اداره پست ترکیه (PTT)

اداره پست ترکیه ptt

آشنایی با شرکت پست ترکیه ptt cargo

تمامی پیگیری ها و دنبال کردن یا تعقیب مرسوله های پستی شما از طریق اداره پست ترکیه PTT انجام می‌شود. جهت پیگیری مرسوله خود ابتدا باید وارد سایت پست شوید و با وارد کردن شماره بارکد و کد امنیتی از آخرین وضعیت بسته و مرسوله خود‎ باخبر‌ شوید؛ چناچه شماره بارکد خود را ندارید، می‌توانید با داشتن شماره پاسپورت یا شماره کارت کیملیک مرسولات خود را پیگیری کنید. توجه داشته باشید که کارت اقامت هم از طریق PTT ارسال می‌شود.

اداره پست ترکیه ptt

کلمه PTT مختصر شده و مخفف عبارت، Posta Telgraf Teşkilatı می‌باشد. پست نمایندگی‌های گوناگونی دارد که با علامت و نماد زرد قابل شناسایی است.

ساعت کاری اداره پست ترکیه

افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند باید توجه کنند که ساعت کاری اداره PTT همه روزه از ساعت، 9:00 صبح تا 12:00 ظهر و از 13:30 تا 17:00بعد ازظهر است. لازم به یادآوری است که، دفاتر مرکزی و اصلی آن از 8:00 صبح تا 12:00 شب به صورت یکسره باز می‌باشد. پست ترکیه فقط وظیفه ارسال مرسولات را ندارد بلکه، فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله انتقال پول از ترکیه، پرداخت صورت حساب‌ها، قبض‌ها و تبدیل ارز در ترکیه انجام می‌دهد.

مهمترین خدمات PTT چیست؟

  • خدمات بانکی

خدماتی مانند حواله بانکی و انتقال پول بین‌المللی بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها؛ حتی می‌توانید کارت اعتباری بانکی یا همان کردیت کارت را با پر کردن یک فرم مربوطه سپس ‌انتقال و تایید بانک از دستگاه‌هایی به نام PTT matik کارت خود را دریافت کنید.

PTT matik ترکیه

  • خدمات پرداخت قبوض

شارژ کارت گاز وآب یا پرداخت تمامی قبوض مثل آب، برق، گاز، اینترنت و جریمه ها و همچنین پرداخت مالیات و عوارض بزرگراه ها از طریق شرکت پست ترکیه انجام می‌شود.

  • خدمات بیمه

شما می‌توانید یک شرکت بیمه را انتخاب کنید و تمامی کارهای مرتبط با بیمه را در اداره PTT انجام دهید.

انواع ارسال پستی در اداره پست ترکیه

با توجه به اینکه مقصد یا مبدا کجا است مدت زمان ارسال متفاوت خواهد بود‌؛ به طور مثال اگر قصد داشته باشید از انگلستان به ترکیه نامه بفرستید، کمتر از 5 روز ارسال می‌شود اما اگر مبدا آمریکا باشد در بیشتر مواقع یک ماه طول میکشد.

  • پست متوسط: 10 روز طول می‌کشد تا بسته به مقصد برسد.
  • پست معمولی: ارزانترین نوع ارسال پست معمولی است که، حدودا 15 روز طول می‌کشد تا بسته به مقصد برسد.
  • پست سریع: پست سریع گران‌تر از دونوع ارسال قبلی است و مدت زمان 3 روز طول می‌کشد تا به مقصد برسد.

(قیمت و هزینه‌ها با توجه به مسافت و کشور متفاوت خواهد بود.)

 دفاتر و اداره پست PTT در استانبول

  • تکسیم _ خیابان siraselviler _ پایین میدان تکسیم
  • سلیمانیه _ نزدیک مسجد سلیمانیه
  • کاراکوی _ نزدیک تله کابین تکسیم
  • سلطان احمد _ بین مسجد آبی وکاخ توپکاپی
  • بی اوغلو _نزدیک دانشگاه گالاتاسرای در وسط خیابان استقلال
  • Kapalicarsi_ نزدیک بازار

دفتر پستی PTT استانبول

در دفاتر پست استانبول چه خدماتی انجام میشود؟

  • ارسال نامه ، تبریک یا کارت پستال و بسته در داخل ترکیه و خارج از کشور
  • تلگراف داخلی یا بین‌المللی
  • مبادله ارز خارجی
  • مبادله سفارشات پستی بین المللی و چک مسافرتی
  • انتقال پول به خارج از کشور
  • پست الکترونیکی ثبت شده
  • تمبر ، نشان تلفن و کارت

کد پستی ترکیه

کدهای پستی در ترکیه به طور کلی از یک عدد 5 رقمی تشکیل شده است، 2 رقم برای کد شهر و 3 رقم برای نشان دادن اینکه در کدام منطقه هستید.

ارسال نامه و  کارت پستال به خارج از ترکیه

به راحتی می‌توانید پیام تبریک یا کارت پستال را در هر یک از دفاتر پست استانبول و یا در خارج از دفاتر پست در یکی از صندوق‌های پستی زرد رنگ که در سطح شهر موجود است ارسال کنید. همچنین بخش‌های خاصی را برای پست های محلی، ملی و بین المللی مشاهده خواهید کرد. کارت‌های تبریک می‌توانند به صورت ثبت شده یا ثبت نشده ارسال شوند. همچنین می‌توانید تمبرها را از بسیاری از مغازه ها که بیشتر در مناطق توریستی قرار دارند خریداری کنید.

PTT  فرم کوتاه Posta ve Telgraf Teşkilatı ، به معنای خدمات پستی ملی ترکیه است که در اوایل سال 1840 تأسیس شد. مردم می‌توانند از سایت رسمی PTT Nearest Brance برای پیدا کردن شرکت پست در نزدیکی خود راهنمایی بگیرند. پست ترکیه قبلاً در سال 1840 به عنوان وزارت پست عثمانی تأسیس شد و دو بار در سالهای 1909 و 1995 تغییر نام داد. سالهاست که پست ترکیه مشتاق به ارائه خدمات حمل و نقل اقتصادی ، کارآمد و قابل اعتماد در سراسر کشور است. اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید باید مطلع باشید که پست ترکیه در داخل کشور چه خدمات حمل و نقل ارائه می دهد؟

خدمات ویژه شامل پرداخت نقدی هنگام تحویل، تحویل در دفتر PTT ، دریافت هزینه‌های پستی از آدرس، مشاوره دریافت، ارزش/بیمه شده و غیره است.

اداره پست ترکیه چه خدمات حمل و نقل بین‌المللی ارائه می‌دهد؟

  • بسته پستی: مشاوره دریافت رسید ، بسته با ارزش ، تحویل نقدی ، خدمات بسته تجاری.
  • EMS
  • TURPEX (تورپکس)

پیگیری محموله پستی PTT

به کلیه بسته‌های داخلی که به عنوان یک قاعده کلی بسته نامه‌نگاری گفته می‌شود و وزن آن‌ها بیش از 30 کیلوگرم یا حجم بیش از 300 دسی متر است، “محموله پستی” گفته می‌شود. کلیه بسته های محموله پستی داخلی را می‌توان از طریق  بخش پیگیری محموله در وب سایت رسمی PTT به آدرس gonderitakip.ptt.gov.tr پیگیری کرد.

پیگیری محموله پستی در ترکیه

پیگیری بین المللی ایمیل PTT

اطلاعات ردیابی با 124 کشور در حال انتقال است. همه عملیات را می‌توان از زمان پذیرش تا تحویل از طریق سیستم و سایتPTT  دنبال کرد، مانند اینکه بسته کجاست، کجا گم شده و چه کسی مسئول است. همچنین می‌توانید هر نامه بین المللی PTT را در صورت ارسال از طریق وب سایت رسمی اداره پست ترکیه پیگیری کنید.

آیا می توان از طریق اداره PTT بسته به صورت بین المللی ارسال کنیم؟

از آنجایی اداره PTT مرکزی برای ارسال اقلام فوری شما محسوب می‌شود، امکان ارسال مرسولات به تمام نقاط جهان را برای میسر می‌سازد. در صورتی که بخواهید به خارج از کشور بسته ارسال کنید، PTT یک سرویس اولیه است که با 110 کشور از طریق توافق نامه‌های دوجانبه با اپراتور های پستی کشورهای مقصد همکاری می‌کند.

EMS

EMS نوعی خدمات برای زمانی است که بسته شما باید سریع و بدون فوت وقت به خارج از کشور ارسال شود. تمامی مراحل ارسال را می‌توانید از طریق سایت شرکت PTT پیگیری کنید.

 EMS ترکیه

TURPEX

فرایند TURPEX نوعی ارسال ویژه به حساب می‌آید که بسیار سریع و ایمن است؛ به طوری که شما می‌توانید از آن برای ارسال مقالات‌، مدارک، اسناد، کالاهای صادراتی، سوغات و کتاب استفاده کنید.

تورپکس ترکیه

پیگیری بسته پستی در اداره پست ترکیه

برای پیگیری مرسولات خود خیلی ساده به آدرس www.stamps.com/shipstatus بروید. شماره ردیابی USPS را وارد کنید (برای پیدا کردن آن، کافی است به قسمت پایین برچسب حمل و نقل نگاه کنید). در نوار جستجو هیچ خط تیره یا فاصله‌ای را اضافه نکنید. روی “بررسی وضعیت” کلیک کنید. سابقه اسکن و اطلاعات وضعیت بسته خود را مشاهده کنید.

اگر بسته بین المللی از بین برود یا گم شود چه اتفاقی می‌افتد؟

برای شروع تحقیقات برای بسته تحویل داده نشده یا آسیب دیده، با گروه تحقیقات بین المللی به شماره 800-222-1811 تماس بگیرید. اگر در استعلام مشخص شود که بسته‌ای از بین رفته است، سرویس پستی برای بسته پرونده تشکیل داده و به فرستنده ارسال می‌کند.

در چه مرحله‌ای بسته ای گم شده تلقی می‌شود؟

اگر بسته‌ای که در مسیر مشتری بود، به هر دلیلی گم شود و چهار یا پنج روز پس از ارسال به درب منزل گیرنده نرسیده باشد‌، می‌توان آن را رسماً از دست رفته در نظر گرفت. هنگامی که فکر می‌کنید مرسولات شما به دست گیرنده نرسیده‌اند، حداکثر تا هفت روز پس از تحویل منتظر بمانید.

گم شدن مرسوله پستی در ترکیه

لطفاً توجه داشته باشید، مرسولات بسته به فوریت حمل و نقل و قیمت حمل می‌شوند. بسته‌ها یا بسته‌هایی که با هواپیما حمل می‌شوند در کمترین زمان ممکن به مقصد می‌رسند. در حالی که بسته‌هایی که از طریق دریا، زمین یا راه آهن حمل می‌شوند، دیرتر به مقصد می‌رسند‌. با این حال، متناسب با فوریت تحویل، که توسط مشتری تعیین شده است، ممکن است از روش های مختلفی استفاده شود.

وضعیت های پیگیری بسته PTT که ممکن است به صورت پیام دریافت کنم چیست؟

هنگامی که بسته PTT شما در حال حمل است، ممکن است تعدادی اعلان ردیابی دریافت کنید که در طول مسیر اتفاق می‌ا‌فتد. برخی از این موارد را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

  • تحویل بسته: این بدان معناست که بسته شما از یک حامل به دیگری تحویل داده شده است.
  • بسته ارسال شد: بسته شما از انبار اعزام شده و در مسیر مقصد قرار دارد.
  • در گمرک: بسته PTT شما به گمرک رسیده است.
  • کشور مقصد رسیده: بسته PTT شما به اداره پست کشور مقصد تحویل داده شده است.
  • پردازش: بسته شما مراحل پردازش و اداری را طی می‌کند.
  • در انتظار تحویل: بسته شما پردازش شده است و منتظر تحویل است.

لطفاً توجه داشته باشید که وقتی بسته‌ای به عنوان بخشی از سفر به یک شرکت پیک یا حامل دیگر، مانند یک شرکت هواپیمایی یا کشتی تحویل داده می‌شود، ممکن است اطلاعات ردیابی PTT در هنگام سفر مرسوله در دسترس نباشد. با این حال، هنوز می‌توانید بسته خود را با پلتفرم Ship24، که یک پلتفرم ردیابی می‌باشد ردیابی کنید. کاربران Ship24 ملزم به ورود به سیستم یا ارائه هرگونه اطلاعات شخصی نیستند؛ فقط با شماره رهگیری PTT خود می‌توانند پیگیری بسته های PTT را به صورت رایگان شروع کنند.

سخن پایانی

در این مقاله تمامی مواردی که باید راجع به اداره پست ptt بدانید را گرد هم آورده‌ ایم و نکات کلیدی و مهمی را به شما یادآور شدیم، که با رعایت آن موارد هیچ گونه مشکلی در رابطه با اداره پست کشور ترکیه برای شما ایجاد نمی‌شود.

سوالات متداول

آیا امکان ارسال مدارک از طریق پست PTT وجود دارد؟

بله – شما این امکان را دارید تا هرگونه مدارک از قبیل کارت ملی، شناسنامه، اسناد شرکت، کارت اقامت ترکیه و غیره را با پست ptt با امنیت کامل ارسال نمایید.

چند روز طول می کشد تا مرسوله از ترکیه به مقصد مورد نظر برسد؟

پست متوسط 10 روز، پست معمولی 15 روز، پست سریع 3 روز طول می‌کشد تا بسته به مقصد برسد.

2 thoughts on “اداره پست ترکیه (PTT)

  1. من یک پاکت در سرکنسولگری کانادا در استانبول دارم و مایلم از طریق پست EMS آنرا در تهران تحویل بگیرم، ممنون میشوم اگر راهنمایی نمایید. محمد رضا طالبیان منفرد

    1. سلام جناب منفرد ارجمند
      متاسفانه سرکنسولگری این اقدام رو انجام نمیده. محموله به نام هر شخصی که هست خودش باید شخصا از کنسولگری تحویل بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ