شماره تلفن ۱۵۷ در ترکیه

شماره تلفن ۱۵۷ ترکیه

شماره تلفن ۱۵۷ مرکز ارتباطات اتباع خارجی

همانطور که می‌دانید همه ساله تغییراتی در قوانین کشورها ایجاد می‌شود که ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص کشور ترکیه که همه ساله افراد زیادی، این کشور را بخاطر تحصیل، مهاجرت و غیره انتخاب می‌کنند. به همین خاطر نیاز به منبعی معتبر و موثق بود تا افراد سوالات خود را بپرسند که در پی آن دولت ترکیه اقدام به ایجاد یک مرکز مشاوره برای افراد خارجی در پاسخ به سوالات خود کرد. این مرکز شماره تلفن ۱۵۷ در ترکیه می‌باشد که به صورت 24 ساعته شبانه روز بدون وقفه آماده پاسخگویی هستند.

شماره تلفن ۱۵۷ ترکیه

آشنایی با شماره تلفن ۱۵۷ در ترکیه

چقدر با شماره تلفن ۱۵۷ در ترکیه آشنا هستید؟

اگر در طول انجام کارهای اقامت به مشکل برخوردید چگونه میتوان به اطلاعات دقیق و درست آن پی برد؟

چگونه می‌شود تغییرات و قوانین جدید درخصوص ترکیه را به دست آورد؟

پاسخ تمامی این سوالات یک جمله می‌باشد:“استفاده از شماره تلفن ۱۵۷ در ترکیه”

با ما همراه باشید تا با این شماره و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید و از آن اطلاعات کافی را کسب کنید.

هدف اصلی راه اندازی شماره تلفن ۱۵۷ در ترکیه

جالب است بدانید که با اقامت بیش از 5 میلیون نفر خارجی با ملیت‌های مختلف در ترکیه، قانون 6458 درخصوص حفاظترهای بین‌المللی توسط اداره کل مهاجرت ترکیه که وابسته به وزرات کشور بود، اجرا می‌شد تا قوانین مربوط به افراد خارجی و وضعیت آنها در ترکیه را بررسی کند. با تصویب و اجرا شدن این قانون، حل مشکلات پیشروی افراد خارجی و آسان کردن امور مربوط به آنان به یکی از دغدغه‌های اصلی ترکیه تبدیل شد.

در پی این شرایط شماره تلفن 157 در ترکیه در ماه مه 2005 با هدف کمک به قربانیان تجارت انسان فعالیت خود را آغاز و به عنوان یکی از خطوط ارتباط اضطراری تبدیل شد. در ادامه، جهت انجام سریع‌، آسان و با کیفیت‌تر امور مربوط به خارجیان، این شماره تلفن به اداره کل مهاجرت واگذار گردید. پس از واگذاری شماره تلفن ۱۵۷ به اداره کل مهاجرت، این مرکز نام خود را با عنوان مرکز ارتباط خارجیان YİMER 157 در 20 آگوست 2015 تغییر و به فعالیت خود ادامه داد.

خط تلفن مرکز ارتباط خارجیان به نام YİMER 157، در ابتدا خدمات خود را درحوزه‌ زبان‌های ترکی، انگلیسی، عربی و روسی شروع و در آوریل 2016 زبان فارسی و آلمانی را  نیز در لیست خدمات خود اضافه کرد. در ادامه با اضافه شدن زبان پشتو در سال 2020، این مرکز در تمامی روزهای هفته به صورت 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به 7 زبان مختلف ترکی، انگلیسی، عربی، فارسی، روسی، آلمانی و پشتو می‌باشد.

پس کاربرد تلفن 157 در ترکیه را دریافتیم

اکنون این شماره به یکی از مهم ترین شماره تماس های کشور ترکیه تبدیل شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید چراکه کاربرد این شماره را می‌دانید. اگر سوال و یا نظری در این خصوص دارید، در قسمت کامنت با ما درمیان بگذارید. در ادامه شمارا به سوالات متدوالی که افراد درباره شماره تلفن 157 در ترکیه دارند، جلب می‌کنیم.

سوالات متدوال

خط تلفن 157 هم اکنون پاسخگوی چه مسائلی می‌باشد؟

این شماره تلفن هم اکنون پاسخ بسیاری از افراد درخصوص ویزا، اجازه اقامت، حفاظت بین الملل و حمایت موقت را ارائه می‌دهد. همچنین به عنوان یک مرکز برای دریافت اطلاعات مربوط به شناسایی قربانیان انسان و قاچاق مهاجران نیز نقش موثری داشته تاجایی که با نجات افراد بسیاری از غرق شدن در دریا ها این ادعا را به اثبات رسانده است.

شماره تلفن ۱۵۷ ترکیه

چه سوالاتی را میتوان از شماره ۱۵۷ در ترکیه پرسید؟

در صورتی که سوالات مختلفی درباره مسائلی چون امور مربوط به حمایت موقت، دریافت ویزا، اجازه اقامت، حفاظت بین المللی و نظایر آن داشته باشید، می‌توانید روی این شماره تلفن حساب کنید. حتی می‎توانید انتقادات و پیشنهادات خود را با این شماره درمیان بگذارید و یا اگر درباره شرایط اضطراری چون قربانیان تجارت انسان، قاچاق مهاجر و نظایر آن خبردارید، می‌توانید به این شماره تلفن اطلاع رسانی کرده و باعث نجات جان افراد شوید.

هزینه تماس با این شماره تلفن چگونه می‌باشد؟

اگر شما از کشور ترکیه با این شماره تماس حاصل فرمائید هزینه ای برای شما در نظر گرفته نمی‌شود و به شکل کاملا رایگان می‌توانید با گرفتن شماره 157 با این مرکز ارتباط برقرار کنید ولی اگر در خارج از کشور ترکیه می‌خواهید با این مرکز تماس بگیرید اولا که هزینه استاندارد را متقبل می‌شوید درثانی باید از شماره 22111570312 استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ