خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ اقامت

خرید آپارتمان در ترکیه و گرفتن اقامت

روش گرفتن اقامت ترکیه با خرید آپارتمان

خرید آپارتمان در ترکیه قوانین خاص خود را دارد. اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید می بایستی قوانین لازم در خصوص خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را بدانید. زیرا که بر اساس قوانین جدید خرید آپارتمان در ترکیه شهروندان برخی از کشورها اجازه خرید و فروش ملک در ترکیه را ندارند. البته لازم به ذکر است که ایرانیان می توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ملک در ترکیه نمایند. در این مقاله قصد داریم در باره قوانین خرید آپارتمان در استانبول و بهترین شهرهای ترکیه برای خرید آپارتمان، قیمت آپارتمان در ترکیه و… شما را آشنا کنیم.

خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ اقامت

در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول و آلانیا ، سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی بسیار زیادی صورت گرفته است که با سرعت در حال پیش روی هستند که این امر موجب رشد منطقه شده است و میتوان گفت چهره شهر را به صورت کلی عوض کرده اند.یکی از دلایل عمده موفق بودن ساخت و ساز در ترکیه، ارزان بودن آن می باشد. به عنوان مثال قیمت خرید ملک در ترکیه نسبت به ایران بسیار بسیار ارزان تر است. اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید، با قیمت بسیار مناسب خواهید توانست در استانبول ، آلانیا و آنتالیا آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید که قیمت آن در مقایسه با موارد مشابه با ایران بسیار ارزان تر خواهد بود.

راهنمای اخذ اقامت موقت و دائم ترکیه با خرید آپارتمان

تقریبا می توان گفت نزدیک به 4 سال می باشد که شهروندان کشورهای دیگر می توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. البته در اخذ اقامت بلند مدت ترکیه خرید ملک الزامی می باشد مگر در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت یکساله ترکیه شود و بعد از حداقل پنج سال اقامت ممتد در ترکیه برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

که این افراد می توانند برای خود و خانواده شان در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را اخذ کنند. به عبارت دیگر ، شما می توانید با خرید ملک در ترکیه ، یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و شهروند ترکیه شوید.

علاوه بر این ، شما می توانید با خرید ملک به مبلغ 650 هزار لیر ترکیه و یا بیشتر ، 3 سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود دریافت کنید و در صورتی که به مدت 5 سال در ترکیه به طور بی وقفه در ملک خود زندگی کنید ، می توانید حق تقاضای تابعیت ترکیه را داشته باشید.

با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد ،گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد.

 خرید آپارتمان در ترکیه

بیشترین آمار خرید آپارتمان در استانبول متعلق به کدام کشورهاست؟

به دلیل شرایط ویژه ای که دولت ترکیه برای خرید املاک در ترکیه در نظر گرفته است به مانند اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه، شهروندان بسیاری از کشورهای همجوار ترکیه به دنبال اخذ شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه به دنبال خرید آپارتمان در ترکیه بوده اند. در این میان شهروندان ایرانی علاوه بر اخذ شهروندی در ترکیه به دنبال سرمایه گذاری در خارج از ایران به دلیل افت ارزش ریال بوده اند.

با نگاهی به آمار خرید و فروش ملک در ترکیه متوجه می شویم که شهروندان کشور عراق با خرید ۱۴۳۹ واحد مسکونی در ترکیه رتبه اول را به خود اختصاص داده اند . بعد از اتباع کشور عراق، شهروندان کشور ایران با خرید ۵۵۷ واحد مسکونی و بعد از ایران شهروندان کویت با خرید ۳۷۸ خانه و سپس آلمان با ۳۴۱ و روسیه ۳۳۶ واحد مسکونی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

آماری که در بالا ذکر گردید مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی می گردد در حالی در سال ۲۰۱۹ این آمار به حداقل چند برابر رسیده است. مثلا در سال ۲۰۱۹ فقط بالغ بر ۸ هزار ایرانی در ازمیر ترکیه اقدام به خرید خانه کرده اند.

آمار خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید خانه و آپارتمان در ترکیه در طی ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت رشد صعودی را پیمود. می توان گفت خرید ملک در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ در ترکیه به عدد ۶۲۷۶ واحد رسید. البته این افزایش خرید خانه در ترکیه فقط مختص شهروندان کشورهای خارجی نبود بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترکیه نیز با افزایش ۱۹.۲ درصدی همراه بود.

به طور کلی اگر بخواهیم آمار جامعی در خصوص خرید خانه در ترکیه دهیم باید بگوییم که در طی اکتبر ماه در سراسر ترکیه آمار خرید ملک به عدد ۱۴۶ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی رسیده است. البته آمار خرید و فروش آپارتمان در ترکیه در برخی از شهرها به نسبت شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. مثلا بیشترین درصد خرید و فروش به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا بوده است. در نظر داشته باشید که بیش از نصف خانه و املاکی که معامله شده است خانه های نوساز بوده است.

هدف افراد از خرید آپارتمان در ترکیه متفاوت می باشد. برخی به دنبال خرید آپارتمان در ترکیه و گرفتن پاسپورت و برخی دیگر در جستجوی خرید آپارتمان در ترکیه و گرفتن اقامت هستند. کشور ترکیه یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری از طریق خرید آپارتمان می باشد. به دلیل این که با سرمایه اندک و ظرف مدت کمی قادر به گرفتن پاسپورت یک کشور اروپایی خواهید شد. علاوه براین از کشور ترکیه به عنوان سکوی پرتاب برای مهاجرت و اقامت در کشور اروپایی می توانید، استفاده کنید.

قیمت آپارتمان در ترکیه

قیمت آپارتمان در شهر به شهر ترکیه متفاوت است. به طور تقریبی آپارتمان در شهر استانبول 4700 لیر، آنتالیا 4500 لیر، ازمیر 3800 لیر، بدروم 3700 و… است. البته این ها متوسط قیمت آپارتمان در ترکیه می باشد و با توجه به مناطق مختلف هر شهر، سال و نوع بنا آن متغییر است.

قیمت آپارتمان در ترکیه

بهترین شهر ترکیه برای خرید آپارتمان

آپارتمان ها در شهرهای مختلف ترکیه از نظر تنوع دارای قیمت ها و امکانات مختلفی هستند. هرفردی که قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارد، تنوع قیمت ها در این شهر باعث می شود که خریدار با توجه به بودجه خود اقدام به خرید نماید. در زیر به برخی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید آپارتمان می پردازیم.

استانبول

وقتی صحبت از کشور ترکیه می شود استانبول اولین شهری است که در ذهن هر فردی می آید. علاوه بر این قیمت آپارتمان در استانبول که شهری توریستی و دارای محبوبیت بالایی است با جمعیت بیش از پانزده میلیونی خود گران ترین آپارتمان ها را دارد.

برای مشاهده املاک و پروژه های استانبول به صفحات زیر مراجعه کنید.

پروژه های استانبول اروپایی

پروژه های استانبول آسیایی

یکی از مهم ترین دلایل استقبال از بازار خرید آپارتمان در استانبول 2022 پیشرفت خیره کننده این شهر می باشد به همین دلیل بیشتر ایرانیان اقدام به سرمایه گذاری در آن نموده اند. اگر بودجه کافی دارید به شما پیشنهاد می کنیم که در این شهر سرمایه گذاری کنید که باعث پیشرفت چشمگیری برای شما خواهد شد.

بورسا

خرید آپارتمان در بورسا به دلیل قیمت مناسبی که دارد، از استقبال زیادی برخوردار است. قیمت آپارتمان در این شهرگران نمی باشد و خریداران به راحتی می توانند، آپارتمان مورد نظر خود را بیابند. با توجه به این که بورسا شهر نسبتا ارزانی می باشد، خرید آپارتمان در این شهر برای شما گزینه  مناسبی می باشد.

آنتالیا

شهر محبوب دیگر برای خرید آپارتمان در ترکیه آنتالیا می باشد. بیش از 21 درصد خریداران آپارتمان به املاک این شهر مراجعه می کنند، تا شانس خود را برای خرید آپارتمان امتحان کنند. قیمت آپارتمان ها در آنتالیا تقریبا بالا است.

ازمیر

ازمیر سومین شهر پرجمعیت در ترکیه می باشد. شهر ازمیر یکی از بهترین شهرها برای خرید آپارتمان و سرمایه گذاری می باشد، زیرا در این شهر می توان به تمام بزرگراه های اصلی دسترسی داشت که این خود دلیل با ارزشی برای سرمایه گذاری می باشد.

مدارک مورد نیاز برای خرید آپارتمان در ترکیه

  • دو قطعه عکس 4*3
  • پاسپورت
  • کدمالیاتی
  • بیمه اجباری زلزله
  • گواهی ارزیابی ملک
  • مدارک مربوط به محل سکونت در ایران که شامل قبض برق و آب می باشد.

مزایای خرید آپارتمان در استانبول

مزایای خرید آپارتمان در کشور ترکیه

  • هم مرز بودن کشور ترکیه و ایران
  • طیف وسیع و گسترده از تفریحات و سرگرمی ها
  • دسترسی راحت به امکانات
  • سرمایه گذاری و سوددهی در مقیاس بالا
  • افزایش ارزش آپارتمان با افزایش هر متر مربع
  • امکان خرید آپارتمان از طریق وام بانکی یا به صورت قسطی
  • در ترکیه نسبت به کشورهای آمریکایی و اروپایی هزینه های جاری کمتر پرداخته می شود.
  • در ترکیه محصولات باکیفیت وجود دارد و خریداران نگرانی ندارند.
  • هزینه آپارتمان را میتوانید به صورت قسطی پرداخت کنید در صورتی که سند به نام شما می باشد.
  • مناطق ساحلی، اسکی، زمین ورزشی و… به وفور در ترکیه موجود می باشد.

قوانین خرید آپارتمان در ترکیه

شخص خارجی که قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارد، باید تبصره های لازم در این زمینه را بداند. طبق تبصره موجود در قوانین ترکیه به شماره 35 قانون املاک و اراضی به شماره 2644 برخی از مهاجران خارجی امکان خرید آپارتمان در ترکیه را دارند که ایران یکی از این کشورها می باشد.

مهاجران می توانند تا سی هکتار در ترکیه خرید نمایند. اگر فردی زمین خریداری کند تا آپارتمانی را بسازد باید طی دو سال این کار را انجالم دهد. در کشور ترکیه ازهر ناحیه 10 درصد از زمین را مهاجران می توانند خریداری نمایند. برای ایرانیان مهاجرت کننده به ترکیه محدودیتی در خرید آپارتمان و یا هر نوع ملک دیگری وجود ندارد.

خطرات خرید آپارتمان در ترکیه

خطراتی که بیشتر مردم را در خرید آپارتمان، در ترکیه تهدید می کند نا آگاهی آن ها می باشد. که با این کار افراد کلاهبردار و سودجو می توانند به راحتی به قصد خود دست یابند.  در این مقاله خطراتی که خریداران آپارتمان در ترکیه را تهدید میکند را برای شما شرح خواهیم داد.

آژانس های مسافرتی و شرکت های توریستی

برخی از افراد برای خرید آپارتمان به شرکت ها و آژانس های مسافرتی مراجعه می کنند که این شرکت ها نه تنها مجوز لازم برای خرید و فروش آپارتمان را ندارند، بلکه تخصص این شرکت ها فقط در زمینه توریستی و گردشگری می باشد. اما اطلاعات جامعی در زمینه خرید و فروش دارند و به ر احتی می توانند خریداران را فریب دهند.

شرکت های املاک محلی

خرید آپارتمان توسط اتباع خارجی در ترکیه افزایش یافته است، و همچنین شرکت های بسیاری در ترکیه وجود دارند که بیشتر آن ها مجوز لازم در این زمینه را ندارند. شرکت ها به دلیل این که مورد بازرسی دولت قرار نگیرند، در مکان های کم تردد شهر شرکت خود را راه اندازی می کنند.

این شرکت ها اغلب نام و نشانی ندارند و کوچک می باشند. تحت هیچ شرایطی برای خرید آپارتمان به این شرکت ها مراجعه نکنید، زیرا ممکن است مبلغ زیادی را از شما دریافت کنند و به طور کلی شرکت را منحل کنند.

افراد و شرکت های واسط آشنایان و دوستان

افراد کلاهبردار متاسفانه به نزدیکان خود هم رحم نمی کنند، در اصل این شرکت ها کار خود را از آشنیان و دوستان شروع می کنند. به یاداشته باشید هنگام خرید آپارتمان در ترکیه به هیچ کس حتی آشنا و اقوام اعتماد نکنید.

قیمت آپارتمان در ترکیه به پول ایران

اطلاع از قیمت آپارتمان در ترکیه به پول ایران برای تامین هزینه ها و تخمین سرمایه اولیه مهم می باشد. خرید آپارتمان در ترکیه یکی از محبوب تترین روش های مهاجرت در ترکیه نزد ایرانیان است. در مرحله اول باید به ارزیابی قیمت آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول بپردازید. آپارتمان های مختلف را بازدید و در نهایت آپارتمان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

باید بدانید که به غیراز هزینه های خرید آپارتمان در ترکیه باید هزینه های دیگری هم پرداخت کنید که شامل موارد زیر می باشد.

  • کپی هر پاسپورت را باید با 200 لیر محضری کنید.
  • پرداخت هزینه انتقال سند که 2 الی 3 درصد از آن به عهده خریدار می باشد.
  • پرداخت عوارض شهرداری که 2 الی 3 درصد از مبلغ آپارتمان خریداری شده می باشد.
  • کمیسیون بنگاه که 3 الی 5 درصد از مبلغ آپارتمان خریداری شده می باشد.
  • به ازای هر نفر باید 80 دلار به اضافه ی 89 لیر پول خاک پرداخت کنید.
  • با توجه به متر مربع آپارتمان و سن هر شخص 300 الی 800 لیر هزینه بیمه پرداخت شود.
  • اگر به زبان ترکی تسلط ندارید، باید مقدار هزینه به مترجم  پرداخت کنید.

رشد قیمت آپارتمان در استانبول

رشد قیمت آپارتمان در ترکیه

طی سال های اخیر رشد اقتصادی ترکیه پیشرفت زیادی داشته که در سال گذشته به سه درصد رسیده، و از آن عبور کرده است. قبل از صعود ارزش پول نرخ بهره در ترکیه هشت درصد بوده که در اوایل سال 2019 این نرخ به 25 درصد کاهش یافته است. این امر تاثیر بسیار زیادی بر بازار آپارتمان و املاک دیگر در ترکیه گذاشته است و 95 درصد معاملات افزایش یافته است.

به طور مثال در سال 2020 قیمت آپارتمان در ترکیه به میزان زیادی افزایش داشته است. به گونه ای که در شش ماه اول سال حدود 7.73 درصد قیمت فروش آپارتمان کاهش یافته و در شش ماه دوم سال 8.59 درصد افزایش پیدا کرده است.

مراحل خرید آپارتمان در ترکیه

ابتدا از طریق سایت های خرید آپارتمان در ترکیه، آپارتمان های مختلف را بررسی کنید و نیز اگر لازم است به صورت حضوری آن ها را رویت کنید. اگر خانه مورد علاقه خود را انتخاب نمودید آن را باید ارزیابی کنید. به این منظور که منع قانونی و بدهی مالیاتی نداشته باشد.

در صورت توافق بر روی قیمت می توانید به فروشنده ودیعه پرداخت کنید که معمولا ده درصد از قیمت نهایی آپارتمان را شامل می شود. فراموش نکنید که باز پرداخت آپارتمان در صورت عدم تمایل به خرید غیر ممکن می باشد، بنابراین باید قبل از پرداخت ودیعه تمام موارد را به خوبی بررسی نمایید.

مراحل قانونی از جمله انتقال سند از فروشنده به خریدار را انجام دهید. که باید در این مرحله مابقی هزینه آپارتمان را به فروشنده پرداخت کنید. پس از انتقال سند به اداره مهاجرت مراجعه کنید و به منظور ارائه درخواست اقامت موقت، وقت ملاقات دریافت نمایید.

مجوز اقامت در ترکیه از طریق خرید آپارتمان

افرادی که در ترکیه آپارتمان خریداری می کنند، می توانند برای دریافت مجوز اقامت 1 ساله اقدام نمایند، که هزینه آن 200 دلار برای یک سال می باشد. در نظر داشته باشید که این مجوز هر سال باید تمدید شود.

حداقل سرمایه گذاری برای خرید آپارتمان در ترکیه

برای سرمایه گذاری در ترکیه هیچ محدودیتی از نظر قانونی وجود ندارد، اما باید بدانید که حداقل به چه میزان سرمایه برای خرید خانه در استانبول نیاز دارید. به طور مثال اگر هر لیر را 2200 تا 2500 در نظر بگیرید، بنابراین برای خرید آپارتمان در ترکیه که 150 هزار لیر باشد به 330 تا 375 میلیون تومان نیاز دارید.

آیا می توان آپارتمان خریداری شده در ترکیه را اجاره داد؟

اگر مراحل خرید آپارتمان را به درستی طی کنید و آپارتمان با ارزشی در ترکیه خریداری نمایید، با اجاره دادن آپارتمان خود می توانید سود زیادی به دست آورید. در زمان اجاره دادن آپارتمان در ترکیه باید از قوانین اجاره آپارتمان در ترکیه اطلاع داشته باشید. اجاره دادن آپارتمان در این کشور بهترین سرمایه گذاری می باشد، زیرا نرخ اجاره در ترکیه نسبت به ایران بیشتر است، و سرمایه شما در اقتصاد روبه رشد ترکیه تبدیل به یک ملک در ترکیه است.

روتس کپیتال؛ بهترین سایت خرید آپارتمان در ترکیه

اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید، باید با هزینه ها، شرایط و نحوه خرید خانه های مسکونی در ترکیه آشنا باشید. برای کسب این اطلاعات، کارشناسان روتس کپیتال همه روزه پاسخگوی سوالات شما هستند. همچنین شما می توانید در مجموعه ما برای خرید آسان یک آپارتمان عالی در شهرهای مختلف ترکیه اقدام کنید. برای این منظور و مشاهده قیمت خانه در استانبول به پول ایران، کافی است از طریق منوی بالا، دسته بندی دلخواه خود را انتخاب کنید.

3 thoughts on “خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ اقامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ