نماد سایت روتس کپیتال

اجاره ملک

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه قوانین خاص خود را دارد. اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید می بایستی قوانین لازم در خصوص خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را بدانید. زیرا که بر اساس قوانین جدید خرید خانه در ترکیه شهروندان برخی از کشورها اجازه خرید و فروش ملک در ترکیه را ندارند. البته لازم به ذکر است که ایرانیان می توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ملک در ترکیه نمایند.

 

در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول و آلانیا ، سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی بسیار زیادی صورت گرفته است که با سرعت در حال پیش روی هستند که این امر موجب رشد منطقه شده است و میتوان گفت چهره شهر را به صورت کلی عوض کرده اند.یکی از دلایل عمده موفق بودن ساخت و ساز در ترکیه ، ارزان بودن آن می باشد .به عنوان مثال قیمت خرید ملک در ترکیه نسبت به ایران بسیار بسیار ارزان تر است . اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید ، با قیمت بسیار مناسب خواهید توانست در استانبول ، آلانیا و آنتالیا آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید که قیمت آن در مقایسه با موارد مشابه با ایران بسیار ارزان تر خواهد بود. 

خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت

تقریبا می توان گفت نزدیک به 4 سال می باشد که شهروندان کشورهای دیگر می توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. البته در اخذ اقامت بلند مدت ترکیه خرید ملک الزامی می باشد مگر در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت یکساله ترکیه شود و بعد از حداقل پنج سال اقامت ممتد در ترکیه برای دریافت اقامت دایم اقدام نماید.

که این افراد می توانند برای خود و خانواده شان در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را اخذ کنند. به عبارت دیگر ، شما می توانید با خرید ملک در ترکیه ، یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و شهروند ترکیه شوید.

علاوه بر این ، شما می توانید با خرید ملک به مبلغ 650 هزار لیر ترکیه و یا بیشتر ، 3 سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود دریافت کنید و در صورتی که به مدت 5 سال در ترکیه به طور بی وقفه در ملک خود زندگی کنید ، می توانید حق تقاضای تابعیت ترکیه را داشته باشید.

با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد ،گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد.

بیشترین آمار خرید ملک در ترکیه متعلق به کدام کشورهاست؟

به دلیل شرایط ویژه ای که دولت ترکیه برای خرید املاک در ترکیه در نظر گرفته است به مانند اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه، شهروندان بسیاری از کشورهای همجوار ترکیه به دنبال اخذ شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه به دنبال خرید خانه در ترکیه بوده اند. در این میان شهروندان ایرانی علاوه بر اخذ شهروندی در ترکیه به دنبال سرمایه گذاری در خارج از ایران به دلیل افت ارزش ریال بوده اند.

با نگاهی به آمار خرید و فروش ملک در ترکیه متوجه می شویم که شهروندان کشور عراق با خرید ۱۴۳۹ واحد مسکونی در ترکیه رتبه اول را به خود اختصاص داده اند . بعد از اتباع کشور عراق، شهروندان کشور ایران با خرید ۵۵۷ واحد مسکونی و بعد از ایران شهروندان کویت با خرید ۳۷۸ خانه و سپس آلمان با ۳۴۱ و روسیه ۳۳۶ واحد مسکونی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

آماری که در بالا ذکر گردید مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی می گردد در حالی در سال ۲۰۱۹ این آمار به حداقل چند برابر رسیده است. مثلا در سال ۲۰۱۹ فقط بالغ بر ۸ هزار ایرانی در ازمیر ترکیه اقدام به خرید خانه کرده اند.

آمار خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید خانه در ترکیه در طی ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت رشد صعودی را پیمود. می توان گفت خرید ملک در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ در ترکیه به عدد ۶۲۷۶ واحد رسید. البته این افزایش خرید خانه در ترکیه فقط مختص شهروندان کشورهای خارجی نبود بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترکیه نیز با افزایش ۱۹.۲ درصدی همراه بود.

به طور کلی اگر بخواهیم آمار جامعی در خصوص خرید خانه در ترکیه دهیم باید بگوییم که در طی اکتبر ماه در سراسر ترکیه آمار خرید ملک به عدد ۱۴۶ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی رسیده است. البته آمار خرید و فروش ملک در ترکیه در برخی از شهرها به نسبت شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. مثلا بیشترین درصد خرید و فروش به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا بوده است. در نظر داشته باشید که بیش از نصف خانه و املاکی که معامله شده است خانه های نوساز بوده است.

 

خروج از نسخه موبایل