بررسی امنیت ترکیه و محله های استانبول برای زندگی

امنیت ترکیه برای زندگی

امنیت ترکیه برای زندگی

ترکیه در سال های اخیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگری، سرمایه‌گذاری، کار و تحصیل برای مهاجران ایرانی تبدل شده است. در این بین یکی از ملاک ها برای مهاجرت و دور شدن از وطن، امنیت کشور مقصد برای زندگی است. دولت ترکیه به دلیل توریستی بودن این کشور تمام تمهیدات لازم برای حفظ امنیت گردشگران و شهروندان خارجی را اندیشیده است و از این بابت اکثر شهرهای ترکیه از امنیت بالایی برخوردار هستند. بر این اساس امنیت ترکیه برای زندگی از نظر اکثر مهاجران ایرانی مطلوب است اما گاهی عدم آگاهی سبب از بین رفتن سرمایه آنها توسط افراد سودجو و کلاهبردار شده است. جهت آشنایی با سطح امنیت اجتماعی و مالی در ترکیه با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

امنیت ترکیه برای زندگی

میزان امنیت ترکیه برای زندگی

بررسی امنیت ترکیه برای زندگی یکی از مهم ترین ملاک‌ها برای عموم مردم برای سفر و مهاجرت به یک کشور است. ترکیه یکی از کشورهایی است که سالانه میزان هزاران توریست خارجی است و همین مقوله باعث شده که دولت ترکیه به امنیت شهرهای توریستی و مهاجرپذیر خود از جمله استانبول و آنتالیا بیش از دیگر شهرها اهمیت دهد. مسئولان امنیتی این کشور مناطق امن را با برچسب سبز مشخص کرده‌اند. پس جهت بررسی امنیت ترکیه برای زندگی کافی است دارا بودن این برچسب را که نشان‌دهنده برقراری امنیت در آن منطقه است ملاک قرار کنید.

ترکیه دارای یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان است و در سیستم قضایی و امنیتی این کشور اعمال تعهدات قانون بازرگانی آلمان، قانون جنایی ایتالیا و قانون سوئیس امنیت ترکیه را به خوبی تضمین می‌کند. بر اساس آخرین گزارش وزارت امور خارجه و مشترک المنافع (FCO) شهرهای استانبول و آنتالیا از امن ترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت و سفر محسوب می‌شوند و با خیال راحت می‌توانید در کنار خانواده خود در این شهرها زندگی کنید و با دریافت خدمات مناسب مشغول به کار شوید.

لازم به ذکر است که گردشگران و مهاجران باید در مناطقی از ترکیه که جمعیت زیادی متراکم شده‌اند، دقت بیشتری داشته باشند و با هوشیاری در مکان های شلوغ و پرتردد حضور یابند و از توقف بی مورد خودداری کنند. در اکثر نقاط شهر ترکیه پلیس حضور دارد اما توصیه می‌شود در مراکز شلوغ مراقب کیف، گوشی همراه، کارت بانکی، کودکان و از همه مهم‌تر مدارک شناسایی و هویتی خود باشید.

امنیت ترکیه برای زندگی مهاجران ایرانی

اغلب کشورهای توریستی و مهاجرپذیر سعی دارند که امنیت گردشگران، مهاجران و شهروندان خارجی خود را تضمین ‌کنند. همچنین به دلیل فراهم بودن شرایط مطلوب زندگی مردم ترکیه از نظر اقتصادی و درآمدی، کمترین اختلاف طبقاتی در زندگی آنها مشاهده می‌شود و همین امر سبب افزایش ضریب امنیت ترکیه برای زندگی شده است. به دلیل امنیت بالا پلیس های زیادی در خیابان ها دید حضور ندارند و مردم رفتار اجتماعی خوبی دارند.

در راستای امنیت مهاجران و شهروندان ایرانی در ترکیه لازم است که بدانید آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است اما آمار وقوع برخی از بزهکاری ها همچون دزدی در ترکیه مشهود است.

امنیت مالی در ترکیه

امنیت مالی مهاجران ایرانی در ترکیه

یکی از مباحثی که امنیت مهاجران ایرانی در ترکیه را تهدید می‌کند، موضوع مالی است. بسیاری از افراد بدون آگاهی از راه های مختلف به ترکیه مهاجرت می‌کنند و افراد سودجو از آنها کلاهبرداری و سوء استفاده کرده و سرمایه آنها از بین می رود.  بر این اساس متقاضیان مهاجرت به ترکیه در صورتی که آگاهانه و با دریافت مشاوره از مراکز مهاجرتی معتبر اقدام به مهاجرت به کشور ترکیه کنند به طور قطع سرمایه و نقدینگی آنها در مسیر درست هزینه خواهد شد و اتلاف آن جلوگیری می‌شود.

حتی در بحث سرمایه گذاری و اخذ اقامت کلاهبرداری خرید ملک در ترکیه نیز زیاد شده است و افراد و شرکت های سودجو با خرید و فروش غیرقانونی ملک و به بهانه اخذ اقامت ترکیه سعی در غارت اموال شما دارند. آمار ها نشان داده ضرر ملکی ایرانیان در ترکیه در سال های اخیر توسط شرکت های تقلبی بسیار افزایش یافته است لذا برای خرید خانه در استانبول پیشنهاد میکنیم با یک موسسه یا شرکت معتبر همکاری بفرمایید.

شهرهای امن ترکیه برای زندگی

اکثر شهرهای ترکیه به غیر از چند منطقه از نظر پوشش امنیتی دارای برچسب سبز هستند و امنیت ترکیه در اکثر شهرهای آن برقرار است. امنیت مهاجران و اتباع خارجی در ترکیه در شهرهایی همچون استانبول در حد استاندارد و معقول است؛ اما مانند هر کشوری امکان وقوع ناآرامی های غیرنظامی یا حملات تروریستی در مناطق غیرتوریستی ترکیه نیز وجود دارد. از این رو تردد مهاجران باید به مکان هایی که رفت و آمد غربی ها بیشتر است محدود شود. آنتالیا یکی دیگر از شهرهای امن ترکیه است اما یکی از رایج ترین نوع جرایم در سواحل این شهر دزدی است.

امنیت ترکیه برای زندگی مهاجران از لحاظ نژادپرستی در حد مناسبی است و در این رابطه مشکلی وجود ندارد. به طوری که همه شهروندان ترکیه اعم از ترک و غیرترک در انتخاب شیوه زندگی خود کاملا آزاد عمل می‌کنند. ازمیر به ‌عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه یکی دیگر از امن ترین شهرهای ترکیه است و ایرانیان با مهاجرت به ازمیر ضمن داشتن یک زندگی آرام می‌توانند زندگی روزمره خود را بدون تنش روحی و روانی طی کنند.

البته آنتالیا از آرامش بیشتری نسبت به استانبول برخوردار است. از طرفی دیگر آنتالیا نسبت به تهران امنیت بالاتری دارد اما آمار خلاف هایی همچون دزدی، فروش مواد مخدر و گروگانگیری در این شهر پایین است. شهرهای دیدیم، بورسا، بدروم و وان ترکیه در امنیت کامل قرار دارند. همچنین آنکارا پایتخت ترکیه به دلیل قرار گرفتن در وضعیت صلح کامل، امنیت خوبی برقرار است و جزو امن ترین شهرهای ترکیه برای زندگی است.

امنیت شهرهای ترکیه

در مجموع اکثر شهرهای جنوبی ترکیه که اغلب توریست ها و مهاجران زندگی می‌کنند از نظر آماری درصد وقوع جرم و جنایت نسبت به دیگر شهرهای بزرگ این کشور پایین است. خانواده هایی که قصد زندگی در ترکیه را دارند باید بدانند که استان های دالامان، آنتالیا، فییت و بدروم  از امنیت ویژه ای برخوردار هستند و شهرهای بورسا، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و استانبول نیز فهرست شهرهای دارای امنیت ترکیه برای زندگی با رتبه های ایمنی مناسب هستند.

خطرناک ترین شهر ترکیه برای زندگی

شاید شنیدن اینکه خطرناک ترین شهر ترکیه برای شما نگران کننده باشد اما همواره محله هایی در این کشور وجود دارد که هنگام پیاده روی و شبگردی باید مراقب باشید که وارد آنها نشوید. در این نوع محله ها اغلب افرادی دارای سابقه در زمینه اعتیاد یا فروش مواد مخدر وجود دارد، همچنین سارقان مسلح با سلاح سرد و گرم، جیب‌بر، افراد فقیر و پناهندگانی که محلی برای زندگی مطلوب ندارند دیده می‌شود.

از مهم ترین نشانه ها برای بررسی امنیت ترکیه برای زندگی در محله های مختلف آن از جنبه جلوه بصری است. بنابراین مهم ترین نشانه های ناامن ترین شهر ترکیه و محله های آن این است که دارای ساختمان های فرسوده، خیابان های و پیاده روهای کثیف و زشت هستند و از در و دیوارهای شهر لباس آویزان شده باشد. پس بهتر است مناطق خطرناک ترکیه را بشناسید و تا حد امکان از ورود به آنها خودداری کنید.

لیست ناامن ترین و خطرناکترین محله های استانبول برای زندگی

کشور ترکیه به دلیل توریستی و گردش پذیر بودن اهمیت زیادی به مقوله برقراری امنیت می‌دهد اما همانند دیگر کشورها میزان امنیت ترکیه در همه شهرها و محله های آن یکسان نیست و نمی توان به راحتی و آسودگی در تمام خیابان ها و کوچه ها پرسه زد. در ادامه به لیستی از خطرناک ترین محله های ترکیه اشاره خواهیم کرد.

Gaziosmanpasa خطرناک ترین محله ترکیه

محله قاضی عثمان پاشا یا Gaziosmanpasa یکی از پرجمعیت ترین مناطق موجود در شهر استانبول ترکیه است. از گذشته تاکنون این محله جزو یکی از محله های خطرناک ترکیه در طول روز محسوب می‌شود. دلیل اصلی پایین بودن ضریب امنیت ترکیه برای زندگی در این محله محرومیت زیاد و نبود زیرساخت های شهری است و همین امر باعث آشفتگی این محله شده است.

کاسیم پاشا خطرناک ترین محله ترکیه

محله کاسیم پاشا نسبت به دیگر محله های ترکیه چندان خطرناک نیست. اما به دلیل سکونت خانواده های محروم و فقیر آمار بزهکاری، دزدی و کلاهبرداری در این منطقه بالاست. در سال های اخیر ساخت و سازهای زیادی در این محله انجام شده است اما همچنان مردم استانبول تمایلی به زندگی در این منطقه ندارند.

kustepe خطرناک ترین محله ترکیه

محله kustepe جزو خطرناک‌ ترین محله ترکیه است که در استانبول واقع شده و محل زندگی پناهندگان بدون درآمد و فقیر، کولی ها و فروشندگان مواد مخدر است. این محله از نظر امنیتی در شرایطی است که اکثر مردم خانه های خود را با سیم های خاردار پوشش داده‌اند.

آکسارای ناامن ترین شهر ترکیه

محله آکسارای به دلیل سکونت قاچاقچیان و انواع خلافکاران جزو یکی از خطرناک ترین محله های ترکیه است و انواع گروه ها و باندهای خلافکار و قاچاق انسان در این محله قابل رویت است. اگر قصد پیاده روی و گشت زنی در استانبول را دارید، به هیچ عنوان وارد این محله نشوید.

سلطانبایلی خطرناک ترین محله ترکیه

منطقه سلطانبایلی جزو محله های حاشیه ای قسمت آسیایی استانبول واقع شده است و در ظاهر امنیت و آرامش در آن برقرار است اما به طور کلی محل تجمع پناهندگان و مهاجران غیرقانونی است. از این لحاظ برای بهره‌مندی از امنیت ترکیه برای زندگی بهتر است اصلا به این محله نروید.

نا امن ترین شهرهای ترکیه

دولاب دره محلی ناامن برای گردشگران

محله دولاب دره از دیگر مناطق ناامن ترکیه محسوب می‌شود که برای افراد غریبه به ویژه گردشگران مناسب نیست چرا که خلافکاران ابسیاری در این محله تردد دارند.

با توجه به این شرایط ترکیه هم مانند دیگر کشورهای جهان عاری از آمار جرم و جنایت نیست اما به دلیل توریستی بودن دولت این کشور تمام تلاش خود را می‌کند که امنیت ترکیه برای زندگی را فراهم کند.

جمع بندی

با توجه به مطالب بالا می‌توان گفت که امنیت ترکیه برای زندگی با تلاش نیروهای پلیس و قوانین وضع شده توسط دولت ترکیه در حد مطلوبی است و جای هیچ‎گونه نگرانی وجود ندارد. مردم این کشور برای انتخاب سبک و روش زندگی آزاد هستند. همچنین به دلیل مطلوب بودن شرایط اقتصادی و درآمدی در ترکیه اختلاف طبقاتی چشم گیری در بین مردم این کشور به چشم نمی خورد و همین امر سبب برقراری یک آرامش نسبی و امنیت در ترکیه شده است.

 

سوالات متداول

ناامن ترین محله های استانبول برای زندگی کدام است؟

محله های: قاضی عثمان پاشا، آکسارای، قوش تپه، سلطانبایلی و دولاب دره از خطرناک ترین و ناامن ترین محله های ترکیه به شمار می رود.

امن ترین شهر های ترکیه برای زندگی اتباع خارجی کدام است؟

شهرهای: استانبول، آنکارا، آنتالیا و ازمیر از امن ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ