تنظیم وکالت نامه در ترکیه

تنظیم وکالت نامه در ترکیه

روش های تنظیم وکالت نامه در کشور ترکیه

همانطور که می‌دانید در کشور‌های خارجی مانند ترکیه، منظور از تنظیم وکالت نامه در ترکیه این است که هر شخص اتباع خارجی، هنگام خرید ملک در ترکیه به یک وکیل یا یک شرکت مشاوره حرفه‌ای که به قوانین و امور اداری مسلط باشد، نیاز دارد. شما می‌توانید به راحتی هر تراکنش خریدی را که مجاز می‌دانید حتی بدون نیاز به ورود به کشور ترکیه کنترل کنید. همچنین، می‌توانید با وکیل خود املاک، ملزومات و هرآنچه در نظر دارید، خریداری کنید. داشتن یک وکیل خبره و کار کشته، پیگیری معاملات قانونی را در هنگام خرید املاک در ترکیه آسان‌تر می‌کند. اگر می خواهید با خرید ملک، اقامت یا تابعیت ترکیه را بگیرید، به راحتی می‌توانید معاملات خود را با مرجع قانونی که وکالت داده‌اید انجام دهید.

تنظیم وکالت نامه در ترکیه

منظور از وکالتنامه در ترکیه چیست؟

وکالت در ترکیه به این معنی است که خریداران خارجی برای هرگونه خرید و فروشی از جمله خرید خانه، ملک، مغازه و … وکالتنامه ای را به مشاور حقوقی خود می‌دهند تا از طریق او معاملات خود را انجام دهد. هنگام خرید ملک در ترکیه، وکیل یا مشاور حقوقی که به او وکالت داده می‌شود، کلیه معاملات ملک را مدیریت می‌کند. شما می‌توانید وکالت خود را از جمله تراکنش‌های بانکی را تحت کنترل بگیرید.

شخصی که به او POA داده می‌شود می تواند تمام معاملات را از طرف شما از جمله معاملات اجاره انجام دهد. هنگام تعیین مشاور حقوقی خود که با خرید ملک در ترکیه معاملات اخذ تابعیت را انجام می‌دهد، باید شخص حرفه ای و صد البته مورد اعتمادی را پیدا کنید.

وکالت فقط با توجه به مراحل لازم ارائه می‌شود. شخص مجازي كه به او وكالت داده ايد از انجام كاري غير از مواد مشخص شده منع مي‌شود. وکالت نامه ای که برای فروش املاک و مستغلات داده می‌شود باید به یک مقام بسیار معتبر داده شود.

وکالت نامه عمومی

یک وکالت نامه عمومی می‌تواند شامل دادن وکالت به بیش از یک نفر، برای انجام چندین وظیفه داده شود. این می‌تواند طیف وسیعی از قدرت‌ها یا اختیارات خاصی را به گروهی از افراد، مانند تیم مدیریتی، بدهد. البته باید بدانید که وکالتنامه‌های عمومی نیز بای به صور قانونی در دفاتر اسناد ترکیه، ثبت شوند.

وکالت نامه اختصاصی

یک وکالت نامه خصوصی به یک فرد این اجازه را می‌دهد تا یک وظیفه واحد و خاص را انجام دهد. به عنوان یک قاعده کلی‌، شما فقط باید قدرت‌هایی را که برای رسیدن به هدف مورد نیاز است، به او بدهید و نه بیشتر. علاوه بر این، نماینده شما فقط می‌تواند آنچه را که در وکالتنامه تعیین کرده‌اید انجام دهد.

به عنوان مثال، اگر نماینده شما قرار است مالکیت یک ملک را از فروشنده به شما منتقل کند، نماینده شما می‌تواند کارهای لازم برای انتقال مالکیت را انجام دهد. آنها نمی‌توانند کار دیگری انجام دهند، مانند انتقال عنوان به نام خود یا نام شخص دیگر. در واقع اجازه انجام فعالیت‌هایی را دارند که در وکالت نامه ذکر شده باشد.

مزایای تنظیم وکالتنامه در ترکیه

مزایای تنظیم وکالت نامه در ترکیه

صدور اثبات اعتبار (POA) برای خرید ملک در ترکیه، همراه با تمام معاملات مربوط به تابعیت، فرایند خرید شما را تسهیل می‌کند. وکالت نامه، که برای معاملات انتقال سند ضروری است، به این معنی است که شما حقوق خود را به شخصی که به طور قانونی نماینده شما است منتقل می‌کنید. هنگام خرید خانه در ترکیه، وقتی به کسی حق دخالت می‌دهید، این یک وکالت است. این بدان معناست که شما به این شخص اختیار می دهید تا از طرف شما برای انجام معاملات تصمیم بگیرد.

در واقع خرید املاک و دیگر مستغلات در ترکیه آرزوی هر شخصی است. ترکیه مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. اغلب گردشگران برای آب و هوای فوق العاده و طبیعت ساحل دریا، یا برای مکان های فرهنگی، معماری، باستان شناسی و خرید به سواحل ترکیه می‌آیند. بسیاری از گردشگران آنقدر ترکیه را دوست دارند که می‌خواهند مدت بیشتری در این کشور بمانند، ملک کنار دریا بخرند و در عین حال اجازه اقامت و حق شهروندی ترکیه را بگیرند. درخواست مجوز اقامت ترکیه مربوط است، زیرا بر اساس وضعیت مجوز اقامت، شهروندان خارجی به جز حق شرکت در انتخابات و خدمت در ارتش از همه حقوق شهروندی با شهروندان ترکیه برابرند.

افراد خارجی که در ترکیه مسکن یا ملک می‌خرند می‌توانند مجوز اقامت در این کشور را برای مدت 1 سال دریافت کرده و فرصت تمدید آن را به مدت 5 سال داشته باشند. هزینه اخذ اجازه اقامت 200 دلار (به مدت 12 ماه) است.

موارد متداول وکالت

شما می‌توانید از وکالتنامه برای هر چیزی استفاده کنید. اکثر خارجی‌ها از آن‌ها برای استخدام وکیل استفاده می‌کنند و وکیل از طرف آنها اسناد را امضا می‌کند. آن‌ها ممکن است به نماینده املاک اختیار دهند که در خرید ملک به جزئیات مختلف رسیدگی کند. یا ممکن است به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد خود اجازه دهند که در غیاب فرد خارجی به یک موضوع رسیدگی کند. در زیر برخی از کاربردهای رایج وکالت در ترکیه برای شما آورده شده است:

مدارک لازم برای تنظیم وکالت در ترکیه

  • اصل گذرنامه و ترجمه
  • شماره شناسنامه مالیاتی
  • دو قطعه عکس از گذرنامه

چگونه وکالتنامه صادر کنیم؟

شما باید با در اختیار داشتن مستندات لازم برای تنظیم وکالت نامه در ترکیه به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید. وقتی به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنید، افسران اطلاعات مورد نیاز را در سند POA برای شما ترجمه می‌کنند.

پس از امضا‌های لازم، باید هزینه‌های لازم را پرداخت کنید و پس از پرداخت هزینه‌ها، رسیدهای خود را بگیرید. مدارکی که در دفتر اسناد رسمی به شما داده می‌شوند به زبان ترکی خواهد بود. داشتن مترجم قسم خورده برای ترجمه اطلاعات ترکی در اسناد آماده شده برای امضای شما الزامی است.

نمایندگان املاک اغلب در موارد زیر نیاز به وکالت دارند:

  • ترتیب ارزیابی‌ها
  • اخذ بیمه
  • درخواست مجوز نظامی
  • تهیه، امضا و تنظیم اسناد
  • پرداخت مالیات و عوارض
  • راه اندازی برنامه‌های کاربردی خود
  • اجاره ملکی که مالک آن هستید
  • مدیریت اموال خود

داشتن شخصی که به او اعتماد دارید از نظر حقوقی یا مالی برای شما مراقبت می‌کند. اگر در ترکیه اقوام یا دوستان مورد اعتمادی دارید، می‌توانید به آن‌ها وکالتنامه نیز بدهید. آن‌ها باید بالای 18 سال سن داشته باشند و از نظر قانونی مجاز به انجام وظیفه باشند. برخی از کارهایی که یک دوست یا بستگان مورد اعتماد می‌تواند برای شما انجام دهد عبارتند از:

  • خرید یا فروش وسیله نقلیه موتوری خود
  • دریافت مجوز اقامت از اداره پست ترکیه PTT
  • برداشت و خرج کردن پول
  • راه اندازی برنامه های کاربردی خود
  • مدیریت کسب و کار شما
  • انجام سرمایه گذاری یا معاملات مالی برای شما
  • امضای اسناد قانونی

استخدام وکیل یا مشاور حرفه ای در ترکیه

استخدام وکیل یا مشاور حرفه ای در ترکیه

اگر قصد دارید هر کاری را که مربوط به دادگاه است و تمامی امور اداری را انجام دهید، به یک وکیل برای نمایندگی از طرف خود نیاز دارید. وکیل برای انجام چنین فعالیت هایی نیاز به وکالت دارد تا از طرف شما اقدام کند و مواردی مانند موارد زیر را انجام دهد:

  • ثبت اسناد دادگاه
  • خرید ملک و امضای اسناد
  • انتقال سند مالکیت از طرف فروشنده به شما
  • فروش ملک
  • سرمایه‌گذاری و انجام معاملات مالی
  • مدیریت مسائل مالیاتی
  • مدیریت میراث خود
  • افتتاح و ثبت شرکت برای شما
  • ثبت اسناد و انجام وظایفی که شامل دادگاه نمی‌شود

طبق قانون ترکیه، وکلا وظیفه امانت داری دارند و باید با دقت و صداقت عمل کنند، بنابراین آن‌ها معمولاً امن ترین و مورد اعتماد ترین افرادی هستند که می‌توانید وکالت بدهید.

برای اخذ وکالت در ترکیه به چه چیزی نیاز دارید؟

آنچه برای تنظیم وکالت نامه در ترکیه لازم می‌باشد، بسیار ساده است. شماره شناسنامه مالیاتی مورد نیاز است. شخصی که وکالتنامه خود را به او می‌دهید از شماره گذرنامه تان برای دریافت شماره شناسایی مالیاتی استفاده می‌کند. برای اخذ وکالت، باید مجوز دریافت شماره مالیاتی را درج کنید، بنابراین شماره مالیات شما از طرف شما گرفته می‌شود و همان شخص می‌تواند بیش از یک وکالتنامه دریافت کند. یکی از مهم ترین مواردی که در مورد شخصی که وکالت به او داده شده است باید در نظر گرفته شود این است که وکیل شما باید در ترکیه معتبر باشد. به عبارت دیگر، شخصی که وکالت داده‌اید باید یکی از وکلای ترکیه باشد.

اخذ وکالت ترکیه در کشوری دیگر

از سفارت یا کنسولگری ترکیه:

اگر در ترکیه نیستید، می‌توانید از هر سفارت یا کنسولگری ترکیه وکالتنامه ترکیه را بگیرید.

از دفتر اسناد رسمی کشور خودتان:

شما همچنین می‌توانید از دفتر اسناد رسمی ثبت شده در کشور خود وکالت بگیرید. انجام این کار به این ترتیب پیچیده‌تر و گران‌تر است زیرا یک وکالت خارجی باید برای استفاده در ترکیه با رساله قانونی شود. پس از دریافت رساله، باید هم وکالتنامه و هم رساله را مترجم قسم خورده ترکی، به زبان ترکی ترجمه کند.

از کجا و چگونه می‌توان در ترکیه وکالت گرفت؟

دفتر اسناد رسمی ترکیه

دفاتر اسناد رسمی (NOTER)، اسناد وکالتنامه را صادر می‌کنند و روش اخذ آن برای شهروندان ترکیه و غیر شهروندان یکسان است. دفاتر اسناد رسمی مجموعه ای از الگوها را متناسب با شرایط مختلف دارند که می‌توانند آن‌ها را متناسب با نیاز های خاص شما تغییر دهند.

هزینه وکالت

هزینه وکالت، با توجه به تعداد کلمات متفاوت است. دفاتر اسناد رسمی در ترکیه برای تمام اسنادی که تهیه و محضری می‌کنند برنامه قیمتی ثابت دارند، بنابراین هیچ قیمت دلخواه و چانه زنی در کار نیست.

انقضا یا خاتمه وکالتنامه

وکالتنامه می‌تواند یک دوره زمانی محدود یا نامحدود داشته باشد. در بیشتر موارد، وکالت شما باید دارای یک بند باشد که می‌گوید به محض اتمام کار منقضی می‌شود یا تاریخ انقضاء مشخصی دارد. اگر می‌خواهید قبل از انقضای طبیعی آن را فسخ کنید، باید به دفتر اسناد رسمی یا سفارتخانه یا کنسولگری ترکیه در محل ثبت آن برگردید، سپس دفتر اسناد رسمی آن را برای شما خاتمه می‌دهد.

سخن پایانی

درمورد وکالت تام، خصوصی یا عمومی، ابتدا به داشتن اطلاعات و دانش کافی نیاز دارید. علاوه بر این باید شخصی را به عنوان وکیل خود انتخاب کنید که در کار خود به تمامی قوانین و جوانب تسلط داشته و کاملا مورد اعتماد و امین باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا جایی که امکان دارد موضوع دادن وکالت قانونی را برای شما باز کرده و اطلاعات مهم و ضروری را در مقاله جای دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما سودمند و مفید واقع شود.

سوالات متداول

هزینه POA چقدر است؟

وکالتنامه یک گام مهم برای سهولت تجارت شما در خرید ملک در ترکیه است. وکالت اسناد رسمی قیمت‌هایی را که با توجه به شماره کلمات حروف نوشته شده در اوراق شما تعیین می‌شود اعمال می‌کند. هزینه وکالت پس از نوشتن تعیین می‌شود.

ویژگی های شخصی که وکالت می گیرند چیست؟

شما می‌توانید برای همه افرادی که بالای 18 سال سن دارند در ترکیه وکالت صادر کنید.

آیا حضور در ترکیه برای دادن وکالت الزامی است؟

برای دادن وکالتنامه نیازی به حضور در ترکیه نیست. می‌توانید در کنسولگری ترکیه در کشور خود وقت بگیرید. پس از آن، می‌توانید با مراجعه به کنسولگری در کشور خود، یک POA برای تاریخ ملاقات خود بدهید. ارائه آن به وکیل خود در ترکیه کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ