبوب فست فود بین‌المللی در کنار رستوران‌های سنتی فعالیت می‌کنند.

  • آدرس: منطقه بارباروس- آتاشهیر– پاساژ پالادیوم

مرکز خرید Zorlu Center (زورلو سنتر)

مراکز خرید معروف در استانبول

زورلو سنتر یکی از گران قیمت ترین و نوسازترین مجتمع های تجاری است که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. این پاساژ لوکس دارای 180 واحد تجاری خدماتی مدرن است که محیای حضور و فعالیت برندهای مختلف جهانی در زمینه‌های پوشاک، اکسسوری و لوازم ورزشی است. این پاساژ در کنار مدرن بودن واحدهای تجاری، از معماری منحصر به‌فردی در بخش نما و دکوراسیون برخوردار است. در این مجتمع تجاری به‌جز فروشگاه‌های معتبر و واحدهای تجاری برند، امکانات تفریحی و رفاهی منحصر به‌فردی تعبیه شده است.

  • آدرس: منطقه محل لوازیم- بارباروس- پاساژ زورلو سنتر

مرکز خرید Asya Park Outlet Mall (اوت لت آسیا پارک)

مراکز خرید معروف در استانبول

مجتمع تجاری آسیا پارک اوت لت مال در 7 طبقه در منطقه آسیایی استانبول قرار دارد. این مجتمع تجاری در منطقه عمرانیه که نزدیک فرودگاه صبیحا گوکچن است، قرار دارد که به همین خاطر گردشگران مختلفی در فاصله‌های پروازی یا پیش از رفتن به فرودگاه از این مرکز خرید دیدن می‌کنند. اوت لت یکی از مناسب ترین و در عین حال با کیفیت ترین مراکز خرید در استانبول است که در بین پاساژ‌های خرید، به قیمت مناسب بودن نیز معروف است.

  • آدرس: عمرانیه- محله فاضل نصیب- مجتمع تجاری اوت لت آسیا پارک

مرکز خرید Optimum Outlet (اپتیموم اوت لت استانبول)

مراکز خرید معروف در استانبول

مجتمع تجاری اپتیموم اوت لت در منطقه کادیکوی در بخش آسیایی استانبول قرار دارد که در سال 2008 افتتاح شده است. این مجتمع تجاری شعبات دیگری نیز در شهرهای آنکارا و ازمیر دارد. معماری مدرن و لوکس این پاساژ با گذشت چندین سال از افتتاح، هنوز هم زبانزد گردشگران می‌باشد. این مجتمع تجاری در 5 طبقه ساخته شده است که پنجره‌های آن توسط پنل‌های مخصوص در طول سال به حالت‌های مختلف تغییر می‌کند و زیبایی معماری آن را دو چندان جلوه می‌دهد. برندهای مختلف و محبوب جهانی نظیر آدیداس- نایک- ال سی وایکیکی و برندهای مختلف در زمینه‌های لوازم الکترونیکی و خانگی در این پاساژ دارای شعبات فعال هستند.

  • آدرس: منطقه کادیکوی- محله اتاسیز- ینی سحرا- مجتمع تجاری خدماتی اپتیموم اوت لت استانبول

سخن پایانی

امروزه مسئله‌‌ای که اهمیت زیادی هم دارد، نحوه پرداخت هزینه در خرید می‌باشد. در همه فروشگاه‌های مراکز خرید در استانبول استفاده از دلار و یورو متعارف است و اگر در هنگام سفر به استانبول ارز لیر با خود نبرده‌اید یا تبدیل نکرده‌اید، نگران نباشید. ساعات آغاز مراکز خرید در استانبول معمولا از ساعت 10 صبح شروع می‌شود که البته در مناسبات خاص مانند سال نو و اعیاد خاص، ساعات فعالیت به صورت شبانه روزی برنامه‌ریزی می‌شود و در برخی روزها نیز دارای آفر و حراج‌های خاص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ