اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

معرفی پرکاربرد ترین نرم افزار های ترکیه

مسافرت همیشه جزئی از علاقه مردمان جهان از دیرباز تاکنون  بوده است. ترکیه به عنوان کشور دوست و همسایه ایران، یکی از پرطرفدارترین کشورهای مورد هدف ایرانیان جهت سفرهای تفریحی، تحصیلی، کاری و… می‌باشد که با توجه به مسافت کوتاه، عدم نیاز به ویزا و همچنین سهولت در رفت و آمد محبوبیت آن را نزد مردم ما دو چندان کرده است. اما، از آنجایی که سفر کردن به هر کشور خارجی با سختی ها و چالش هایی همچون زبان آن کشور، هزینه ها، عدم آشنایی با هتل ها، مکان های تاریخی و توریستی، وسایل حمل و نقل عمومی و… همراه است، ما در اینجا تعدادی از اپلیکیشن های کاربردی ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم تا سفر شما را راحت تر و لذت بخش تر کند.

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

اپلیکیشن Trafi

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

اپلیکیشن ترافی (Trafi) یک برنامه مسیریابی حرفه‌ای است که حتی بدون اتصال به اینترنت قابلیت راهنمایی شما از نقطه مبدا تا رسیدن به مقصد را دارد. از جمله مزایای این اپلیکیشن این است که شما را با انواع وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول نظیر اتوبوس، تاکسی و همچنین دوچرخه‌های شهری آشنا ساخته و طول مسیر به همراه مدت زمان تقریبی رسیدن به مقصد را به خوبی محاسبه کرده تا بتوانید زمان خود را در سفر مدیریت کنید.

نرم افزار Trafi به شما این امکان را می‌دهد تا هر گزینه را از لحاظ سرعت و هزینه با هم مقایسه کرده و بهترین آن را برای جابجایی انتخاب نمایید. اگر تلفن همراه شما به اینترنت متصل باشد وضعیت لحظه به لحظه خیابان‌ها را به شما نمایش می‌دهد تا در سفر با مشکل ترافیک روبرو نشوید.

این برنامه کاملا رایگان بوده و قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید و ios را دارد و از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Yemeksepeti

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی و پرمخاطب ترکیه Yemeksepeti است که مختص سفارش غذا به صورت آنلاین بوده و شما را از بابت صرف وقت و هزینه برای رسیدن به رستوران مورد نظر و انتظار در صف طولانی غذا معاف می‌سازد. در بین پنجاه هزار رستوران و فست فود موجود در این اپلیکیشن برندهای معروفی مثل مک دونالد، پیتزا دومینو، برگر کینگ، پیتزا هات و کی اف سی نیز به چشم می‌خورد.

برای سفارش غذا کافیست منطقه خود را روی نقشه پیدا کرده و سپس یک رستوران یا فست فود را انتخاب کنید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید تا در حدود ۲۰ الی ۴۵ دقیقه به دستتان برسد.

نحوه پرداخت آن نیز بستگی به انتخاب شما دارد که می‌توانید به صورت آنلاین و یا با پول نقد درب منزل پرداخت کنید. از دیگر مزیت‌های این نرم افزار پشتیبانی ۲۴ ساعته در 7 روز هفته می‌باشد که امتیاز خوبی برای کاربران محسوب می‌شود.

اپلیکیشن Sesli Sözlük

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

اپلیکیشن Sesli Sözlük یکی دیگر از برنامه های کاربردی در ترکیه می‌باشد که مشکل تعامل و ارتباط در لحظه را برای مسافران رفع می‌کند. این نرم‌افزار نه تنها برای مسافران دیگر کشورها مفید بوده بلکه شهروندان ترکیه نیز از آن جهت ارتباط با توریست‌ها بهره می‌برند. این اپلیکیشن یک نرم افزار مترجم بوده که چیزی در حدود بیست میلیون کلمه از بيست زبان زنده دنیا را در خود جای داده است.

اپلیکیشن Sesli Sözlük به شما کمک می‌کند تا سطح مهارت خود را در زبان‌هایی چون ترکی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی، روسی، عربی و… ارتقا دهید. از امکانات این نرم‌افزار یادگیری واژگان به صورت بازی و سرگرمی بوده و به کاربران خود این امکان را م‌ دهد تا با مشاهده تصویر کلمات و تماشای فیلم های مربوط به آن به راحتی کلمات جستجو شده را به خاطر بسپارند.

برای نصب این برنامه نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نمی‌باشد و برای سیستم عامل‌های اندروید و ios نیز در دسترس است.

اپلیکیشن Grand Bazaar

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

یکی از لذت بخش ترین تجربه‌ها در سفر، دیدن بازارهای بزرگ و مراکز خرید استانبول و مجتمع‌های تجاری است. اما با توجه به وسعت بازارهای ترکیه و همچنین پاندمی کرونا می‌تواند شما را با چالش سردرگمی یا ابتلا به بیماری کرونا روبرو کند.

از بهترین اپلیکیشن های کاربردی ترکیه می توان به Grand Bazaar اشاره کرد که به میزان قابل توجهی این مشکل را برطرف کرده است. زمانی اهمیت این نرم‌افزار بیشتر درک خواهد شد که بخواهید به دنبال کالا یا برند خاصی در بازارهای شلوغ و پر ازدحام کشور ترکیه باشید که این نرم‌افزار به خوبی شما را تا رسیدن به مکان مورد نظر راهنمایی خواهد کرد.

برای یافتن کالای دلخواه و یا برند مورد نظر خود کافیست نام آن در نرم‌افزار جستجو کرده تا نزدیکترین فروشگاه به شما را را نشان دهد. علاوه بر این دستگاه های خودپرداز و حمام های سنتی بازار نیز در نقشه مشخص بوده که متاسفانه به دلیل پاندمی کرونا، این حمام‌ها تعطیل می‌باشد. استفاده از این نرم افزار برای عموم رایگان بوده و زبان‌های ترکی و انگلیسی در دو پلتفرم اندروید و ios آن موجود می‌باشد.

اپلیکیشن BiTaksi

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

اپلیکیشن BiTaksi یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای روز کشور ترکیه در حوزه حمل و نقل می‌باشد که حتماً نمونه آن را نیز در کشور یعنی اسنپ دیده‌اید. تاکسی های اینترنتی ترکیه به شما این امکان را می‌دهند تا بدون ورود به جمعیت و در کمترین زمان ممکن به محل شما رسیده و شما را از مکانی مکان دیگر منتقل کند.

شما می‌توانید قبل از درخواست هزینه سفر خود را مشاهده کرده و با دو روش پرداخت آنلاین و پول نقد هزینه سفر خود را پرداخت کنید. از آنجایی که در این نرم‌افزار رانندگان بر اساس امتیازدهی کاربران به آن‌ها سنجیده می‌شوند، لذا می‌توانید با رانندگان با امتیاز بالا سفر کرده و تجربه یک سفر ایمن و لذت‌بخش را داشته باشید.

در طول سفر می‌توانید مسیر خود را به صورت آنلاین با آشنایان خود به اشتراک بگذارید. از نکات جالب این نرم‌افزار می‌توان به گزینه “حیوان خانگی” اشاره کرد که به شما این اجازه را می‌دهد تا با حیوان خانگی خود سفر کنید.

اپلیکیشن getir

,اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

نرم افزار getir از دیگر اپلیکیشن های کاربردی ترکیه به شمار میرود که یک نرم‌افزار خدماتی در زمینه دریافت، ارسال و تحویل بسته‌ها و محصولات غذایی است که با توجه به سرعت و کیفیت ارائه خدمات، آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن های حال حاضر ترکیه تبدیل کرده است. افراد مختلف می‌توانند از این نرم افزار برای خرید مواد غذایی روزانه خود از فروشگاه ها، سفارشات رستوران ها و یا خرید از بازارهای شهر استفاده نمایند و بدون هیچ زحمتی و در مدت زمان بسیار کوتاه اجناس خود را دریافت کنند.

کاربران همچنین می‌توانند در این نرم‌افزار پیگیری سفارش خود را از فروشگاه تا محل دریافت کرده و به صورت زنده بر روی نقشه ردیابی نمایند تا بدانند چه زمانی محصول یا غذای خود را دریافت خواهند کرد.

پرداخت در آن به دو صورت آنلاین و هنگام تحویل در محل می‌باشد. ثبت سفارشات و همچنین پشتیبانی این نرم افزار نیز به صورت شبانه روزی بوده و قابل نصب بر روی سیستم های اندروید و ios می‌باشد.

اپلیکیشن Trendyol

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

از جمله نرم افزارهای مفید در ترکیه می توان به اپلیکیشن Trendyol اشاره کرد که محصولات مختلفی چون لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و لباس، لوازم منزل و دکوراسیون داخلی، وسایل ورزشی، رایانه و تلفن همراه و حتی محصولات حیوان خانگی و… را ارائه می‌دهد که بسیار مشابه با سایت دیجی کالا می‌باشد.

از دیگر امتیازات این اپلیکیشن ارائه پیشنهادها، تخفیفات فصلی و دادن کوپن‌های ویژه به کاربران سایت بوده که می‌تواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد. شعار این شرکت تحویل در کمتر از ۳۰ دقیقه برای محصولات غذایی و تحویل در کمتر از ۲۴ ساعت برای دیگر محصولات آن می‌باشد. نرم افزار Trendyol قابلیت پشتیبانی از پلتفرم هایی نظیر اندروید و آی او اس را دارد.

اپلیکیشن Hayat Eve Sığar

اپلیکیشن های کاربردی ترکیه

بعد از پاندمی کرونا وزارت بهداشت ترکیه اقدام به راه اندازی نرم افزاری با نام Hayat Eve Sığar کردن تا با دریافت کد حس وارد نمودن اطلاعات سلامت شهروندان ترکیه ای و مسافران خارجی در آن رفت و آمد افراد را در مراکز عمومی و هم چنین وسایل حمل و نقل عمومی در کشور کنترل نماید. بنابراین، اگر قصد سفر به ترکیه را دارید باید اطلاعات سلامتی شما در این سامانه ثبت شود که در غیر این صورت از ورود شما به برخی مراکز جلوگیری خواهد شد.

سایر اپلیکیشن های کاربردی :

به جز برنامه‌هایی که تاکنون به شما معرفی شد نرم‌افزارهای مفید دیگری نیز وجود دارد که سفر به کشور ترکیه را راحت‌تر می‌کند.

اپلیکشن Ibb Ceptrafik در زمینه حمل و نقل و نشان دادن ترافیک بهترین مسیر را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

اپلیکیشن SAHIBINDEN ( صاحب دین ) و letgo ( لتگو ) همانند نرم‌افزار دیوار بوده که در آن کاربران به خرید ملک در ترکیه، خودرو و… مورد نیاز خود می‌پردازند. اپليكيشن Bulurum به معنای “پیدا می‌کنم” می‌باشد که می‌تواند به سوالات مخاطبان درخصوص مراکز درمانی، اپلیکیشن داروخانه‌ های شبانه روزی ترکیه، پست و سایر موارد پاسخ دهد.

اپلیکیشن E-Devlet (دولت الکترونیک ترکیه) که برای  بهره مندی از خدمات الکترونیکی دولت ترکیه برای شهروندان و اتباع خارجی طراحی شده است و با استفاده از آن می توان از شر کاغذ بازی های اداری خلاص شد.

در اپليكيشن İndirimNerede کافیست یکی از شهرهای ترکیه را انتخاب کرده تا از تخفیف‌های موجود در آن مطلع شوید. اپليكيشن online islem و اپليكيشن Hesabım خدماتی مشابه با نرم افزارهای شرکت های همراه اول و ایرانسل ارائه می‌دهند و مناسب برای افرادی است که سیم کارت های کشور ترکیه را دارند.

اپليكيشن Biletix از جمله نرم‌افزارهای کاربردی در تهیه انواع بلیط های برنامه هنری، سینما و کنسرت و… می‌باشد. اپليكيشن İsbike برای اجاره دوچرخه در مسیرهای دوچرخه سواری استد. اپليكيشن Eleman.net مناسب برای افرادی است که به دنبال شغل می‌گردند که با قراردادن رزومه خود می‌توانید شانس استخدام خود را بالا ببرید.

اپلیکیشن Rail Map Lite  یکی از نرم افزارهای کاربردی بوده که در آن مسیرهای مترو در استانبول ترکیه را نشان می‌دهد اما متاسفانه این نرم‌افزار رایگان نبوده و برای نصب و راه اندازی آن باید حدود 2 دلار هزینه پرداخت کرد.

سخن پایانی

امروزه با توجه به گسترش خدمات در کنار پیشرفت تکنولوژی نرم‌افزارهای بی شماری به وجود آمده تا زندگی را برای افراد آسان‌تر کند. ما در اینجا سعی کردیم بهترین اپلیکیشن های کاربردی ترکیه را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به این کشور را داشتید، این نرم افزارها سفر شما راحت تر و در عین حال کم هزینه تر کنند. گرچه دسترسی به بسیاری از این نرم‌افزارها در کشور ما بسته بوده اما می‌توان در سفر به ترکیه با اتصال به اینترنت محلی که در آن اقامت دارید به راحتی این نرم‌افزارها را بر روی گوشی خود نصب کنید.

 

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن موزیک ترکیه ای کدام است؟

نرم افزار Turkish Music Radio یکی از بهترین برنامه ها برای دانلود و پخش آنلاین موسیقی می باشد.

بهترین اپلیکیشن املاک ترکیه کدام است؟

نرم افزار های AirBnb و sahibinden دو مورد از بهترین اپلیکیشن های املاک در ترکیه هستند که می توانید با استفاده از آن به راحتی اقدام به اجاره کوتاه مدت خانه و سوئیت در ترکیه کنید ولی نمیتوانید از آن ها برای خرید خانه در استانبول و ترکیه استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ