بهترین رستوران های استانبول

رستوران های استانبول

رستوران گردی استانبول

یکی از تفریح‌های هیجان‌انگیزی که در سفرهایتان نباید آن را فراموش کنید، رستوران گردی است. چراکه غذا یکی از بخش‌های مهم هر سفر است و به اعتقاد دوست‌داران سفر، غذای هر منطقه بخش مهمی از فرهنگ آنجا را در عطر و طعم خود جای داده است. رستوران های استانبول هم یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های این شهر زیبا است. آن‌قدر متنوع و جذاب هستند که نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید. آنقدر زیبا و رنگارنگ که وسوسه می‌کنند. با ما همراه باشید تا سری به رستوران و کافه های معروف استانبول بزنیم.

رستوران های استانبول

بهترین رستوران های استانبول

ذائقه ترک‌ها تا حدود زیادی شبیه به ایرانیان است. با توجه به اینکه ترک‌ها هم پایبند گوشت و طبخ حلال هستند، به راحتی می‌توان غذا سفارش داد و بدون نگرانی خورد. چون تعداد رستوران های موجود در ترکیه بسیار زیاد است، بهترین دسته‌بندی برای انتخاب بهترین رستوران های استانبول، بر اساس قیمت است که البته حداقل قیمت غذاها از ۲۰ الی ۲۵ لیر شروع می‌شود. بر این اساس می‌توان رستوران های استانبول را به چهار دسته تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از :

لوکس ترین رستوران های استانبول

 

  • رستوران نصرت استانبول

رستوران های استانبول

یکی از معروف‌ ترین رستوران های استانبول که تمام شهرتش را مدیون سرآشپز خود است. این رستوران به حدی محبوب و معروف است که بسیاری از هنرمندان، فوتبالیست‌ها، خوانندگان و حتی رهبران برخی کشورها در آن دیده شده‌اند. تمایل گردشگران تورهای استانبول برای صرف غذا در این رستوران، ریشه در محبوبیت سرآشپز آن در شبکه‌های اجتماعی دارد. شما هم اگر اینستاگرام آن را دنبال کنید، قطعاً متوجه طرفدارانش در دنیای مجازی نیز خواهید شد.

  • رستوران استانبول 360

رستوران های استانبول

این رستوران که در طبقه نوزدهم و در پنت هاوس یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین ساختمان‌های استانبول قرار گرفته، تنها جایی برای صرف غذایی نیست. اگر به نماهای پانوراما به خصوص در زمان شب علاقه دارید، این محل برای شما یک جاذبه به حساب می‌آید و در حین صرف غذا نیز در آن می‌توانید از خیابان استقلال تا پل بسفر را همزمان با هم ببینید و از مناظر لذت ببرید. به عبارتی اگر عاشق یک فضای رمانتیک هستید، این رستوران با موسیقی زنده در استانبول بهترین گزینه است که در آن غذاهای سنتی و مدرن ترکی نیز به طور همزمان سرو می‌شود.

  • رستوران نیکول

رستوران های استانبول

یکی از مدرن‌ترین، شیک‌ترین و البته بهترین رستوران های استانبول است که در طبقه بالای هتلی ساخته شده و دکوراسیونی مدرن و زیبا و نمایی رویایی دارد. رستوران نیکول، اولین رستورانی در ترکیه است که توانسته موفق به دریافت ستاره میشلن شود. سرآشپز این رستوران، «آیلین یازیکیوقلو» یکی از بهترین سرآشپزهای استانبول است که با بسیاری از سرآشپزان معروف دنیا کار کرده است و در بهترین رستوران‌های جهان دوره دیده. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای و اروپایی سرو می‌شود.

رستوران های متوسط استانبول

 

  • رستوران پهلوان استانبول

رستوران های استانبول

از رستوران های مشهور ترکیه است که به صورت بیست و چهار ساعته مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محبوب ترکی را در هر ساعتی از شبانه‌روز سفارش دهید. این رستورات که جزء رستوران‌های سلف‌سرویس است، بسیار ولع‌انگیز بودید و آنقدر غذاها جذابند که برای انتخاب کاملاً گیج می‌شوید. نکته‌ای که می‌بایست به خاطر بسپارید، آنست که این سلف سرویس هیچ شباهتی به سلف سرویس ‌در رستوران‌های ایرانی ندارد و هر کدوم از غذاها قیمت جداگانه خود را دارند.

  • رستوران هاتای

رستوران های استانبول

اگر به غذا و آشپزی علاقه داشته باشید و در اینستاگرام چرخی زده باشید، باید بوراک را دیده باشید. آقای بوراک صاحب رستوران هاتای استانبول هستند که سه شعبه دارد و در آن انواع کباب و غذاهای پرطرفدار ترکی سرو می‌شود که می‌توانید از خوردنشان لذت ببرید. این رستوران هم از جمله رستوران‌هایی است که در بین افراد مشهور ترکیه از محبوبیت خاصی برخوردار است.

  • کافه رستوران پارول

رستوران های استانبول

این کافه رستوران بین‌المللی با منوی کامل صبحانه، نهار و شام آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است و به خاطر تنوع در منو و مزه عالی غذاها و نوشیدنی‌های منحصربه‌فردش، طرفداران زیادی دارد. با توجه به اینکه کافه رستوران پارول در یک ساختمان کلاسیک و قدیمی قرار گرفته و از فضایی بسیار دنج و محیطی گرم و صمیمی برخوردار است، بهترین انتخاب برای کسانی است که قصد گپ و گفت با دوستان را دارند.

رستوران‌های ارزان استانبول

 

  • رستوران اچ دی اسکندر

رستوران های استانبول

این رستوران زنجیره‌ای یکی از محبوب ترین رستوران های استانبول است که در اغلب مراکز خرید و فودکورت‌ها شعبه دارد. همچنین در 50 استان نیز شعبه داشته و سالانه به طور میانگین میزبان سی میلیون نفر است. همانطور که از نام آن پیداست، اسکندر کباب‌های بسیار عالی و خوشمزه‌ای دارد که می‌بایست حتماً امتحان کنید.

  • رستوران کاساب عثمان دونر

رستوران های استانبول

کاسپ عثمان یکی از بهترین رستوران ها و مکان‌هایی برای غذا خوردن در محله سیرکجی و امینونو است. دونر در کاساب عثمان در خدمت غذای شما است و گوشت آن از قصابی‌های معتبر خریداری می‌شود. این رستوران زنجیره‌ای علاوه بر دونر، کباب ترکی مرغ، گوشت و کوفته نیز دارد و محلی ایده‌آل برای صرف نهار است. نکته مهم قیمت آن است که نسبت به غذای ارائه شده بسیار مناسب است. این رستوران داراى دو فضاى متفاوت با دکوراسیون‌هاى خاص است. قسمتى از رستوران سنتى و قسمتى فضاى کلاسیک دارد.

  • رستوران پاتاتوس

رستوران های استانبول

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که  از خوردن گوشت و کباب خسته شده‌اید و به دنبال ایجاد تنوع در سبک غذایی خود هستید، این رستوران علاوه بر دونر، کمپیرهای خوشمزه‌ای دارد که البته برای سفارش آن باید مدت زمانی را در صف منتظر بمانید.

فست‌فودها و غذاهای خیابانی در استانبول

 

  • بهترین فست فود های استانبول

رستوران های استانبول

کی‌اف‌سی، مک‌ دونالد، پیتزا هات و برگر کینگ از رستوران های زنجیره ای معروف در استانبول هستند که در اکثر فودکورت‌های مراکز خرید شعبه دارند.

  • غذاهای خیابانی استانبول

رستوران های استانبول

با اینکه استانبول رستوران های زیادی دارد اما خیلی‌ها دوست دارند غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان این شهر را هم امتحان کنند. این نوع غذاها که شامل صدف، بلال، بلوط پخته، لهمجون، دوروم، تانتونی، بورک، گزلمه و … می‌شود و بسیار هم خوشمزه است، همیشه مورد استقبال گردشگران و توریست‌ها قرار می‌گیرد. به خصوص در روزهای سرد زمستانی، لذت خوردن بلوط و بلال در کنار گرمای منقل گاری‌ها دو چندان می‌شود.

البته بهتر است صدف را در رستوران ها میل کنید، تا هیچگونه نگرانی از بابت تازه بودن و بهداشتی بودن صدف یا غذاهای دریایی نداشته باشید. رستوران مرجان در خیابان استقلال، صدف و غذاهای دریایی تازه و خوشمزه‌ای دارد که می‌توانید با آرامش خاطر از سلامت غذا، آن را نوش جان کنید. رستوران‌هایی هم در پاساژ چیچک قرار دارند که غذاهای دریایی خوشمزه‌ای را برای مشتریان خود سرو می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب با بهترین رستوران های استانبول آشنا شده و هر یک را به اختصار بررسی کردیم. با توجه به اینکه تعداد رستوران های استانبول بسیار زیاد است و هریک دارای امکانات و منوهای ویژه‌ای هستند و برای جلب توجه مهمان‌ها امکانات خاصی را در نظر می‌گیرند، رستوران‌ها را به چهار دسته تقسیم کرده و سه تا از بهترین رستوران های مربوط به هر دسته را معرفی کردیم.

سوالات متداول

 لوکس‌ترین و بهترین رستوران‌های استانبول کدامند؟

اگرچه تعداد رستوران های خوب ترکیه بسیار زیاد است، اما رستوران نصرت، رستوران استانبول ۳۶۰ و رستوران نیکول، سه تا از لوکس‌ترین، گرانقیمت‌ترین و بهترین رستوران‌های شهر استانبول‌اند که هنرمندان زیادی نیز به آنجا رفت‌وآمد دارند.

حداقل قیمت غذا در رستوران های استانبول چقدر است؟

به طور کل قیمت رستوران های استانبول نسبت به ایران گرانتر است و حداقل قیمت غذاها از ۲۰ الی ۲۵ لیر شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ