خرید خانه دست دوم در ترکیه با قیمت مناسب + فایل های جدید 2023

مراحل خرید ملک دست دوم در ترکیه

فهرست موضوعات

خرید خانه دست دوم در ترکیه با چه شرایطی انجام می شود؟

یکی از ساده ترین و بهترین روش ها برای اخذ اقامت و حتی تابعیت کشور ترکیه، خرید خانه است. اما به دلیل قیمت بالای بسیاری از خانه های نوساز، می توانید به سراغ خرید املاک دست دوم بروید. املاک دست دوم موجود در کشور ترکیه در عین برخورداری از قیمت مناسب، امکان اخذ اقامت یا حتی تابعیت این کشور را هم برای شما فراهم می کنند. برای آشنایی با مزایای خرید خانه دست دوم در ترکیه، چگونگی انجام این کار و نوع اقامت قابل دریافت با خرید این نوع املاک، در این مطلب از روتس کپیتال با ما همراه باشید.

خرید ملک دست دوم در ترکیه

خرید ملک؛ راهکاری آسان و سریع برای اخذ اقامت ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که به راحتی می توانید اقامت آن را دریافت کنید. حتی این کشور روش های مختلفی را برای اعطای تابعیت و پاسپورت این کشور هم ارائه کرده است. اگر به دنبال ساده ترین و در عین حال سریع ترین روش برای دریافت اقامت این کشور هستید، خرید خانه در ترکیه بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

از جمله بهترین شهرهای کشور ترکیه برای خرید ملک می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • آنتالیا
  • آلانیا
  • استانبول
  • وان
  • آنکارا

اقامت موقتی و دائمی ترکیه با خرید خانه دست دوم

دولت ترکیه با خرید ملک امکان دریافت اقامت موقتی، دائمی و پاسپورت این کشور را برای ایرانیان فراهم کرده است. اگر ارزش ملکی که خریداری می کنید، بیش از 75 هزار دلار و کمتر از 400 هزار دلار آمریکا باشد، اقامت موقتی قابل تمدید تا 5 سال این کشور را دریافت خواهید کرد. در صورتی که ارزش ملک خریداری شده بیشتر از این مقدار باشد، اقامت دائمی و پاسپورت ترکیه به شما تعلق خواهد گرفت. توجه داشته باشید که  برای دریافت اقامت ترکیه، لازم نیست که حتما ارزش یکی از خانه های شما 400 هزار دلار یا بیشتر باشد. بلکه باید مجموعه ارزش املاک و مستغلات به این مقدار و فراتر از آن برسد.

در صورتی که قصد دریافت اقامت موقتی ترکیه را داشته باشید، می توانید به سراغ خانه های با ارزش کمتر از 400 هزار دلار بروید. در این صورت، به شما اقامت موقتی یک یا دو ساله اعطا می شود. در ادامه، اگر بعد از این مدت همچنان صاحب ملک باشید، امکان تمدید اقامت را تا 5 سال خواهید داشت. در این مدت، فرصت دارید که مجموع ارزش املاک و مستغلات خود را به بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا برسانید تا اقامت دائمی و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

در صورتی که از همان ابتدا، ارزش مجموع املاک و مستغلاتی که در ترکیه خریداری می‌کنید، بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا باشد، در مدت کمتر از چند ماه، اقامت دائم و حق شهروندی کشور ترکیه یعنی پاسپورت این کشور را دریافت خواهید کرد.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک دست دوم

هر نکته ای که باید درباره خرید املاک دست دوم بدانید

یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای خرید ملک در ترکیه، خرید املاک دست دوم است. به دلیل اینکه خانه های نوساز از قیمت بالایی برخوردار هستند، ممکن است هر کسی تمایل به خرید این نوع املاک نداشته باشد. در مقابل، می توان با خرید املاک دست دوم با قیمت مناسب، خانه ای را خریداری کرد که نسبت به یک ملک نوساز در همان بازه قیمتی از امکانات بیشتری برخوردار است.

تقریبا در تمام شهرهای کشور ترکیه امکان خرید ملک دست دوم را دارید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای خرید این نوع املاک شرایطی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، اگر قصد دریافت تابعیت کشور ترکیه را دارید، باید خانه ای را انتخاب کنید که پیش تر از آن برای اخذ تابعیت استفاده نشده باشد. در غیر این صورت، تابعیت کشور ترکیه به شما اعطا نخواهد شد.

برخی با خود تصور می کنند که خانه های دست دوم کشور ترکیه بسیار قدیمی هستند و ارزش خرید ندارند. این در حالی است که دست دوم بودن ملک به هیچ عنوان به منزله قدیمی بودن آن نیست. بسیاری از املاک این کشور، در عین اینکه دست دوم هستند، سن بسیار کمی دارند. به طوری که ممکن است حتی سن برخی از آن ها به یک سال هم نرسیده باشد!

مزایای خرید ملک دست دوم در ترکیه

یکی از سوالاتی که همواره برای ایرانیان متقاضی خرید ملک در استانبول مطرح می شود این است که چرا باید به جای خرید خانه های نوساز، به سراغ خرید خانه‌های دست دوم رفت؟ در ادامه با برخی از مزایای خرید این نوع خانه ها آشنا می شویم.

نرخ مناسب بازگشت سرمایه

از جمله دیگر دلایلی که باعث شده است تا خرید خانه دست دوم در ترکیه در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار بگیرد، نرخ مناسب بازگشت سرمایه است. به طور کلی کشور ترکیه و مخصوصا شهرهای پرطرفدار آن مانند استانبول، آنکارا و آنتالیا، سالانه رشد قیمتی مناسبی را در زمینه املاک تجربه می کنند. در نتیجه، بعد از گذشت چند سال از خرید ملک در این کشور، ارزش ملک شما چندین برابر خواهد شد.

نرخ مناسب بازگشت سرمایه با خرید آپارتمان دست دوم در ترکیه

نرخ مالیات کم برای خرید ملک

در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی، نرخ مالیات بر ارزش افزوده زیادی برای املاک در نظر گرفته می شود، در ترکیه این نرخ بسیار کم است. در نتیجه، مالیات چندان زیادی را در هر سال برای دارایی های خود پرداخت نمی کنید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که خانه های دست دوم به مراتب نرخ مالیات کمتری از خانه های نوساز دارند. در نتیجه، اگر نمی خواهید مالیات بر دارایی چندان زیادی را پرداخت کنید، خرید خانه دست دوم را در این کشور به شما پیشنهاد می کنیم.

چرا خرید خانه دست دوم گزینه ای مناسب برای اخذ اقامت ترکیه است؟

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره شد، املاک دست دوم موجود در کشور ترکیه از قیمت به مراتب پایین تری نسبت به املاک نوساز برخوردار هستند. در نتیجه، اگر بخواهید بودجه مشخصی را در نظر بگیرید، ملک دست دومی که در آن بازه قیمتی قرار دارد، به مراتب از امکانات و محیط زندگی بهتری نسبت به ملک نوساز برخوردار خواهد بود.

قیمت املاک دست دوم در ترکیه

یکی از سوالاتی که همواره درباره خرید خانه دست دوم در ترکیه مطرح می شود این است که برای خرید این نوع خانه ها به چقدر سرمایه نیاز داریم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم قیمت خانه های دست دوم در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین شهری که خانه در آن واقع شده است هم روی قیمت آن تاثیر می گذارد. اما اگر می خواهید اقامت موقتی ترکیه را به دست بیاورید، باید حداقل 75 هزار دلار کنار بگذارید. این در حالی است که برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور به بیش از 400 هزار دلار سرمایه نیاز دارید.

_____________________________________________________________

بیشتر بخوانید: هزینه های خرید ملک در ترکیه
_____________________________________________________________

عوامل موثر بر قیمت خانه دست دوم در ترکیه

عوامل زیادی وجود دارند که در کنار هم باعث ایجاد تفاوت در قیمت خانه های دست دوم در کشور ترکیه می شوند. از جمله این عوامل می توان به منطقه و محله ای که ملک در آن واقع شده است، امکانات محلی و منطقه‌ای، دسترسی های ملک، امکانات بنا، سال ساخت خانه و متراژ آن اشاره کرد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم.

سن ملک عامل موثر در قیمت ملک

سال ساخت خانه دست دوم

هرچقدر که از عمر یک خانه بگذرد، ارزش آن کمتر می شود. البته این کاهش ارزش ممکن است تنها در سال های ابتدایی محسوس باشد. بلکه از سال های بعد، چندان به چشم نخواهد آمد. با این حال، توصیه می کنیم اگر قصد خرید خانه دست دوم را در کشور ترکیه دارید، به سراغ خانه ای بروید که سال ساخت و عمر کمتری دارد.

موقعیت مکانی ملک و محل واقع شدن آن

خانه ها معمولا به دو صورت شمالی یا جنوبی ساخته می شوند. در خانه های شمالی، ابتدا وارد حیاط و سپس وارد ملک می‌شوید. این در حالی است که در خانه های جنوبی، ابتدا وارد ملک می شود و حیاط در پشت خانه قرار دارد. معمولا میان این دو خانه کمی تفاوت قیمت وجود دارد و بسته به موقعیت ملک، ممکن است یکی از ارزش نسبتا بالاتری برخوردار باشد.

از جمله عوامل موثر بر قیمت املاک دست دوم در کشور ترکیه، می توان به موقعیت مکانی قرارگیری آن اشاره کرد. خانه هایی که در محله های گران قیمت شهر و در شهرهای محبوب و پرطرفدار مانند استانبول واقع شده اند، به مراتب قیمت بالاتری دارند.

متراژ خانه

از جمله دیگر عواملی که تاثیر زیادی در قیمت خانه دست دوم در کشور ترکیه دارد، متراژ آن است. بدیهی است که هرچقدر متراژ یک ملک بیشتر باشد، ارزش آن هم به مراتب بیشتر خواهد بود. به زبان دیگر، زمانی که برای خرید ملک اقدام می کنید، قیمت خانه به صورت متری به شما اعلام می شود.

امکانات ملک

ممکن است برای خرید خانه دست دومی در کشور ترکیه اقدام کنید که نمونه مشابه آن با همان متراژ و سال ساخت و موقعیت مکانی وجود دارد. اما قیمت یکی از خانه ها به مراتب بیشتر از دیگری است. اینجا است که بحث امکانات مطرح می شود. ممکن است یک خانه امکانات چندان خاصی نداشته باشد، اما خانه دیگری، دارای امکاناتی مانند استخر، سالن بدنسازی، شوتینگ زباله و چندین پارکینگ مخصوص باشد.

دسترسی های ملک

هرچقدر که یک خانه به مرکز شهر و امکانات موجود در شهر نزدیک تر باشد، به مراتب ارزش آن بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، خانه هایی که در نزدیکی مراکز خرید بزرگ قرار دارند، از ارزش قیمتی به مراتب بالاتری برخوردار هستند.

امکانات محلی و منطقه ای

زمانی که برای خرید ملکی اقدام می کنید، باید به امکانات محلی و منطقه ای آن توجه داشته باشید. هرچقدر که یک ملک به امکانات محلی مانند سوپرمارکت، ایستگاه مترو، ایستگاه تاکسی، ایستگاه اتوبوس و مسیرهای آزادراهی دسترسی بهتری داشته باشد، ارزش قیمتی آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

نکاتی مهم در رابطه با خرید املاک دست دوم

اگر قصد خرید خانه دست دوم را در کشور ترکیه دارید، باید با قوانین این کشور و شرایط خرید ملک آشنا باشید. به همین خاطر، توصیه می کنیم برای خرید ملک در این کشور حتما با یکی از مجموعه های برتر در این زمینه مانند روتس کپیتال مشورت کنید.

در زمان خرید خانه دست دوم در ترکیه باید حتما به مشخصات ملک و اصالت آن ها توجه کنید. اگر در مشخصات ملک هرگونه جعل سند یا مشخصاتی وجود داشته باشد که بر خلاف واقعیت است، امکان اخذ اقامت این کشور را نخواهید داشت.

علاوه بر بررسی مشخصات ملک، توصیه می کنیم برای خرید ملک و اخذ اقامت، ابتدا با یکی از کارشناسان متخصص مشورت کنید. چرا که این کارشناسان می توانند با بررسی ملک به شما اعلام کنند که آیا با خرید آن امکان دریافت اقامت ترکیه را دارید یا خیر.

مراحل خرید ملک دست دوم در ترکیه

مراحل خرید ملک دست دوم در ترکیه

اگر قصد خرید آپارتمان دست دوم در کشور ترکیه را دارید، باید با مراحل خرید ملک در این کشور آشنا باشید. اولین مرحله برای خرید ملک، انتخاب ملک مورد نظر از طریق فایل های موجود شرکت روتس کپیتال یا مراجعه حضوری است. بعد از اینکه ملک مورد نظر را انتخاب کردید، نوبت به تکمیل مدارک مورد نیاز برای خرید ملک می رسد. در این مرحله، حتما باید کد مالیاتی را دریافت کرده باشید. برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای اخذ کد مالیاتی ترکیه را مطالعه فرمایید.

کد مالیاتی، کدی است که عملکردی شبیه به کد ملی دارد و برای هر فرد منحصر به فرد است. با در اختیار داشتن این کد می توانید در کشور ترکیه حساب بانکی افتتاح کنید، سیم کارت بخرید و ملک معامله کنید. این کد را می توان به صورت رایگان دریافت کرد.

بعد از تکمیل مدارک جهت خرید خانه دست دوم در استانبول و شهرهای دیگر ترکیه، نوبت به پرداخت هزینه ملک می رسد. تنها بعد از پرداخت کامل هزینه ملک است که می توانید سند خانه را به نام خود ثبت کنید. در نهایت و بعد از ثبت سند، ملک رسما به نام شما خواهد شد و می توانید از طریق آن برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید.

روتس کپیتال؛ مشاور شما در خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه

اگر می‌خواهید اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید، خرید ملک دست دوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در صورتی که ارزش ملک مورد نظر شما بیشتر از 75 هزار و کمتر از 400 هزار دلار آمریکا باشد، اقامت موقتی این کشور را دریافت خواهید کرد. اما اگر مجموع ارزش املاک و مستغلات به بیش از 400 هزار دلار برسد، تابعیت این کشور به شما اعطا خواهد شد.

اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید، ما در روتس کپیتال آماده پاسخگویی به شما هستیم. برای دریافت خدمات از مجموعه ما و دریافت مشاوره برای خرید آپارتمان دست دوم ارزان در استانبول، کافی است همین حالا با کارشناسان روتس کپیتال تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول

برای خرید ملک دست دوم در ترکیه به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای خرید خانه دست دوم در کشور ترکیه باید مدارکی را برای ثبت سند و همین طور اخذ اقامت ترکیه ارائه دهید که از جمله آن ها می توان به مدارک هویتی، کد مالیاتی، عکس شناسنامه و سند ازدواج اشاره کرد.

آیا بهتر است از خدمات وکیل و مشاور برای خرید ملک استفاده کنیم؟

بله. به دلیل اینکه قوانین مالیاتی و اقامت ترکیه برای خرید ملک و اخذ اقامت این کشور تا حدودی از ایران متفاوت است، توصیه می کنیم از خدمات وکلا و مشاوران خرید ملک و مهاجرت به ترکیه استفاده کنید.

آیا خرید خانه دست دوم از خرید خانه نوساز به صرفه تر است؟

به دلیل نرخ مالیات کمتر، قیمت مناسب و امکان دریافت تابعیت، خرید خانه دست دوم در ترکیه تا حد زیادی مقرون به صرفه تر از خرید خانه نوساز است.

2 thoughts on “خرید خانه دست دوم در ترکیه با قیمت مناسب + فایل های جدید 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ