آشنایی با سیم کارت های ترکیه و روش خرید آن

سیم کارت ترکیه

انواع سیم کارت در ترکیه

در این مقاله برای شما  تمام آنچه که باید راجع به سیم کارت های موجود در کشور ترکیه بدانید را گرد هم آورده‌ایم تا با داشتن اطلاعات کافی بهترین تصمیم را بگیرید. اگر در حال حرکت یا سفر طولانی مدت به استانبول هستید، گرفتن سیمکارت و شماره تلفن ترکیه یک امر ضروری است. و اگر در سفر به استانبول قصد خرید سیم کارت ترکیه را دارید، می‌توانید راهنمایی و توصیه‌های ما را مطالعه کنید.

سیم کارت ترکیه

این باور غلط وجود دارد که وقتی قصد سفر یا مهاجرت به کشوری را داریم در ذهن خود می اندیشیم که قرار است با انسان های بهتری آشنا شویم و با هیچ گونه آدم سودجویی برخورد نخواهیم داشت که، دیگر سر ما را کلاه بگذارد. اما واقعیت این است که انسان های سود‌جو در همه جای دنیا وجود دارند؛ بنابراین، قبل از اقدام به هر سفر و تصمیم به خرید و سرمایه گذاری در هر موضوعی ابتدا در آن رابطه مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

اکنون تصور ‌کنید که هواپیمای شما در فرودگاه ترکیه فرود آمد و شما به مقصد سفر خود یعنی کشور ترکیه رسیدید؛ در فرودگاه باجه هایی را مشاهد می‌کنید که مسافرانی در صف منتظر خرید و دریافت سیم کارت هستند.

قبل از هر توضیحی راجع به نوع و نحوه خریداری سیم کارت باید بگوییم که در تمام دنیا، فرودگاه ها همیشه هزینه بالاتری نسبت به خارج از فرودگاه دریافت می‌کنند؛ بنابراین، خود را کنترل کنید تا از فرودگاه خارج شوید‌، سپس شروع به خرید هرگونه وسیله مورد نیاز خود کنید. در مورد هزینه سیمکارت هم این موضوع صادق است و در فرودگاه هزینه بیشتری برای خرید سیم کارت باید پرداخت کنید.

اپراتور تلفن همراه در ترکیه

سه اپراتور تلفن همراه در ترکیه وجود دارد:

  • ترک تلکام (Türk Telekom)
  • ودافون (‌Vodafone)
  • ترکسل (Turkcell)

ترک تلکام کوچکترین اپراتور با کمترین پوشش در خارج از شهرها و شهرهای بزرگ است. هیچ دلیل خاصی برای مسافران وجود ندارد، که بخواهند یک سیم کارت از این اپراتور بخرند مگر اینکه قصد داشته باشید فقط از مراکز بزرگتر دیدن کنید و به طور اتفاقی با قیمت مناسبی روبرو شوید و خرید کنید.

ودافون هم از نظر پوشش و هم از نظر مشترکین در رتبه دوم قرار دارد. اگر به حجم زیادی اینترنت نیاز دارید، این اپراتور یک جایگزین منطقی است، زیرا بسته اینترنتی آن حجم زیادی دارد و نسبت به ترکسل به صرفه تر است.

ما ترکسل را برای اکثر مسافران توصیه می‌کنیم‌، زیرا ترکسل بیشترین پوشش و بیشترین مشتری را دارد و بهترین گزینه برای اکثر بازدیدکنندگان ترکیه است.

بهترین شبکه تلفن همراه در ترکیه کدام است؟

خط و سیم کارت ترکسل پوشش بالایی در سطح کشور ترکیه دارد به این معنا که مشترکان ترکسل می‌توانند در مکان های بیشتری نسبت به سایر شبکه های تلفن همراه در ترکیه به اینترنت 4G‌ دسترسی داشته باشند.

سیم کارت orange

آیا سیم کارت Orange در ترکیه کار می کند؟

اورنج یکی از بزرگترین و معتبرترین اپراتور موبایل در اروپا به حساب می‌آید. سیم کارت اعتباری اورنج با 10 گیگابایت اینترنت در بیش از 30 کشور اروپایی معتبر موجود است. شما می‌توانید ‌این سیمکارت را به صورت آنلاین سفارش دهید و سپس آن را فعال کنید.

اینترنت کدام سیم کارت قوی تر است؟

اگر به خدمات 4G با سرعت بالاتر نیاز دارید، Airtel Sim بهترین گزینه برای شما خواهد بود. گوشی های 2G  و 4G با Airtel Sim سازگار هستند. با این حال، اگر به دنبال پوشش گسترده با نرخ ارزان تر هستید، سیم کارت Jio بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

از چه سیم کارت و شبکه ای می‌توانم در ترکیه استفاده کنم؟

در حال حاضر سه شبکه تلفن همراه در ترکیه وجود دارد: ترکسل ، ودافون و ترک تلکام

از آنجایی که شبکه های تلفن همراه در ترکیه از همان باندها و فرکانس هایی استفاده می‌کنند که در بریتانیا استفاده می‌شود، گوشی هوشمندی که معمولاً در بریتانیا استفاده می‌کنید با شبکه های تلفن همراه در ترکیه نیز سازگار خواهد بود.

آیا ترکیه LTE دارد؟

در جواب به این سوال باید گفت هنوز خیر اما به زودی LTE در دسترس مردم این کشور قرار می‌گیرد. با استفاده از LTE، پهنای باند با بیش از 100 مگابیت بر ثانیه امکان پذیر است و کاربران در سراسر جهان اکنون از اتصالات سریع و قابل اعتماد LTE در تلفن‌های هوشمند خود لذت می‌برند.

اینترنت فرودگاه استانبول

آیا فرودگاه استانبول WIFI رایگان دارد؟

به مسافران 1 ساعت اینترنت رایگان در فرودگاه استانبول با کیوسک های اینترنت بی‌سیم ارائه می‌شود که زیرساخت آن توسط ترک تلکام ‌ارائه شده است. شما می‌توانید از طریق پیامک یا با وارد کردن شماره پاسپورت از خدمات اینترنت همراه در ترکیه به صورت رایگان‌ بهره‌مند شوید.

آیا گوشی من در ترکیه کار می کند؟

تلفن یا هات اسپات شما باید بتواند در باند فرکانسی 900 مگاهرتز، 1800 مگاهرتز و یا 3G 2100 مگاهرتز کار کند، در غیر این صورت در ترکیه کار نخواهد کرد. به طور کلی تلفن های هوشمند جدیدتر مانند iPhone و  اپل و تلفن های Android در ترکیه کار می‌کنند.

یک شخص چند سیم کارت می‌تواند داشته باشد؟

در ترکیه شما میتوانید 10 سیم کارت اعتباری داشته باشید. وزارت امور داخله ترکیه برای اولین بار در سال 2005 کنترل های نظارتی روی سیمکارت های اعتباری را معرفی کردند. در رژیم فعلی ، مشترک باید حداقل 15 سال سن داشته باشد تا به او سیم کات تعلق بگیرد و می‌تواند تا حداکثر حداکثر 10 سیم کارت اعتباری خریداری کند.

چگونه سیم کارت خود را در ترکیه فعال کنم؟

تلفن، گذرنامه، مجوز اقامت ترکیه و رسید پرداخت خود را به فروشگاه و نمایندگی سیم کارت مورد نظر خود ببرید. یک سیم کارت بخرید و کارمند فروشگاه شماره تلفن سیم کارت را با شماره IMEI تلفن شما و اطلاعات شخصی شما ثبت می‌کند. توجه داشته باشید که هنگام خرید سیمکارت در ترکیه حتما باید گذرنامه خود را همراه داشته باشد.

نحوه خرید سیم کارت اعتباری در ترکیه :

هر سه اپراتور در سالن ورود هر دو فرودگاه استانبول فروشگاه دارند، بنابراین شما مجبور نیستید بدون سیم کارت پا به این کشور بگذارید.

با این حال، به راحتی و به صورت رایگان ارائه نمی‌شود، زیرا اپراتور ها قیمت های بسیار بالاتری را در فرودگاه ها نسبت به جاهای دیگر دریافت می‌کنند. شما به سمت بسته های سیم‌کارت توریستی هر شرکت سوق داده می‌شوید که بسیار بیشتر از نرخ های استاندارد محلی است.

با این حال، حتی در خارج از فرودگاه، ممکن است احساس کنید که فروشندگان تمایلی به فروش سیمکارت های اعتباری به شما ندارند، مگر آنهایی که گردشگران را هدف گرفته اند و یا اینکه به زبان ترکی صحبت کنید.

انواع سیم کارت در ترکیه

انواع سیم کارت

در ترکیه هم مانند ایران سیم کارت ها؛ اعتباری و یا قبضی هستند. در سیم کارت های اعتباری شما باید هر ماه بسته خریداری کنید و یا از شارژ و هزینه سیمکارت برای اینترنت به عنوان تعرفه آزاد استفاده کنید. در سیم کارت هایی که قبضی هستند شما باید پایان ماه قبض خود را پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که وقتی با پاسپورت خود سیم کارت خریداری می‌کنید 3 ماه بعد غیرفعال می‌شود، و در صورت تمایل به تمدید و فعال کردن آن باید کارت کیملیک ترکیه خو را ارائه دهید‌. نکته حائز اهمیت آن است که شما تنها 4 ماه می‌توانید با موبایل خریداری شده از ایران در ترکیه کار کنید بعد از آن باید به رجیستر موبایل در ترکیه اقدام یا موبایل دیگری تهیه کنید.

چگونه می توانم بفهمم چه مقدار اعتبار باقی مانده است؟

با شماره گیری # 123‌* از تلفن همراه خود می‌توانید اعتبار باقی مانده خود را مشاهده کنید. می توانید اینترنت باقی مانده خود را با شماره گیری #‌5* 166‌* از تلفن همراه خود مشاهده کنید.

در استانبول و آنتایلا، در مکان های عمومی زیادی وای فای رایگان ارائه می‌دهند تا زمانی که بخواهید می‌توانید در این مکان ها از اینترنت استفاده کنید. با این حال، هنگامی که از استانبول خارج می‌شوید و به سایر جاذبه های گردشگری ترکیه مانند پاموکاله، کاپادوکیه و… می‌رسید، دسترسی به وای فای دشوار خواهد بود.

در سرویس ها‌ی حمل و نقل عمومی ترکیه وای فای وجود ندارد ، که احتمالاً مهمترین زمان برای داشتن آن است زیرا باید بدانید کجا بروید، و از اینترنت برای پیدا کردن لوکیشن و نقشه راه استفاده کنید.

وقتی سیم کارت ترکی دارید، نه تنها اینترنت زیادی برای استفاده در کل کشور دریافت خواهید کرد، بلکه یک شماره تلفن نیز دریافت می‌کنید که برای رزرو مواردی مانند اتوبوس، محل اقامت و تورها ضروری است.

بنابراین اگر قصد دارید به مدت زیادی در کشور ترکیه بمانید یا قصد خرید ملک در استانبول را دارید پیشنهاد ما این است که حتما سیم کارتی تهیه کنید تا بتوانید در مواقع ضروری از آن استفاده کنید و تماس حاصل کنید.

سیم کارت دائمی

در ترکیه سیمکارت دائمی به صورت رایگان به افراد مقیم ترکیه که اقامت این کشور را دارند تعلق می‌گیرد و سیم کارت اعتباری بسیار گران است اما در ایران اینطور نیست و برای خرید سیم کارت دائمی باید کلی هزینه کرد ولی سیم کارت اعتباری در ایران بسیار ارزان و در دسترس است.

شما بعد از برگشت به کشور خودتان می‌توانید با خرید بسته رومینگ از خط ترکیه خود استفاده کنید. به طور کلی بعد از خرید و فعال سازی سیم کارت یکساعت بعد می‌توانید از آن استفاده کنید و به راحتی می‌توانید اپلیکیشن و نرم افزارهایی مانند تلگرام ، واتساپ و اینستاگرام را نصب و استفاده کنید.

سیم کارت اعتباری pay-as-you-go برای چه کسانی مناسب است؟

سیم کارت pay-as-you-go یک مدل سیم کارت مختص گردشگران است. با دقایق مصرفی محاسبه می‌شود و در صورت تمام شدن اعتبار آن باید آن را شارژ کنید. اگر به مدت کوتاه و فقط به دلیل سفر در ترکیه به سر میبرید این نوع سیم کارت گزینه مناسبی برای شماست و به علاه اینکه اگر تماس ضروری داشتید میتوانید از آن استفاده کنید.

سیم کارت اعتباری prepaid مناسب چه کسانی است؟

اگر مدتی که در ترکیه می‌مانید نسبتا مدت طولانی هست اما قصد برگشت به کشور خود را دارید باید بگوییم که شما به سیم کارتی نیاز دارید، که از اینترنت آن استفاده کنید همچنین  بتوانید تماس های خود را به راحتی با آن برقرار کنید، اما باید تمام این موارد را مدیریت کنید مگرنه مجبور به پرداخت هزینه های بالایی برای پرداخت شارژ خواهید شد.

سخن پایانی

در این مقاله تمام باید و نباید های خرید یک سیمکارت مناسب را در کشور ترکیه بررسی کردیم. اکنون می‌توانید با آگاهی کامل از تمام جوانب؛ بعد از سفر به این کشور خرید راحت و خوبی را تجربه کنید. خرید سیم کارت ممکن است گاهی بنظر کم اهمیت باشد اما اگر در شرایط بحرانی قرار بگیرید قطعا ضرورت پیدا می‌کند، بنابراین با آگاهی به سفر بروید و تمام جوانب را بسنجید. اگر به صورت خانوادگی و به مدت کوتاهی مقیم این کشور هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک سیم کارت تهیه کنید و نه بیشتر مگر اینکه مصرف شما بیش از حد تصور باشد.

 

سوالات متداول

بهترین سیمکارت در ترکیه چه نام دارد؟

اپراتور ترکسل بهترین سیم کارت در ترکیه است که بهترین پوشش و بیشترین مشتری را دارد. بنابراین اگر شما توریست و بازدیده کننده از این کشور زیبا هستید، سیم کارت ترکسل بهترین‌گزینه برای شماست.

هزینه سیم کارت ترکیه چقدر است؟

بسته به آن که شما چه مقدار حجم اینترنت نیاز دارید شروع قیمت سیم کارت از 15TL تا 60TL  می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ