مزایای خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

امتیازاتی که با خرید خانه در ترکیه به دست می آوریم

دولت ترکیه از سال 2017 با ارائه برخی مشوق‌ها، برنامه‌ای گسترده به منظور جلب سرمایه گذار خارجی تصویب کرده است. این تصمیمات که شامل اعطای تسهیلات و امتیازات ویژه به افراد خارجی ای است که اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه می‌نمایند، از یک طرف به نفع سرمایه گذار و از طرف دیگر موجب حمایت از اقتصاد ترکیه، به خصوص در بخش املاک و مستغلات است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در آن را دارید، با ما همراه باشید تا با بررسی مزایای خرید ملک در ترکیه، با آگاهی کامل در این مسیر سرمایه گذاری کنید.

مزایای خرید ملک در ترکیه

 بررسی مزایای خرید ملک در ترکیه

در ترکیه سرمایه گذاران و مالکان به سه دسته تقسیم می‌شوند : دسته اول قبلاً به ترکیه سفر کرده و حال برای گذراندن تعطیلات در آنجا خانه خریده‌اند تا در اوقات فراغت بدون دغدغه برای هزینه های هتل به آنجا سفر کنند. دسته دوم به ترکیه مهاجرت کرده یا اینکه قصد دارند دوران بازنشستگی و باقی عمر خود را در طبیعت زیبای آن سپری کنند و از زندگی ساده و مقرون به‌صرفه ای در آب و هوایی خوش، بهره مند شوند و اما دسته سوم سرمایه گذاران و سرمایه دارانی هستند که زمین ها را به قصد ساخت و ساز خریداری می‌کنند.

با توجه به اینکه کشور ترکیه چند سالی است قانون خرید ملک برای اتباع خارجی را تصویب و تأیید نموده و عده کثیری از افراد به دنبال خرید ملک در آن می‌باشند، برخی از مهم ترین مزایای خرید ملک در ترکیه را با هم بررسی می‌کنیم :

  • کاهش مالیات

کاهش مالیات، عامل محرکی برای اقتصاد داخلی و جذب سرمایه گذار خارجی است که موجب ترغیب انگیزه سرمایه‌گذاران خارجی برای به دست آوردن املاک و مستغلات می‌شود. از جمله گزینه های مهم در کاهش مالیات می‌توان به معافیت اتباع خارجی از مالیات ارزش افزوده بر املاک اشاره کرد. این امر خود به تنهایی موجب احیای بازار املاک و مستغلات در ترکیه شده است.

مالیات خرید ملک در ترکیه

  • عدم وجود مالیات بر ارث

همانطور که میدانید در ایران قانونی به نام مالیات بر ارث وجود دارد اما در ترکیه چنین قانونی وجود نداشته و ملک پس از فوت شخص خریدار، بدون دریافت مالیات به بستگانش انتقال می‌یابد. این در حالی است که در برخی از کشورهای اروپایی میزان مالیات بر ارث تا 20 درصد می‌باشد.

  • دریافت تابعیت و اقامت در ترکیه به ازای خرید ملک

هر فرد خارجی بعد از خرید ملک در کشور ترکیه می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند و از مزایای شهروندی این کشور استفاده نماید. از جمله این مزایا می‌توان به استفاده رایگان از خدمات درمانی دولتی اشاره کرد.

لازم به ذکر است با خرید ملکی که ارزش آن کمتر از 400.000 دلار باشد، اقامت موقت سالانه به شما تعلق می یابد ولی اگر قصد اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک را دارید باید ارزش ملک خریداری شده توسط شما بیش از 400.000 دلار باشد، در این صورت شما نه تنها برای خود بلکه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز می توانید اقامت دائم و شهروندی ترکیه را اخذ کنید.

  • ارزان بودن املاک و مستغلات نسبت به ارزش موجود

قیمت ملک در ترکیه در مقایسه با موارد مشابه در سایر کشورهای اروپایی به طور قابل توجهی ارزان تر است. همین امر موجب شده تا در کنار اقلیم شگفت‌انگیز آن، سرمایه‌گذاری و اقامت در ترکیه به یک انتخاب سودآور و ایده‌آل تبدیل شود.

  • دسترسی آسان به تمام دنیا

خطوط ریلی و جاده های بین المللی ترکیه، این کشور را به قاره اروپا و آسیا متصل کرده است. بنابراین هر فردی می‌تواند پس از خرید ملک و دریافت اقامت به راحتی ویزای شینگن را دریافت و به کشورهای اروپایی سفر کند.

سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه

  • سرمایه‌گذاری با بازده خوب

جاذبه های گردشگردی و مراکز تفریحی در استانبول و ترکیه موجب شده تا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بازده خوبی را فراهم آورد که در فصول گردشگری از طریق تقاضا برای اجاره کاملاً ملموس است. این نوع سرمایه‌گذاری در فصول گردشگری بسیار پر طرفدار بوده و سود دلگرم کننده‌ای را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند.

  • محیط اجتماعی و آداب و رسوم

با توجه به اینکه ترکیه از لحاظ آداب و رسوم، جزء نزدیک ترین جوامع به کشو های خاورمیانه است، همین امر موجب شده تا افراد هنگام تصمیم‌گیری برای خرید ملک، احساس آرامش و امنیت بیشتری داشته باشند.

  • کاهش هزینه‌ های زندگی در ترکیه

به منظور داشتن یک زندگی خوب همراه با رفاه، ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای همسایه و حتی اروپایی، این امکان را با کمترین هزینه فراهم می‌کند. به عبارتی هزینه زندگی در ترکیه، تقریباً معادل هزینه های زندگی در ایران است، اما کیفیت زندگی در آنجا به مراتب بالاتر است. حتی در بخش پزشکی نیز، خدمات ارائه شده ارزان‌تر از تمامی کشورهای اروپایی است تا جایی که باعث شده در سال‌های اخیر، رونق بی‌سابقه‌ای را تجربه کند.

  • غذاهای خوشمزه و جذاب

غذاهای ترکیه بسیار شبیه به غذاهای ایرانی است. به عنوان مثال اسکندرکباب و کباب دونر از غذاهای معروف ترکیه است که ایرانیان نیز علاقه زیادی به آنها دارند. قهوه ترک و چای در استکان های کمر باریک نیز نمونه دیگری از آنهاست.

طبیعت و آب و هوای ترکیه

  • طبیعتی با اقلیم عالی و آب و هوای معتدل

با توجه به اینکه ترکیه بین قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و به چندین دریای معروف دنیا متصل است، آب و هوایی نسبتاً معتدل در این کشور حکم فرماست. طبیعتی جذاب همراه با تمدنی باستانی و شهرهای تاریخی، همچنین زیبایی‌های متنوع همراه با جاذبه‌‌های غنی، ترکیه را در میان شهرهای توریستی متمایز کرده است. به خصوص شهر استانبول که از شمال به دریای سیاه و از جنوب به دریای مرمره متصل است و جریان هوا همواره باعث کاهش آلودگی هوا در آن می‌شود و همین موضوع متقاضیان خرید خانه در استانبول در سال های اخیر چندین برابر کرده است. البته آب و هوای هیچ کشوری بی‌نقص نیست و در ترکیه هم گاهاً مشکلات خاصی همچون باران های سیل آسا وجود دارد اما زمستان ها به ندرت زیر 5 درجه سلسیوس می‌رسد.

 

سخن پایانی

در این مطلب با مزایای خرید ملک در ترکیه آشنا شده و مهم ترین آنها را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به اینکه خرید ملک در ترکیه با سرمایه گذاری فرق چندانی ندارد، باید وسواس و دقت زیادی در هنگام خرید به خرج داده شود. به عبارتی می‌توان گفت که با خرید ملک در ترکیه به غیر از سرمایه‌گذاری، اخذ پاسپورت ترکیه، اقامت خانوادگی و امکان سفر به خیلی از کشورها بدون نیاز به ویزا، می‌توان شهروندی این کشور را نیز به دست آورد.

 

سوالات متداول

مهم ترین مزیت خرید ملک در ترکیه چیست؟

خرید ملک در ترکیه و اقامت در آن مزایای بیشماری را به همراه دارد، اما مهم ترین مزیت آن اخذ پاسپورت ترکیه و اقامت در آن است که جزء بهترین و کم هزینه ترین راه ها نیز محسوب می‌شود.

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت چه مقدار است؟

برای خرید خانه در ترکیه حداقل نیاز به 700.000 لیر دارید تا بتوانید به اخذ اقامت با خرید خانه در ترکیه اقدام کنید.

2 thoughts on “مزایای خرید ملک در ترکیه

  1. حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت چقدرخ و با خرید ملک ارزانتر همه این مزایا رو هم میتونیم کسب کنیم؟

    1. شما با خرید ملک زیر 400 هزار دلار، اقامت 5 ساله دریافت میکنید ولی اگر ارزش ملک شما بالای 400 هزار دلار باشه اقامت و شهروندی ترکیه رو به صورت دائم دریافت خواهید کرد. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر مقاله اقامت با خرید ملک در ترکیه رو مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ